اپلموبایل

اپل برای ساخت هر آیفون ۱۴ پرو مکس، چقدر هزینه می‌کند؟

اپل امسال قیمت پیشرفته‌ترین آیفون خود موسوم به آیفون ۱۴ پرو مکس را با قیمت ۱۰۹۹ دلار روانه بازار کرد اما این شرکت، هزینه‌ای بسیار کمتر از اینها را برای ساخت این گوشی هزینه می‌کند.  

بررسی‌های شرکت Counterpoint از میزان هزینه‌های اپل برای ساخت گوشی‌های این شرکت، نشان می‌دهد که تولید نسخه mmWave گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی تنها ۴۷۴ دلار برای اپل هزینه داشت.  

این شرکت همچنین بهای تولید نسخه sub-6Ghz را برابر با ۴۵۴ دلار عنوان و اعلام کرده که بخش‌های نمایشگر، پردازنده و سیستم دوربین، بیشترین میزان هزینه را برای اپل در مقایسه با سال گذشته به دنبال داشت.

اپل برای ساخت هر آیفون ۱۴ پرو مکس، چقدر هزینه می‌کند؟

در حال حاضر، نمایشگر مورد استفاده در آیفون پرو مکس از قابلیت حداکثر روشنایی در حالت HDR و محیط‌های کم‌نور بهره می‌برد و در کنار آن، قابلیت Always-on یا همان همیشه روشن نیز که ساعت، ویجت‌های لاک اسکرین، والپیپر و غیره را نشان می‌دهد، در این نمایشگر تعبیه شده است. این ویژگی‌ها در نمایشگر این گوشی سبب شده تا قیمت آن نسبت به قبل، افزایش داشته باشد.  

از طرفی دیگر، پردازنده A۱۶ Bionic به فناوری ساخت پیشرفته‌تر ۴ نانومتری مجهز است که بر اساس اعلام Counterpoint، افزایش ۱۱ دلاری را برای هر تراشه نسبت به مدل A۱۵ برای اپل به دنبال داشته است.

به طور مشابه، سیستم دوربین ۴۸ مگاپیکسلی در این گوشی که از سنسور سونی بهره می‌برد، حدود ۶۵ درصد بزرگ‌تر از مدل سال قبل است و از سیستم تثبیت‌کننده پیشرفته‌تری نیز بهره می‌برد.  

بنابر اعلام این مرکز تحقیقاتی، اپل برای استفاده از هر واحد سیستم دوربین جدید برای مدل آیفون ۱۴ پرو مکس، منجر به افزایش ۶.۳ دلاری برای هر دستگاه شده است. با این حال، اپل در برخی از بخش‌ها نیز توانسته از هزینه‌های خود کم کند که یکی از این بخش‌ها، قطعات مربوط به فناوری‌های ارتباطی سلولار است که به دلیل فراگیر شدن فناوری ۵G، قیمت آن کاهش داشت.  

بررسی‌های مرکز Counterpoint نشان دهد که میزان هزینه اپل برای ساخت آیفون ۱۴ پرو مکس با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی، حدود ۴۲ درصد از قیمت نهایی آن است. اگرچه این حاشیه قابل قبول است اما هزینه‌های دیگری نیز وجود دارد که بر هزینه‌های نهایی این شرکت تاثیرگذار خواهد بود که از جمله آنها می‌توان به ارسال، بازریابی و تحقیق و توسعه اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا