خودرو الکتریکی

«نسل جدید» خودروهای الکتریکی تویوتا با برند لکسوس عرضه می‌شوند

تویوتا رسما اعلام کرد که نسل جدید خودروی الکتریکی جدید این شرکت، تحت برند لکسوس وارد بازار خواهد شد.

این بیانیه در حالی از سوی تویوتا منتشر شده که این شرکت اخیرا مدیرعامل جدیدی را به خود دیده و نشان می‌دهد که رویکرد کوجی ساتو، توجه جدی‌تر به حوزه خودروهای الکتریکی است.  

به گفته ساتو، مهندسان این مجموعه در حال توسعه و ساخت «نسل جدید» خودروهای الکتریکی هستند که با برند لکسوس و از سال ۲۰۲۶ وارد بازار خواهند شد. اینکه منظور مدیرعامل تویوتا از عبارت «نسل جدید» چه بوده، مشخص نیست اما وی اعلام کرد که تویوتا، کار روی همه بخش‌ها، از باتری و پلتفرم گرفته تا نحوه عملکرد بهینه این نوع از خودروها را در دستور کار دارند.

ساتو همچنین از گسترش مدل‌های فعلی خودروهای الکتریکی نیز خبر داد و اعلام کرد که توسعه خط تولید این خودروها، در اولویت است. همانطور که در گزارش رویترز آمده، تویوتا تاکنون رغبت چندانی به حوزه خودروهای الکتریکی نداشته و بیشتر به عرضه مدل‌های هیبریدی خود همانند پریوس دلخوش بوده است.

حال اما ساتو در جریان کنفرانس خبری این شرکت، اعلام کرد که مشکلات ارتباطی علت اصلی کم‌رغبتی تویوتا به تولید خودروهای الکتریکی بوده است. وی همچنین از دنبال کردن رویکرد چندجهته توسط این شرکت خبر داد که نشان می‌دهد این تصمیم اخیر، به این زودی‌ها خللی را در تولید مدل‌های هیبریدی ایجاد نخواهد کرد.  

به هر روی، تویوتا تحت رهبری مدیرعامل جدید، اقدامات جدی‌تری را در حوزه خودروهای الکتریکی دنبال خواهد کرد. تا به امروز، تویوتا تنها یک خودروی الکتریکی به نام bZ4X را وارد بازار کرده که مبتنی بر پلتفرم e-TANGA طراحی شده است.  

لکسوس نیز اگرچه تولید این نوع از خودروها را در دستور کار دارد اما هنوز فروش خودروی الکتریکی خود موسوم به RZ را آغاز نکرده است.

نوشته های مشابه

‫16 دیدگاه ها

  1. Нужна стяжка пола в Москве, но вы не знаете, как выбрать подрядчика? Обращайтесь к нам на сайт styazhka-pola24.ru! Мы предлагаем услуги по устройству стяжки пола любой площади и сложности, а также гарантируем быстрое и качественное выполнение работ.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا