تکنولوژی

سرور اختصاصی مناسب چه کسب‌وکارهای است؟

اگر صاحب یک سایت هستید و به خاطر کند بودن سرعت آن به دلیل استفاده از سرور اشتراکی خسته شده‌اید و یا برای توسعه کسب‌وکار، افزایش تعداد بازدیدکنندگان و مشتریان وب سایت خود به فضای بیشتری نیاز پیدا کرده‌اید. احتمالاً به فکر مهاجرت به سرور اختصاصی افتاده باشید. اگر این تصمیم را دارید و نیاز به اطلاعات کاملی در مورد سرور اختصاصی پیدا کرده‌اید، در ادامه مقاله، به این موضوع می‌پردازیم که سرور اختصاصی مناسب چه کسب‌وکارهایی است.

سرور اختصاصی چیست؟

سرور اختصاصی یا Dedicated Server نوعی هاست یا میزبانی مدیریت شده است که در آن شما (کلاینت) یک سرور کامل برای خود دارید و این سرور را با سایت‌های دیگر شریک نیستید.

در هاست اشتراکی، شما در واقع فضای سرور را با سایر وب سایت‌ها شریک هستید؛ اما استفاده از سرور اختصاصی به این معنی است که سروری که سایت شما در آن قرار دارد تنها متعلق به خود شما است.

اگرچه قیمت سرور اختصاصی بالاتر از مبلغی است که برای هاست اشتراکی می‌پردازید، با این حال مزایای زیادی دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

خرید سرور اختصاصی برای کسب و کار شما مزایای زیادی دارد که این مزایا عبارتند از:

۱. افزایش امنیت

مهم‌ترین دلیلی که بسیاری از کسب و کارها سرور اختصاصی را انتخاب می‌کنند، افزایش امنیت است.

از آن جایی که فضای فیزیکی خریداری شده توسط شما با سایت‌های دیگر به اشتراک گذاشته نمی‌شود، کنترل کاملی روی سرور خود دارید.

در دنیای میزبانی مشترک، هرگز نمی‌دانید همسایه‌های شما چه کسانی هستند و ممکن است فعالیت آن‌ها بر روی سایت شما نیز تاثیرگذار باشد.

۲. بدون محدودیت

در هاست اشتراکی، چندین سایت روی یک سرور واحد وجود دارد که به معنای محدودیت در مواردی مانند پهنای باند، ترافیک وب سایت و غیره است. از آن جایی که منابع در یک سرور اختصاصی به اشتراک گذاشته نمی‌شوند، محدودیتی برای شما وجود ندارد.

۳. آدرس IP اختصاصی

هر سرور به صورت جداگانه آدرس IP خود را دارد و داشتن سرور اختصاصی به این معنی است که آدرس IP سرور تنها متعلق به شما است.

در صورت استفاده از هاست اشتراکی در صورت اسپم شناخته شدن یک سایت همسایه، به طور خودکار رتبه سایت شما در موتورهای جست‌وجو پایین می‌آید.

بنابراین با خرید سرور اختصاصی، شما از این خطر در امان خواهید ماند. یک آدرس IP اختصاصی به ویژه برای مشاغل کسب‌وکارهای اینترنتی بزرگ که به گواهی SSL برای پردازش پرداخت‌های کارت اعتباری نیاز دارند، مهم است.

۴. انعطاف پذیری

یک سرور اختصاصی، انعطاف پذیری بالایی دارد و به کلاینت امکان سفارشی کردن CPU، RAM، فضای دیسک و نرم افزار سرور را بر اساس نیازهای منحصر به فرد او می‌دهد.

با هاست اشتراکی، کلاینت محدود به برنامه‌ها، نرم‌افزارها و محیط عملیاتی است که از قبل توسط ارائه‌دهنده روی سرور بارگذاری شده است.

۵. عدم نیاز به هزینه‌های اضافی

اگر یک شرکت به سرور اختصاصی نیاز داشته باشد، اما زمان یا منابع لازم برای مدیریت سرور خود به صورت فیزیکی را نداشته باشد، هاست اختصاصی یک راه کم هزینه برای دسترسی به منابع یک سرور کامل است.

سرور اختصاصی مناسب چه کسب و کارهایی است؟

اگر شما مالکیت یا مدیریت کلاس‌های کسب و کارهای فهرست شده زیر را بر عهده دارید، بهتر است از یک سرور اختصاصی استفاده کنید.

انواع کسب و کارهایی که می‌توانند از سرور اختصاصی بهره‌مند شوند عبارتند از:

  • شرکت‌های متوسط تا بزرگ با بیش از ۵۰۰ کارمند که حجم زیادی از داده‌ها را پردازش می‌کنند. اگر پایگاه داده کسب و کار، زیرساخت موجودی یا زنجیره تامین بزرگ و صدها تراکنش در ساعت دارید، بهتر است از یک سرور اختصاصی استفاده کنید.
  • استفاده از سرور اختصاصی برای مدیران فناوری اطلاعات، توسعه‌دهندگان و کسب‌وکارهایی که تمایل دارند محیط سرور خود را سفارشی کنند، ضروری است.
  • سازمان‌ها و ارائه دهندگان میزبانی وب به سرورهای اختصاصی برای میزبانی وب سایت‌های مشتریان خود نیاز دارند.
  • اگر صاحب یک سایت با ترافیک بالا، فروشگاه آنلاین، سایت بازی آنلاین و یا یک اپلیکیشن پربازدید هستید، استفاده از سرور اختصاصی برای شما ضروری است.

سرور اختصاصی مناسب چه کسب و کارهایی است؟

یک ارائه دهنده خدمات سرور اختصاصی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

قبل از خرید سرور اختصاصی، سوالات زیر را در نظر بگیرید. در صورت دریافت پاسخ مناسب می‌توانید از مناسب بودن ارائه دهنده اطمینان حاصل کنید.

  • چه نوع پشتیبانی ارائه می‌شود؟ ممکن است هر زمانی در وب سایت خود به مشکل برخورد کنید و در هر زمان به کمک نیاز پیدا کنید. از ارائه دهنده سرور احتمالی خود بپرسید که آیا پشتیبانی ۲۴ ساعته می‌دهند؟ آیا این پشتیبانی رایگان خواهد بود؟
  • چه نوع امنیتی ارائه می‌شود؟ یک ارائه دهنده میزبانی وب ایده‌آل، با استفاده از یک فایروال قدرتمند، آخرین نسخه نرم افزار، نظارت مداوم، به‌روزرسانی خودکار و شناسایی بدافزارها، امنیت شما را تامین می‌کند.
  • آیا نسخه پشتیبان یا بک آپ ارائه می‌شود؟ اگر شما به هر دلیلی اطلاعات وب سایت خود را از دست دهید، ارائه دهنده خدمات سرور اختصاصی می‌تواند در بازیابی آن‌ها به شما کمک کند. توصیه می‌شود به دنبال یک سرویس میزبانی وب با پشتیبان‌گیری امن باشید و سایت خود را از نقاط خراب بازیابی کنید.
  • رتبه آپتایم شما چقدر است؟ هر کسی دوست دارد وب سایتش به خوبی کار کند. امتیاز آپ تایم یک ارائه دهنده میزبانی وب، قابلیت اطمینان سرور را نشان می‌دهد.
  • محدودیت‌های سرور چیست؟ قبل از انجام هر کاری، تحقیق کنید که چه کارهایی را می‌توانید و چه کارهایی را نمی‌توانید انجام دهید. در مورد طرح‌های میزبانی مانند تعداد دامنه‌ها، انتقال فایل‌ها و استفاده از منابع نیز تحقیق کنید.

سرور اختصاصی ایران

سرور اختصاصی

سرورهای اختصاصی در دو دسته داخلی و خارجی قابل استفاده است. شما می‌توانید سرور اختصاصی ایران یا سرورهای اختصاصی خارجی را بنا بر صلاحدید خود خریداری کنید. با این حال گفتنی است که سرورهای اختصاصی ایرانی سرعتی چهار برابر بیشتر از سروهای اختصاصی خارجی دارند. علاوه بر این، در صورت به وجود آمدن مشکلاتی مانند حملات سایبری، امکان بی‌اثر کردن آن‌ها راحت‌تر خواهد بود. همچنین قیمت سرورهای اختصاصی ایران مناسب‌تر از نمونه‌های خارجی است.

سخن پایانی

ما در این مقاله به این موضوع پرداختیم که سرور اختصاصی یا dedicated server برای چه کسب و کارهایی مناسب است. دانستیم که این سرویس، مزایای زیادی مانند افزایش امنیت، عدم محدودیت، آدرس IP اختصاصی، انعطاف‌پذیری بالا و عدم نیاز به خریداری تجهیزات فیزیکی را به همراه خواهد داشت. حال، برای اینکه بتونید کلیه این قابلیت‌ها را داشته باشید، می‌تواند محصول مورد نظر خودتان را از ایران سرور (https://www.iranserver.com/) تهیه کنید. با اینکه میزبانی اختصاصی هزینه بیشتری نسبت به هاست اشتراکی دارد اما با وجود آن دیگر نیازی نیست برای منابع، امنیت و مقیاس پذیری کسب و کارتان نگرانی داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا