عکاسی

نقش عکسهای صنعتی و تبلیغاتی در دیجیتال مارکتینگ

چکیده: نقش عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در دیجیتال مارکتینگ یک امر اجتناب ناپذیر است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. این عکسها دلیلی قطعی برای جذب مشتریان جدید و افزایش فروش است.

یکی از شاخه‌های مهم و تاثیرگذار در تبلیغات بصری، عکاسی تجاری است که کاربردهای متعدد در حوزه‌های مختلف تبلیغات را دارد. بسیاری از عکس‌های جذاب و تاثیرگذاری که در جاهای مختلف شاهد آن هستیم، نتیجه کار عکاسانی است که دارای مهارت و تجربه بالایی در کار خود هستند. در ادامه به اهمیت و نقش عکاسی صنعتی در دنیای امروز خواهیم پرداخت.

نقش عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در دیجیتال مارکتینگ

در سالهای اخیر عکسها و ویدیوهای تبلیغاتی و صنعتی نقش تاثیرگذاری در رشد و توسعه برندها داشته اند. نقش عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در دیجیتال مارکتینگ یک امر اجتناب ناپذیر است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. با پیشرفت تکنولوژی و گسترش دامنه استفاده کاربران از اینترنت، مارکتینگ در دنیای دیجیتالی نیز در حال رشد بوده و هست. اگرچه نوع مارکتینگ در دنیای مدرن با گذشته متفاوت است ولی هدف یکسان بوده و آن جلب توجه مخاطبان می‌باشد. استفاده از عکس‌های صنعتی و تبلیغاتی یکی از اصلی‌ترین راه‌ها برای جلب توجه مخاطبان می‌باشد.

کاربرد عکاسی صنعتی و تبلیغاتی، امروزه گسترش بسیار بالایی پیدا کرده است. دلیل اصلی این گسترش نیز فعالیت بسیاری از حوزه‌ها و کسب و کارها به صورت دیجیتالی و آنلاین می‌باشد. گذشته از تبلیغات آفلاین مانند طراحی کاتالوگ و پوستر و طراحی بسته بندی محصولات، دیجیتال مارکتینگ امروزه به جزء جدا نشدنی تمام مشاغلی تبدیل شده است که به فکر گسترش فعالیت و مخاطبان خود می‌باشند. انجام این کار نیز فقط با محتواهای متنی امکان پذیر نیست. عکس‌های صنعتی و تبلیغاتی باعث می‌شوند تا بتوان حوزه فعالیت کسب و کارها و همچنین محصولات عرضه شده توسط هر مرکزی را به بهترین شکل ممکن در دید مخاطب قرار داد. جذابیت محتواهای بصری برای مخاطب بسیار بالاتر از نمونه‌های متنی است.

نقش عکسهای با کیفیت در رشد فروش محصولات

کاربرد عکاسی صنعتی و تبلیغاتی روز به روز در حال افزایش است. بسیاری از کسب و کارها برای داشتن یک جلوه حرفه‌ای‌تر از برند یا محصولات خود از عکس‌های صنعتی و تبلیغاتی استفاده می‌کنند. تهیه عکس‌های با کیفیت یکی از دغدغه‌های کسب و کارهای مختلف برای نشان دادن هر چه بهتر محصولات است. بسیاری از فعالان حوزه دیجیتال مارکتینگ در شبکه‌های اجتماعی و جستجوگرهایی مثل گوگل فعالیت دارند. در تمام حوزه‌ها و بخش‌های دیجیتال مارکتینگ نیز کاربرد عکس‌های با کیفیت باعث بیشتر دیده شدن آنها می‌شود. به عنوان مثال کسی که قصد فروش محصولات خود از طریق سایت دارد باید از عکس‌های با کیفیت برای بالا بردن رتبه خود در گوگل استفاده کند.

کسب و کارهای مختلفی که اقدام به فروش آنلاین محصولات می‌کنند نیاز بیشتری به عکاسی صنعتی و تبلیغاتی دارند. عکاسی محصولات یکی از ابزارهای کارآمد و مهم برای آنها به شمار می‌آید که معمولا باید توسط افراد متخصص در این زمینه انجام شود. چون کاربرد عکس‌های جذاب و حرفه‌ای به صورت مستقیم در حرفه‌ای دیده شدن کسب و کارها تاثیرگذار است. میزان فروش بسیاری از مراکز و کسب و کارها نیز به صورت مستقیم به نوع عکس‌هایی که در سایت یا شبکه‌های اجتماعی خود استفاده می‌کنند، مرتبط است. استفاده از عکس‌های صنعتی و تبلیغاتی علاوه بر فضای آنلاین، در رسانه‌های چاپی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

نقش عکسهای با کیفیت در رشد فروش محصولات

ویژگی عکس‌های صنعتی حرفه ای

کاربردهای متعدد عکاسی تجاری و صنعتی باعث شده تا توجه به جزئیات در این حرفه بیشتر شود. بسیاری از کسب و کارها سعی می‌کنند از خدمات عکاسان حرفه‌ای استفاده کنند تا به این وسیله بتوانند بهترین عکسهای صنعتی را برای آنها تهیه کنند. عکس‌های صنعتی برای جلب توجه مخاطبان باید دارای برخی از ویژگی‌ها باشند که در ادامه به چند مورد آن اشاره خواهیم کرد.

کیفیت و رزولوشن بالا: یکی از مهمترین ویژگی‌های یک عکس صنعتی و یا تبلیغاتی، رزولوشن و کیفیت آن است. اصلی‌ترین تفاوت عکاسی تجاری با عکس‌های معمولی، کیفیت بالا و وضوح بالای عکس است که باعث جذابیت بیشتر آن می‌شود. در عکس‌های تبلیغاتی امکان مشاهده کوچکترین جزئیات نیز به راحتی امکان پذیر است.

نورپردازی اصولی برای نمایش جزئیات محصولات: یکی دیگر از مواردی که باید در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی به درستی رعایت شود، نورپردازی اصولی آن است. انجام این کار باید توسط عکاس متخصص و کار بلد صورت گیرد. با نورپردازی درست می‌توان تمام جزئیات و بخش‌های مهم عکس را در دید مخاطب قرار داد.

نمایش زاویه مناسب محصول: تهیه عکس از زوایای مختلف یکی از ویژگی‌هایی است که در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی قابل مشاهده است. بسیاری از کسب و کارها و فروشگاه‌های آنلاین از این ایده عکاسی برای بالا بردن مخاطب و مشتریان خود استفاده می‌کنند.

ویرایش حرفه‌ای عکس ها: کاربرد ویرایش یا ادیت در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی باعث جذابیت بیشتر آنها می‌شود. ویرایش حرفه‌ای عکسها بعد از مرحله عکسبرداری توسط نرم افزارهای اختصاصی انجام می‌شود.

نقش تجهیزات عکاسی در کیفیت عکس ها

در کنار استعداد و توانایی که برای انجام عکاسی صنعتی و تبلیغاتی اهمیت دارد، تجهیزاتی که مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز بسیار مهم است. نمی‌توان از یک دوربین معمولی استفاده کرد و انتظار تهیه عکس‌های تبلیغاتی حرفه‌ای را داشت. بسیاری از افرادی که فعالیت حرفه‌ای در کار عکاسی دارند، به خوبی نسبت به اهمیت کاربرد تجهیزات آگاهی لازم را دارند. کسانی که قصد تهیه عکس‌هایی جذاب و با کیفیت را دارند، نباید نسبت به تجهیزات مدرنی که امروزه در این حوزه گسترش بالایی پیدا کرده است، بی‌تفاوت باشند. عکاسان صنعتی و تبلیغاتی حرفه‌ای با استفاده از تجهیزات به روز و کامل عکسهایی متفاوت خلق می‌کنند که تاثیر آن در فروش کسب و کارها مشهود است.

 نقش تجهیزات عکاسی در کیفیت عکس ها
نقش تجهیزات عکاسی در کیفیت عکس ها

اهمیت و ضرورت همکاری با عکاس صنعتی حرفه ای

کاربرد عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در هر کسب و کاری نشان دهنده هویت بصری آن بوده و تاثیر مستقیمی روی وجهه کاری دارد. قطعا نمی‌توان از عکس‌های معمولی موبایلی استفاده کرده و سپس انتظار جذب بالایی از مخاطب را داشت. در دنیای امروز امروزی که تبلیغات حرف اول را برای افزایش فروش می‌زند باید با ایجاد یک ظاهر متفاوت در کسب و کار، بتوان نظر مخاطبان را به خود جلب کرد. چون هر حوزه کاری امروزه دارای تعداد زیادی رقیب است که رشد در آن را نسبت به گذشته سخت کرده است. همکاری با یک عکاس حرفه‌ای باعث می‌شود تا بتوان ظاهر کاری هر کسب و کاری را کاملا حرفه‌ای و متفاوت نشان داد. با تهیه عکسهای جذاب و با کیفیت می‌توانید رشد فروش بیشتری را تجربه کنید و پرستیژ برند و وجهه کسب و کار خود را ارتقاء دهید.

معرفی استودیو مانی به عنوان مجری خدمات عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

یکی از مجموعه‌های ارائه کننده خدمات عکاسی صنعتی و تبلیغاتی استودیو مانی می‌باشد. این استودیو با تجربه‌های موفق همکاری با برندهای شناخته از سابقه درخشانی برخوردار است. نمونه عکس‌های صنعتی که توسط استودیو مانی در حوزه‌های مختلف تهیه شده است را می‌توانید در سایت این مجموعه به آدرس https://studiomani.ir مشاهده کرد.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا