گوگل

گوگل ۱۲ هزار نیروی خود را اخراج می‌کند

آلفابت، شرکت مادر گوگل از تصمیم خود برای اخراج حدود ۱۲ هزار کارمند این شرکت خبر داد.  

به گزارش بلومبرگ، این میزان اخراجی معادل ۶ درصد از نیروی کار آلفابت خواهد بود که به گفته این شرکت، کارکنان این مجموعه در کشورهای مختلف را شامل خواهد شد. این تصمیم از طریق یک ایمیل به کارمندان اطلاع داده شد.

ساندار پیچای مدیرعامل آلفابت اعلام کرد که برای افرادی که می‌بایست با آنها خداحافظی شود، «عمیقا ناراحت» است و این تصمیمی‌سخت برای آینده این شرکت بوده است.  

بنابر اعلام پیچای، این تعدیل نیرو از میان کارکنان بخش‌های مختلف آلفابت در سراسر جهان رقم خواهد خورد و او مسئولیت همه تصمیماتی که شرکت آلفابت را به این مرحله وارد کرده، پذیرفت.  

این شرکت در زمان همه‌گیری کرونا و رشد محسوسی که در آن دوران تجربه کرد، افراد زیادی را استخدام کرد. اما پیچای مدعی شد که این استخدام‌ها، برای شرایط اقتصادی متفاوتی نسبت به آنچه امروزه با آن مواجهیم، صورت گرفت.  

طی هفته‌های اخیر، شرکت‌های فناوری بزرگ دنیا از قبیل مایکروسافت، آمازون، متا و… تعدادی از کارمندان خود را به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی اخراج کردند. حالا آلفابت و گوگل نیز به این جمع اضافه شده‌اند.  

با این حال، بخش رایانش ابری و تبلیغات این شرکت، اوضاع خوبی دارد و همین موضوع سبب شده که کارمندان بیشتری اخراج نشوند. به هر روی، در جدیدترین گزارش این شرکت آمده که کاهش سود ۲۷ درصدی را در سه ماهه اخیر نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ثبت کرده است.  

پیچای نیز در این رابطه گفت که آلفابت می‌بایست هزینه‌ها را کاهش دهد و استخدام نیروهای جدید را متوقف کرده و یا به حداقل برساند. به گفته وی، کارکنان اخراجی تا چند ماه بعد حقوق خود را دریافت خواهد کرد.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، طی هفته‌های اخیر شرکت‌های مایکروسافت حدود ۱۰ هزار نفر، آمازون حدود ۱۸ هزار نفر و متا حدود ۱۱ هزار نیروی خود را برکنار کرد. گوگل همچنین سایر هزینه‌های بخش‌های مختلف خود را کاهش داد و حتی پروژه استادیا را تعطیل و ساخت لپ‌تاپ‌های پیکسل‌بوک را متوقف کرد.  

این شرکت همچنین قصد دارد تا بیش از پیش روی فناوری هوش مصنوعی متمرکز شود و اعلام کرد که به زودی تجربه جدیدی برای کاربران، توسعه‌دهندگان و کسب‌وکارها را فراهم خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا