اینترنت

زارع‌پور: برخی پلتفرم‌ها رفع فیلتر می‌شوند

وزیر ارتباطات در مورد رفع فیلترینگ برخی پلتفرم‌ها، بیان کرد: پیش از این نیز اعلام کرده‌ام که کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، متولی فیلترینگ است که حدود ۱۳ عضو دارد؛ تمام اعضای آن نیز دولتی نیستند. در تلاش هستیم تا محدودیت‌هایی که قابلیت برطرف شدن دارند، را رفع کنیم. طی دو روز آینده خبرهای خوشی در این زمینه خواهید شنید.

وزیر ارتباطات گفت: البته دو پلتفرم اینستاگرام و واتس‌اَپ که با مصوبه نهادهای امنیتی مسدود شدند، فعلاً مشمول این اتفاق نیستند و در این زمینه نهادهای امنیتی تصمیم گیر هستند، اما برخی سرویس‌ها و خدماتی از نظر ما قابلیت بازنگری دارند و اکنون مسیری را دنبال می‌کنیم که این اتفاق رخ دهد. مشخصاً «کلاب‌هاوس» طی روزهای آینده رفع فیلتر می‌شود.

زارع‌پور تصریح کرد: تعهدی که از شرکت مخابرات ایران گرفته‌ایم و به پروانه این شرکت الحاق شده، این است که شرکت مخابرات مبلغ مربوط به نگهداری خطوط تلفن که در قبوض لحاظ می‌شود را صرف نوسازی زیرساخت‌ها و ایجاد یک و نیم میلیون پورت فیبر نوری کند. امیدواریم به این تعهدات خود عمل کنند تا مجبور به جریمه آنها نشویم.

بار آخری است که اینترنت به خاطر کنکور قطع شد

وی با عذرخواهی از هموطنان بابت مشکلاتی که در محدوده  BTS های حوزه‌های امتحانی پیش آمده بود، گفت: ما به سازمان سنجش اعلام کردیم این بار آخری است که اینترنت به خاطر کنکور قطع می‌شود و حتما باید برای دور بعدی کنکور به فکر راهکاری جایگزین باشند و به هیچ وجه دیگر اینترنت را به خاطر کنکور قطع نمی کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا