موبایل

افت فروش ۱۱ درصدی گوشی‌‌های هوشمند در سال ۲۰۲۲

افزایش تورم و شرایط مبهم اقتصادی جهان برای سال ۲۰۲۳، بسیاری از خریداران را از انتخاب گوشی‌های گران‌قیمت و بالارده به انتخاب مدل‌هایی با قیمت‌های مناسب و ارزان‌تر سوق داده است.

گواه این امر، گزارش مرکز تحقیقاتی Canalys است که نشان می‌دهد فروش گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۲ برابر با ۱.۲ میلیارد دستگاه بود که در مقایسه با سال قبل، کاهشی ۱۱ درصدی داشته است؛ این یعنی، بدترین عملکرد طی یک دهه اخیر.

بر اساس این گزارش، شرکت‌های اپل و سامسونگ وضعیت بهتری نسبت به رقبا داشتند و اپل توانست بالاتر از رقیب کره‌ای خود، حدود ۲۵ درصد از سهم این بازار را از آن خود کند. سامسونگ نیز با ۲۰ درصد فروش، در جایگاه دوم ایستاد.  

شرکت‌های چینی شیائومی، اوپو و ویوو نیز به ترتیب ۱۱.۱۰ و ۸ درصد از فروش را به خود اختصاص دادند. آمارها نشان می‌دهد اپل توانست به لطف فروش نسبتا خوب آیفون ۱۴ و قبل از عرضه گلگسی اس۲۳، عملکرد بهتری را ثبت کند.  

افت فروش ۱۱ درصدی گوشی‌‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱

به هر روی، تمامی‌شرکت‌ها تحت تاثیر شرایط بازار قرار گرفتند و نتوانستند پیش‌بینی‌های خود را برآورده کنند. گفته می‌شود که علاوه بر افت فروش مدل‌های بالارده، تقاضا برای مدل‌های پایین‌رده و میان‌رده نیز با کاهش همراه بود.

در این گزارش آمده، شرکت‌های تولیدکننده در سال ۲۰۲۳ سعی در حفظ سهم خود از بازار خواهند داشت و تلاش می‌کنند تا هزینه‌ها را کاهش داده و سوددهی را در اولویت قرار دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا