تکنولوژی

ایرباس آزمایش سیستم کمک خلبان هواپیما را آغاز کرد

به نظر می‌رسد که پیشرفت‌های اخیر در حوزه فناوری خودران خودروها، شرکت‌های بزرگی چون ایرباس را نیز ترغیب کرده تا چنین سیستمی‌را برای هواپیماها طراحی کنند.

ایرباس اخیرا آزمایش قابلیتی جدید کمک خلبان به نام DragonFly را آغاز کرده که می‌تواند نجات‌بخش هواپیماها در مواقع اضطراری باشد. این سیستم قادر است به صورت خودکار، پرواز را در مواقع اضطراری هدایت کند.

به گفته ایرباس، سیستم کمک راننده DragonFly نه‌تنها می‌تواند در شرایط اضطراری، هواپیما را به سمت نزدیک‌ترین فرودگاه هدایت کند، بلکه می‌تواند با مرکز کنترل ترافیک هوایی و مرکز عملیات فرودگاه نیز ارتباط برقرار کند.

به گفته ایرباس، اگر خلبان‌ها قادر به هدایت هواپیما نباشند، این سیستم می‌تواند هواپیما را به سلامت بر زمین بنشاند. این شرکت اعلام کرد DragonFly قادر است با استفاده از حسگرها و الگوریتم‌های بینایی رایانه‌ای، به صورت خودکار روی باند فرود بیاید.

این سیستم همچنین می‌تواند در کنترل سرعت و اعلام موانع پیش روی هواپیما موثر باشد. آزمایش این قابلیت فعلا با یک مدل هواپیما و آن هم مدل A۳۵۰-۱۰۰۰ انجام می‌شود.

البته این فناوری در آغاز راه خود قرار دارد و احتمال زمان زیادی طول خواهد کشید تا DragonFly بتواند به مرحله توسعه نهایی برسد و مجوزهای مربوطه را از نهادهایی چون اداره هوانوردی فدرال کسب کند.

با این حال، فناوری مذکور نشان می‌دهد که سیستم‌های پروازی خودکار به زودی وارد میدان خواهند شد و می‌توانند بخش زیادی از فرآیند پرواز حتی در موقعیت‌های بحرانی را بر عهده بگیرند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بازتاب: 1upgrading

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا