گوناگون

موس، کیبورد، میکروفون خوش قیمت و باکیفیت چی بخریم؟

چکیده: برای خرید موس، کیبورد، میکروفون در بازار با دریایی از برندهای مختلف رو به رو شده کمی گیج کننده باشد ولی لازم نیست نگران شوید! ما اطلاعات کافی را به شما میدهیم.

اگر به دنبال خرید موس، کیبورد و یا میکروفون هستید، در بازار با دریایی از برندهای مختلف رو به رو شده وممکن است کمی گیج شوید! هر کس محصول خود را تبلیغ می‌کند و شاید کمتر جایی باشد که شما بتوانید اطلاعات صحیحی را درباره برندهای مختلف موس، کیبورد و یا میکروفون، کیفیت آنها و سایر مواردی که هنگام خرید نیاز دارید دریافت کنید. در این مقاله به بررسی یکی از محبوب‌ترین و سرسخت‌ترین برند خواهیم بود پس باما همراه باشید.

برند ریزر، معروف، مقرون به صرفه و با کیفیت

علامت تجاری مار سه‌سر ریزر یکی از شناخته‌شده‌ترین لوگوها در جوامع جهانی بازی و ورزش‌های الکترونیکی است. این شرکت در همه قاره‌ها، بزرگترین اکوسیستم سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و خدمات متمرکز بر گیمرها را طراحی و ساخته است. ریزر در سال ۲۰۰۵ تأسیس شد، دارای دفتر مرکزی در ایروین (کالیفرنیا) و سنگاپور با دفتر مرکزی منطقه‌ای در هامبورگ و شانگهای است. ریزر دارای ۱۹ دفتر در سراسر جهان است و به عنوان برند پیشرو برای گیمرها در ایالات متحده، اروپا و چین شناخته شده است. همان‌طور که ذکر شد محصولات ریزر عموماً برای گیمرها را هستند و شامل لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی، تبلت‌های بازی و تجهیزات جانبی رایانه شخصی مانند ماوس، دستگاه‌های صوتی، صفحه کلید، تشک‌های ماوس و گیم‌پد هستند. وسایل جانبی که برای گیمرها طراحی می‌شوند باید استحکام و ظرافت بالایی داشته باشند تا بتوان به مدت طولانی از آنها استفاده کرد. به عبارت دیگر، این‌که تجهیزات یک برند برای گیمرها طراحی و تولید شده است، خود نشان‌دهنده کیفیت بالای آنها است و نشان می‌دهد احتمالا می‌توانید به مدت طولانی‌تری از آنها استفاده کنید. در کنار کیفیت بالا، محصولات ریزر اقتصادی هم هستند، یعنی از جمله محصولات لوکسی نیستند که مجبور شوید برای آنها مبالغ گزافی را پرداخت کنید.

موس ریزر

این شرکت حدود ۳۰ مدل موس مختلف تولید کرده است که اکثر آنها به شکل تکی به فروش می‌رسند و تعدادی همراه کیبورد هستند. لازم نیست افراد چپ‌دست نگران شوند؛ زیرا ماوس ریزر ۱ مدل مخصوص چپ دستان و ۱۰ مدل هم برای راست دست‌ها و هم چپ دست‌ها ساخته و ۲۶ مدل باقی مانده برای افراد راست‌دست طراحی شده است. از نظر قابلیت اتصال، اکثر (۲۲ عدد) موس‌های تولیدشده شرکت ریزر، وایرلس هستند و می‌توانید بدون استفاده از سیم و به طور آزادانه از آنها استفاده کنید. آنها تا ده دکمه قابل برنامه‌ریزی دارند که افراد می‌توانند فانکشن آنها را بر اساس نیاز خود مشخص کنند.
سنسورهای موس‌های ریرز یکی از موارد زیر هستند:

  • سنسور نوری فوکوس⁺
  •  سنسور نوری 5G
  •  سنسور نوری
  •  سنسور نوری Focus Pro
موس ریزر
موس ریزر

بسیاری از مدل‌ها مجهز به چرخ اسکرول کج (tilting scroll wheel) هستند که به شما امکان می‌دهد روی صفحه به صورت افقی (چپ/راست) و عمودی پیمایش کنید. وزن آنها از کمتر از ۸۰ تا بیش از صدگرم است و ظاهر آنها طیف وسیعی از رنگ و طرح را دارد. برخی از انواع موس‌های ریزر ساده هستند، درحالی‌که انواع دیگر در رنگ‌ها و شکل‌های منحصر به فرد به فروش می‌رسند.

کیبورد ریزر

کیبوردهای ریزر در انواع زیر به فروش می‌رسند:

  • کیبورد اپتیکال: صفحه کلید مکانیکی که از نور مادون قرمز و سوئیچ‌های فوتوالکتریک برای تشخیص فشاردادن کلید استفاده می‌کند. کیبوردهای دارای سوئیچ نوری نسبت به کلیدهای فلزی زمان واکنش سریع‌تری دارند و به دلیل عدم تماس فلزی عمر طولانی‌تری دارند.
  • کیبورد آنالوگ اپتیکال: داشتن سوئیچ‌های آنالوگ به این معنی است که صفحه کلید می‌تواند طیف وسیعی از ورودی‌ها را فراتر از کلیدهایش ثبت کند. کیبورد آنالوگ اپتیکال می‌تواند دو عملکرد را در یک کلید ثبت کنند و تعداد ورودی‌ها را کاهش می‌دهند تا اجرای شما تمیزتر و سریع‌تر شود.
  • کیبورد مکانیکی: یک صفحه کلید مکانیکی برای هر کلید از فنر و سوئیچ جداگانه استفاده می‌کند. آنها در گذشته نیز استفاده می‌شدند، مانند صفحه کلید مدل M از IBM، که از سوئیچ‌های فنر کمانشی استفاده می‌کرد.
  • کیبورد فول‌سایز: صفحه کلیدهای سایز کامل دارای ۱۰۴ تا ۱۰۸ کلید هستند و معمولاً ۲۲.۵u یا تقریباً ۴۲۷.۵ میلی‌متر عرض دارند.
  • کیبورد کامپکت: صفحه‌کلید فشرده یا کامپکت صفحه‌کلیدی است که نسبت به صفحه‌کلیدهای معمولی که عموما ۱۸ اینچ عرض دارند، اندازه افقی کوچک‌تری دارد. این امر معمولاً با حذف صفحه‌کلید عددی در سمت راست  به دست می‌آید و در نتیجه صفحه‌کلیدی با حدود ۸۰ کلید به دست می‌آید.

کیبورد ریزر به شکل ترکیبی تولید می‌شوند. برای مثال یک کیبورد ممکن است هم فول‌سایز باشد و هم اپتیکال. برند ریزر حدود ۵۵ عدد کیبورد دارد که اکثر آنها سیاه‌رنگ هستند، اما اگر طرفدار رنگ‌های دیگر هم باشید می‌توانید با کمی جستجو در بین محصولات این شرکت برخی از انواع رنگی را هم پیدا کنید.

میکروفون ریزر

میکروفون ریزر به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بهترین وضوح و عملکرد صدا را ارائه می‌دهند. آنها در محیط‌های پخش زنده آزمایش و بهینه‌سازی شده‌اند و به راحتی می‌توانند صدا را تقویت کنند. این میکروفن‌ها در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند که سه مدل از آن به شرح زیر است:

  • میکروفن کندانسر ریزر مدل Seiren mini: یک میکروفون خازنی فوق‌کاردیویید قابل‌حمل و فوق‌العاده فشرده که برای ضبط صدای شفاف طراحی شده و تنظیمات ساده‌ای دارد. پایه آن قابل تنظیم است و پس از تولید، نظرهای زیادی را به خود جلب کرده است. این میکروفن ضدضربه است و با فن‌آوری SuperCardiod صدای بسیار خوبی را ضبط می‌کند. برای تغذیه این محصول، می‌توان از پورت یواس‌بی استفاده کرد. وزن آن ۴۰۰ گرم و ابعادش ۹۰x۹۰x۱۶۰ میلی‌متر است.
  • میکروفن کندانسر ریزر مدل seiren v۲ x: یک میکروفون خازنی USB که برای هر تنظیمی مناسب است. این میکروفن تمام فناوری مورد نیاز برای زنده‌کردن صدای شما را دارد. همچنین برای سرکوب نویز از پشت و کناره‌ها طراحی شده است، بنابراین می‌تواند صدای شما را به وضوح بدون شنیدن صداهای پس‌زمینه مانند تایپ‌کردن یا کلیک‌های ماوس ضبط کند. ریزر Seiren V۲ X می‌تواند به طور خودکار بهره میکروفون را تنظیم کند تا از قطع‌شدن و اوج‌گرفتن ناگهانی صدا جلوگیری کند؛ بنابراین در هنگام پخش صدای بلند و هیجان‌انگیز، نگران اعوجاج صدا نباشید. همچنین با جذب ارتعاشات صدا، از گوش شما مراقبت می‌کند و مجموعه‌ای از دکمه‌ها را دارد که استفاده از آن را آسان می‌کند. وزن این میکروفون ۸۰۰ گرم و ابعداش ۱۳۰x۱۳۰x۲۱۰ میلی‌متر است.
  • میکروفن کندانسر ریزر مدل SEIREN V2-PRO: با ریزر Seiren V۲ Pro مانند یک حرفه‌ای صدا را ضبط کنید و کیفیت تولید خود را تا حد زیادی بالا ببرید. این یک میکروفون USB پویا است که برای کسانی که علاقه‌مند به پخش جریانی (streaming) هستند طراحی شده است. چه یک آماتور باشید یا حرفه‌ای، به لطف مجموعه‌ای از ویژگی‌های سطح بالا، با استفاده از این میکروفن، از وضوح و کیفیت صدای عالی لذت می‌برید. شما می‌توانید ریزر Seiren V۲ Pro را از پایه جدا کنید. وزن آن ۵۵۰ گرم است و ابعاد آن ۸۵x۸۵x۲۴۰ میلی‌متر می‌باشد.
میکروفون ریزر
میکروفون ریزر

همان‌طور که می‌بینید وقتی صحبت از ریزر می‌شود با طیف وسیعی از امکانات و کیفیت روبرو هستیم. شما می‌توانید تمام نیازهای خود را برای زمان طولانی از این برند تامین کنید. بسیاری از محصولات ریزر در کشور ما به فروش می‌رسد و طرفداران زیادی هم دارد.

ساخت گیمرها برای گیمرها!

جالب اینجاست که ریزر محصولات جانبی متنوعی ارائه میدهد که برخی از آنها برای موس و کیبورد هم میباشند. این برند توسط گیمرها برای گیمرهای دنیا طراحی شده تا تمامی نیاز‌های شما را برطرف کند و تجربه لذت بخش‌تری برایتان فراهم کند. البته بادوام بودن این محصولات، آن هارا برای تمامی مصرف کنندگان بهینه و شیرین میسازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا