اینترنت

ارائه اینترنت گیگابیتی در خانه‌های نوساز بریتانیا اجباری می‌شود

بریتانیا با تصویب قوانینی جدید، به دنبال ارتقای سرعت اینترنت خانگی در این کشور است؛ قانونی که سازندگان خانه‌های جدید را ملزم می‌کند تا امکان دسترسی اینترنت گیگابیتی را برای ساکنان فراهم کنند.

بر اساس این قانون که توسط وزارت دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش (DSCM) بریتانیا و به منظور اصلاح قانون ساخت‌وسازهای مصوب سال ۲۰۱۰ اعلام شده، تولیدکنندگان خانه‌های جدید می‌بایست زیرساخت‌های لازم برای استفاده از اینترنت پهن‌باند گیگابیتی را در سازه‌های خود تعبیه کنند تا صاحبان آنها در آینده مجبور به پرداخت هزینه‌های اضافی به منظور ارتقای کیفیت و سرعت اینترنت نباشند.

بنابر اطلاعات منتشرشده، هزینه فراهم‌سازی این امکان حداکثر ۲۰۰۰ پوند به ازای هر خانه خواهد بود و سازندگان خانه‌های جدید می‌بایست زیرساخت‌های موردنیاز برای دریافت اینترنت گیگابیتی از قبیل داکت‌ها و… را فراهم کنند و اگر قادر به ارائه اینترنت گیگابیتی با این هزینه نیستند، باید سریع‌ترین سرعت اینترنت را فراهم کنند.

پیش‌بینی دولت بریتانیا حاکی از آن است که ۹۸ درصد از خانه‌های نوساز بتوانند با این میزان هزینه، به اینترنت پرسرعت مدنظر دسترسی پیدا کنند. با این حال، ساختمان‌های جدیدی در اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی ممکن است مشمول این قانون نشوند چراکه قوانین ساخت و ساز در این کشورها احتمالا با آنچه در انگلیس تصویب می‌شود، متفاوت است.

بر اساس گزارش‌ها، این قانون جدید در ۲۶ دسامبر ۲۰۲۲ و پس از رایزنی‌های ۱۲ ماهه ارائه شد که در این بازه زمانی، مشخص شد که حدود ۱۲ درصد خانه‌های جدید ساخته‌شده در انگلیس، به اینترنت گیگابیتی دسترسی نداشتند.

وزارت مذکور در انگلیس مدعی شد که در حال حاضر، بیش از ۷۲ درصد از خانواده‌های بریتانیا از پهن‌باند گیگابیتی استفاده می‌کنند و قرار است تا سال ۲۰۳۰، این پوشش به ۱۰۰ درصد برسد.

برای تحقق این هد، قانون دیگری نیز ارائه شده تا نصب و راه‌اندازی تجهیزات اینترنت در آپارتمان‌ها تسهیل شود. تا پیش از این، مستاجران در بریتانیا برای دسترسی به اینترنت پرسرعت، می‌بایست از مالکان اجازه می‌گرفتند که طبق گزارش‌ها، حدود ۴۰ درصد از این درخواست‌ها با پاسخ منفی مواجه می‌شد.

بر اساس قانون جدید، اگر مالکان تا ۳۵ روز به درخواست نصب تجهیزات پاسخ ندهند، دادگاه می‌تواند این اجازه را به مستاجر بدهد تا از این امکان بهره‌مند شود.

جولیا لوپز وزیر زیرساخت دیجیتال بریتانیا می‌گوید: هیچ چیزی نباید مردم را از بهره‌مندی از مزایای اینترنت پرسرعت باز دارد؛ چه مالک که به درخواست نصب پاسخ نمی‌دهد و چه سازنده‌ای که این امکان را در خانه‌های جدید فراهم نکرده است. به لطف این قانون جدید، میلیون‌ها مستاجر که به دلیل سکوت صاحب‌خانه‌ها قادر به دسترسی به اینترنت پرسرعت نبودند و یا آنهایی که به خانه‌های جدید منتقل شدند، می‌توانند مطمئن باشند که به سریع‌ترین اینترنت موجود دسترسی خواهند داشت.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا