گوناگون

مشاغل پردرآمد رشته برق و الکترونیک

چکیده: در این مقاله قصد داریم شما را با مشاغل پردرآمد رشته برق و الکترونیک و آموزش این رشته‌ها آشنا کنیم.

مشاغل برق و الکترونیک بسیار گسترده هستند و دامنه وسیعی دارند. در میان این مشاغل، برخی از مشاغل بازار کار بهتری دارند و می‌توانید با برنامه ریزی صحیح و کسب مهارت‌های لازم، شغل و درآمد خود را متحول کنید. در زیر توضیحات بیشتری در مورد این مشاغل به شما ارائه می‌دهیم.

شغل برق ساختمان

برقکار ساختمانی به شخصی گفته می‌شود که پروژه‌های برق را در انواع ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری طراحی و اجرا می‌کند. امروزه با توجه به افزایش پروژه‌های ساختمانی و نقش مهم برق در ساختمان ها، این شغل یکی از پردرآمدترین مشاغل برق و الکترونیک می‌باشد.

یک برقکار ساختمان ممکن است شخصاً پروژه‌های سیم کشی ساختمان را بپذیرد و اجرا کند یا برای پیمانکاران ساختمان کار کند. ممکن است علاوه بر موارد ذکر شده، تجهیزات و سیستم‌های برقی ساختمان‌ها را نیز تعمیر کند.

وظایف یک برقکار ساختمان چیست؟

طراحی پلن برق ساختمان، ساخت مجرای برق، سیم کشی برق، تلفن و آنتن، نصب کلید و پریز، نصب آیفون، نصب نظارت تصویری، نصب سیستم اعلام حریق، نصب دزدگیر از وظایف برقکار ساختمان است.

پیش نیاز ورود به حرفه برق ساختمان

ورود به این شغل نیاز به اخذ مدارک دانشگاهی ندارد و شرط اصلی ورود و موفقیت در بازار کار برق ساختمان، کسب مهارت‌های لازم برای این کار است که می‌توانید با شرکت در دوره آموزش برق ساختمان، مهارت‌های لازم را کسب کنید. زیرا در این دوره‌ها به صورت تخصصی و کاملا کاربردی سیم کشی برق ساختمان و نصب انواع سیستم‌های امنیتی و نیازهای خانگی از صفر تا صد آموزش داده می‌شود.

معرفی حرفه برق صنعتی

برق صنعتی یکی از حرفه‌های پرسود و تخصصی در زمینه برق و الکترونیک است که متخصصین آن طراحی و اجرای تابلوهای برق صنعتی در کارخانه ها، کارگاه ها، بیمارستان‌ها و… را بر عهده دارند.

با توجه به ماهیت حساس و پیچیده تابلوهای صنعتی و نقش مهم آنها در کارخانجات و کارگاه‌های صنعتی، برای موفقیت در این شغل، بهتر است مهارت‌های فنی خود را ارتقا دهید و تمامی اصول و مهارت‌های لازم در زمینه نقشه کشی، سیم کشی، اجرا و آموزش عیب یابی را بیاموزید.

معرفی حرفه برق صنعتی
معرفی حرفه برق صنعتی

چگونه مهارت‌های برق صنعتی را یاد بگیریم؟

شما می‌توانید با شرکت در دوره آموزش برق صنعتی در آموزشگاه‌های فعال در این زمینه که دارای مجوزهای لازم از سازمان فنی و حرفه‌ای کشور هستند، مهارت‌های برق صنعتی را کسب کنید.

این آموزشگاه‌ها در اکثر کارگاه‌های کاربردی و تخصصی تمامی مهارت‌های لازم در زمینه نقشه کشی، نقشه خوانی، طراحی، سیم کشی، تست مدار، عیب یابی و تعمیر و نگهداری و هر آنچه برای حرفه‌ای شدن در این کار لازم است را آموزش می‌دهند. به شما این فرصت داده می‌شود تا از طریق آموزش عملی تجربیات لازم را در کنار تخصص کسب کنید و در مدت زمان کوتاهی به یک برقکار صنعتی حرفه‌ای تبدیل شوید.

معرفی نصب و مونتاژ PLC

نصب و مونتاژ PLC یکی از مشاغل پردرآمد برق و الکترونیک است که به دلیل نقش مهم PLC در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها در مدیریت و برنامه ریزی فرآیندهای کاری بازار کار و درآمدزایی بسیار خوبی دارد.

از آنجایی که کار با PLC و برنامه ریزی و برنامه نویسی آن امری تخصصی است، لازم است قبل از شروع این کار با شرکت در دوره‌های PLC در یک آموزشگاه معتبر، تمامی مهارت‌های لازم را کسب کنید.

زیرا در این آموزشگاه‌ها نصب، مدیریت، برنامه نویسی و عیب یابی صفر تا صد PLC به صورت کاملا کاربردی و تخصصی آموزش داده می‌شود و می‌توانید در مدت زمان کوتاهی به یک متخصص حرفه‌ای تبدیل شوید.

بهترین آموزشگاه برق و الکترونیک

امروزه در بسیاری از آموزشگاه‌های تهران و شهرستان‌ها دوره‌های برق و الکترونیک ارائه می‌شود. متاسفانه کیفیت دوره‌های آموزشی در تمامی این مراکز بالا نیست، لذا به شما توصیه می‌کنیم حتما نوع دوره (آکادمیک و عملی)، سرفصل‌های آموزشی، کیفیت کلاس‌های آموزشی، مدرسان دوره، گواهی دوره و… را قبل از ثبت نام بررسی کنید.

مجتمع فنی برق یکی از بهترین آموزشگاه‌های فنی کشور است که دوره‌های برق و الکترونیک را به صورت تخصصی و کاربردی زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برگزار می‌کند. در این مجتمع حرفه‌های فنی بسیاری مانند آموزش تعمیر برد الکترونیکی برگزار می‌شود که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم.

آموزشگاه برق و الکترونیک
آموزشگاه برق و الکترونیک

معرفی دوره آموزش تعمیر برد الکترونیکی

برد مدار الکترونیکی یکی از مهم‌ترین قطعات الکترونیکی در دستگاه‌های الکترونیکی است که مانند مغز انسان عمل می‌کند و نقش مهمی در عملکرد صحیح دستگاه‌های الکترونیکی دارد. در تمامی وسایل الکترونیکی از کوچک تا بزرگ از بردهای الکترونیکی استفاده می‌شود. در صورت آسیب دیدن برد مدار دستگاه، باید در اسرع وقت تعمیر شود. زیرا خرابی برد منجر به خرابی دستگاه می‌شود. ضرورت تعمیر برد الکترونیکی در هر وسیله‌ای نشانگر بازار کار خوب این حرفه می‌باشد و از این طریق می‌توانید به درآمد بالایی دست پیدا کنید.

برای رسیدن به درآمد بالا در این زمینه لازم است مهارت‌های لازم را کسب کنید، بنابراین لازم است در دوره‌های تخصصی تعمیر برد الکترونیکی شرکت کنید. مجتمع فنی برق دوره آموزش برد الکترونیکی را در کلاس‌های کارگاهی و به صورت عملی برگزار می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره‌های این آموزشگاه و ثبت نام می‌توانید به وب سایت رسمی این مجتمع آموزشی به آدرس اینترنتی www.fannibargh.com مراجعه نمایید یا با شماره ۰۲۱۶۶۱۲۱۰۲۹ تماس حاصل نمایید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا