اپلموبایل

اپل تولید نسل چهارم آیفون SE را لغو کرد؟

شنیده‌ها حاکی از آن است که اپل، تولید نسل جدید آیفون‌های ارزان قیمت خود موسوم به آیفون SE را لغو کرده است.  

مینگ-چی کو، تحلیلگران شناخته‌شده دنیای فناوری در تازه‌ترین افشاگری خود اعلام کرد که اپل اخیرا به شرکت‌های تامین‌کننده قطعات محصولات اعلام کرد که تصمیمی‌برای عرضه نسل چهارم آیفون SE در سال ۲۰۲۴ ندارد.  

طبق گزارش‌ها، قرار بود که این گوشی به عنوان اولین آیفون مجهز به مودم ۵G اختصاصی و ساخت داخل این شرکت وارد بازار شود. در واقع، اپل قصد داشت تا پیش از استفاده از این چیپ در آیفون‌های ماه سپتامبر یا همان آیفون ۱۶، عملکرد آن را در این محصول مورد تست و ارزیابی قرار دهد.  

اما حالا این تحلیلگر مدعی شده که اهالی کوپرتینو قصد دارند تا در سال ۲۰۲۴ نیز همچنان از مودم‌های ساخت شرکت کوالکام در آیفون‌های خود استفاده کنند.  

با این حال، میگ-چی کو، هیچ توضیحی در خصوص علت اتخاذ این تصمیم احتمالی از سوی اپل ارائه نداد و مشخص نکرد که آیا آماده نبودن مودم ۵G در این تصمیم دخیل بوده یا خیر.  

اپل و کوالکام در سال ۲۰۱۹ و بعد از یک دعوای حقوقی، با یکدیگر صلح کرده و قراردادی را برای استفاده از تراشه‌های وایرلس کوالکام در گوشی‌های جدید آیفون امضا کردند.  

با این حال، چند ماه بعد، شرکت اپل توانست سهم قابل توجهی از بخش تولید مودم شرکت اینتل را خریداری کند و در اواخر سال ۲۰۲۰، این شرکت رسما از تلاش مهندسان خود برای تولید چیپست‌های ویرالس خبر داد.  

با این وجود، هنوز خبری از محصول خروجی این پروژه نشده و مشخص نیست که چه زمانی، این شرکت می‌توان آیفون‌های خود را به مودم اختصاصی مجهز کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا