سامسونگموبایل

۳ ویژگی ضروری که باید در یک گوشی هوشمند مقرون به صرفه جستجو کنید

وقتی نوبت به انتخاب یک تلفن همراه می‌رسد، وسوسه انگیز است که به جدیدترین گوشی‌های هوشمند پرچمدار با سریع‌ترین پردازنده‌ها، واضح‌ترین صفحه نمایش و حداکثر فضای ذخیره سازی نگاه نکنید. اما به ناچار، هزینه تبدیل به یک عامل مهم برای انتخاب می‌شود. متخصصان IT باید در نظر بگیرند که کدام گزینه‌ها مقرون به صرفه‌ترین هستند و نیازهای مصرف‌کننده‌گاه را برآورده می‌کنند. گوشی‌های هوشمند میان رده امروزی، مانند سری گلکسی A سامسونگ، عملکرد عالی، باتری بادوام و صفحه نمایش روشن و با وضوح بالا را ارائه می‌دهند. اما چگونه می‌توانید تشخیص دهید کدام گوشی هوشمند مقرون به صرفه برای شما و کسب و کارتان بهترین است؟

۱. سرعت و ظرفیت ذخیره سازی

سرعت پردازش می‌تواند یک دلیل اصلی و مهم برای انتخاب دستگاه تلفن همراه شما باشد. بیایید فرض کنیم می‌خواهیم برای اعضای یک شرکت و کارهایی که در طول روز انجام می‌دهند گوشی‌های میان رده با قیمت مناست انتخاب کنیم تا بدون نیاز به دستگاه شخصی خود کارهای شرکت را انجام دهند. با گوشی‌های هوشمند تجاری میان رده امروزی، مجبور نیستید سرعت را فدای قیمت کنید. اما شما به گوشی هوشمندی نیاز خواهید داشت که قدرت پردازشی برای اجرای همه برنامه‌های حیاتی کسب و کار شما را داشته باشد. با داشتن حافظه رم کافی، دستگاه‌های تلفن همراه کارمندان شما می‌توانند به آنها اجازه دهند تا در آن واحد چندوظیفه‌ی کارآمدتر انجام دهند. به عنوان یک نقطه شروع، ۳ گیگابایت رم اغلب برای انجام کار کافی است، زمانی که مردم عمدتاً از یک یا دو برنامه استفاده می‌کنند. اما برای انجام کارهای بیشتر و روان تر، به دنبال رم ۴ گیگابایتی یا بیشتر باشید. سایر ویژگی‌های مورد نیاز:

  • باید ظرفیت ذخیره سازی دستگاه‌های خود را در نظر بگیرید. هنگامی که یک کارمند قبل از جلسه مشتری نیاز به گرفتن عکس یا دانلود فایل دارد، نباید نگران پر شدن حافظه داخلی گوشی خود باشد. پاکسازی مکرر فضای ذخیره سازی باعث کاهش زمان و بهره وری می‌شود. با در اختیار گذاشتن ابزارهایی که به اعضای تیم خود نیاز دارند تا کار را بدون مشکل انجام دهند، از این فداکاری اجتناب کنید.
  • با بررسی مشخصات گوشی a04 متوجه می‌شوید که این تلفن همراه یک گوشی میان رده با قیمت مناسب برای مجموعه شما خواهد بود. این دستگاه با پردازنده CPU هشت هسته‌ای قدرتمند خود سرعت کافی برای کارهای مورد نظر شما را خواهد داشت. ارزش خرید این دستگاه در مقایسه با قیمت آن بالا است.
  • اگر فکر می‌کنید ممکن است در آینده به فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز داشته باشید، مطمئن شوید که گوشی هوشمند شما دارای حافظه قابل ارتقا با کارت microSD است. به عنوان مثال، گلکسی A03s سطح پایه سامسونگ دارای ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی است، در حالی که گلکسی A23 5G شامل 4 گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی است. سپس گلکسی A53 5G وجود داردکه دارای ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است. گلکسی A03s، A13، A13 5G، A23 5G و A53 5G همگی از حافظه قابل ارتقا از طریق اسلات کارت microSD پشتیبانی می‌کنند.

۲. نمایشگر گسترده

اگر تیم شما اسناد فنی را بررسی می‌کند یا داده‌ها را در گوشی هوشمند خود وارد می‌کند، به صفحه‌ای نیاز دارند که به اندازه کافی بزرگ باشد تا بدون نیاز به نگه داشتن دستگاه در فاصله ۳ اینچی از صورت خود، جزئیات را به وضوح نشان دهد. با نمایشگر بزرگ‌تر، تیم شما می‌تواند راحت‌تر کار کند، داده‌ها را سریع‌تر وارد کند و حتی اطلاعات را روی صفحه به مشتریان نشان دهد.

گوشی ارزان با صفحه نمایش خوب
گوشی ارزان با صفحه نمایش خوب

مثال:

اگر نیاز به تماشای محتوا در فضای باز دارید، صفحه نمایش روشن گلکسی A53 5G برای چشم‌ها مناسب است و در عین حال همه چیزهایی را که باید ببینید را به خوبی به نمایش می‌گذارد. برای تهیه گوشی با صفحه نمایش بزرگتر از ۶ اینچ باید هزینه بسیار بیشتری را صرف کنید، اما امروزه گزینه‌های متوسط زیادی وجود دارند که صفحه نمایش مناسبی را ارائه می‌دهند.

به عنوان مثال، گوشی سامسونگ galaxy a33، یک صفحه نمایش بزرگ ۶.۴ اینچی را ارائه می‌دهد که نمای واضح و بزرگی را ارائه می‌دهد.  مدل a33 سامسونگ  با صفحه‌نمایش پر جنب و جوش‌تر، صفحه‌نمایش 6.4 اینچی با نرخ تازه‌سازی تطبیقی تا ۱۲۰ هرتز ارائه می‌کند که برای مشاهده برنامه‌ها و اسناد تجاری عالی است و پیشنهاد می‌شود با بررسی قیمت و مشخصات گوشی a33 به خرید این مدل نیز فکر کنید. پس از آن صفحه نمایش Super AMOLED گلکسی A53 5G وجود دارد که دارای نرخ نوسازی قابل تغییر است. همچنین تا 120 هرتز به شما در حین اسکرول کردن و مشاهده تصاویر گرافیکی، حرکتی روان را ارائه می‌دهد.

۳. یک دوربین همه کاره

دوربین خوب
دوربین خوب

بسیاری از تیم‌های سازمانی برای ضبط و اشتراک‌گذاری سریع تصاویر و ویدیوها به تلفن‌های هوشمند متکی هستند و این با یک سیستم دوربین چند لنز همه کاره بسیار مؤثرتر است. به عنوان مثال، با یک لنز فوق عریض، تیم شما می‌تواند یادداشت‌های جلسه یا مناطق پروژه را به طور کامل ثبت کند و قبل از پایان جلسه، عکس‌های فوری را با همکاران خود به اشتراک بگذارد. با عکس‌ها و فیلم‌های واضح‌تر، همکاران از راه دور می‌توانند نمای دقیق‌تری از هر چیزی که در آن همکاری می‌کنند، ببینند. دید بیشتر به تیم شما کمک می‌کند تا کارهای پیچیده را از راه دور هماهنگ کند، بنابراین کسب‌وکار بدون توجه به اینکه همه از کجا کار می‌کنند به آرامی پیش می‌رود. یک دوربین همه کاره همچنین می‌تواند به ایجاد تصاویر برای استفاده در رسانه‌های اجتماعی کمک کند.

مثال:

گلکسی A23 5G و Galaxy A53 5G از این نظر متمایز هستند زیرا هر دو دارای سیستم دوربین پشتی چهار لنز هستند. گلکسی A23 5Gشامل یک لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض ۵ مگاپیکسلی، یک لنز عمقی ۲ مگاپیکسلی و یک لنز میکرو ۲ مگاپیکسلی است. این بدان معنی است که می‌توانید تصاویر خیره کننده بگیرید و همچنین بارکدها و اسناد را اسکن کنید. در گلکسی A53 5G، سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال تصویر با یک ماکرو ۵ مگاپیکسلی، عمق ۵ مگاپیکسلی و زاویه فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی تکمیل شده است. فیلمبرداری 4K با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه (فریم بر ثانیه). هنگامی که نیاز به تماس ویدیویی دارید، دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی گلکسی A53 شما را شفاف می‌کند. همچنین این دستگاه برای صاحبان مشاغل یا اعضای تیمی که ایجاد می‌کنند عالی است.

با در نظر گرفتن این ویژگی‌ها می‌توانید انتخاب بهتری برای خود یا تیم کاری‌تان داشته باشید. ویژگی‌هایی مانند دوربین، خافظه جانبی قابل ارتقا، باطری قدرتمند و صفحه نمایش کشترده از مهمترین ویژگی‌هایی است که می‌توانید با توجه به آن یک گوشی مناسب برای خود یا مجموعه انتخاب کنید.

نویسنده: سارااقبالی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا