اپل

اپل هزینه تعویض باتری دستگاه‌های خود را افزایش می‌دهد

اپل اعلام کرد که از دهم اسفندماه (یک مارس) هزینه تعویض باتری در اکثر گوشی‌های آیفون، آیپد، و مک‌های خود را بین ۲۰ تا ۵۰ دلار افزایش خواهد داد.  

این شرکت جزییات مربوط به این طرح را در صفحه ویژه تعمیرات محصولات خود منتشر و اعلام کرد که میزان این افزایش بها، به مدل دستگاه بستگی خواهد داشت. به گفته این شرکت، سرویس باتری خارج از گارانتی برای گوشی‌های قبل از آیفون ۱۴، حدود ۲۰ دلار افزایش خواهد داشت و این یعنی، هزینه تعمیر از ۴۹ به ۶۹ دلار خواهد رسید.  

همچنین برای آیفون‌های مجهز به فیس آیدی این رقم از ۶۹ به ۸۹ دلار افزایش خواهد یافت. طبق اعلام اپل، افزایش قیمت برای تمامی‌مدل‌های مک بوک ایر ۳۰ دلار خواهد بود و این هزینه از ۱۲۹ به ۱۵۹ دلار افزایش می‌یابد.  

برای مدل مک بوک ۱۲ اینچی که در سال ۲۰۱۵ رونمایی شد و همچنین مک بوک پروها تعویض باتری برای کاربران حدود ۲۴۹ دلار هزینه خواهد داشت. این یعنی، افزایش ۵۰ دلاری برای این سرویس که پیشتر با ۱۹۹ دلار ارائه می‌شد.

در خصوص آیپدهای نیز باید گفت که این افزایش هزینه برابر با ۲۰ دلار عنوان شده که شامل مدل‌های زیر خواهد بود:

آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی (نسل پنجم و قبل از آن)

آیپد پرو ۱۱ اینچی (نسل سوم و قبل از آن)

آیپرد پرو ۱۰.۵ اینچی

آیپد پرو ۹.۷ اینچی

تمامی‌مدل‌های آیپد مینی 

تمامی‌مدل‌های آیپد ایر

با این حال، کاربران می‌توانند از طرح تعمیر توسط خود کاربر نیز برای تعویض باتری آیفون‌های خود نیز استفاده کنند که امکان خرید باتری‌های آیفون ۱۲، آیفون، آیفون SE مدل ۲۰۲۲ و تمامی‌مدل‌های مک بوک پرو را برای کاربر فراهم می‌کند.  

در حال حاضر، کیت تعویض باتری و باتری آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ با قیمت ۶۹ دلار عرضه می‌شود که البته اگر کاربر، باتری قدیمی‌خود را تحویل دهد، ۲۰ دلار از این مبلغ کم خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا