متا

خرید جدید متا برای تقویت پروژه واقعیت افزوده این شرکت

متا، شرکت مادر فیسبوک، اخیرا یک استارتاپ هلندی به نام Luxexcel را که در حوزه تولید عینک‌های هوشمند فعالیت دارد، خریداری کرد.

به گزارش تک‌کرانچ، سخنگوی متا در واکنش به انتشار این خبر گفت: ما از پیوستن تیم Luxexcel به متا و تعمیق همکاری‌های فعلی میان دو شرکت بسیار خوشحالیم.

اگرچه این خرید رسما تایید شده اما هنوز هیچ اطلاعاتی در خصوص قیمت این معامله منتشر نشده است. استارتاپ Luxexcel در سال ۲۰۰۹ راه‌اندازی و فعالیت خود را به عنوان یک تولیدکننده لنز آغاز کرد.

اخیرا این شرکت به دلیل ورود به حوزه واقعیت افزوده و تولید محصولاتی مرتبط با این فناوری، در کانون توجهات قرار گرفت. در آغاز سال ۲۰۲۱، Luxexcel با شرکت WaveOptics وارد همکاری شد تا بیشتر بر حوزه واقعیت افزوده متمرکز شود.

بنابر اعلام تک‌کرانچ، شایعاتی نیز به گوش می‌رسد که نشان می‌دهد متا و Luxexcel پیشتر برای تولید عینک‌های واقعیت افزوده Aria AR با هم همکاری داشتند.

متا در حالی اقدام به خرید این استارتاپ کرده که چندی پیش برای خرید شرکتی دیگر در حوزه واقعیت افزوده، با شکایتی از سوی کمیسیون تجارت فدرال آمریکا مواجه شد. این روزها انتقادات زیادی علیه متا پیرامون جاه‌‎طلبی‌ها و هزینه‌های زیاد این شرکت برای پیشبرد اهدافش در فناوری واقعیت افزوده مطرح می‌شود.

متا در ماه اکتبر و یک ماه قبل از آنکه حدود ۱۱ هزار کارمند خود را اخراج کند، به سرمایه‌گذاران خود اعلام کرد که بخش RealityLabs که در حوزه واقعیت افزوده کار می‌کند، در سال ۲۰۲۲ حدود ۹ میلیون دلار ضرر را ثبت کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا