اینترنت

مخالفت انجمن تجارت الکترونیک تهران با اینترنت طبقاتی

این طرح مشکلی به مشکلات دیگر می‌افزاید.

آی تی ایران- انتهای هفته گذشته اتحادیه فناوران یارانه‌ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد دارندگان پروانه کسب از اتحادیه فناوران رایانه تهران می‌توانند از اینترنت بدون فیلتر استفاده کنند. از زمان انتشار این خبر مدیران و صنف‌های مختلفی با آن مخالفت کرده‌اند. در تازه‌ترین اتفاق انجمن تجارت الکترونیک نیز به صف مخالفان این طرح پیوسته است. 

انجمن تجارت الکترونیک تهران در بیانیه‌ای  با طرح اینترنت طبقاتی مخالفت کرده و آن را غیراخلاقی و غیرتخصصی دانسته است. این انجمن در بیانیه‌ای با اشاره به محدودیت‌های اینترنت بیش از سه ماه گذشته اعلام کرده که «به‌جای حل مساله و رفع مشکلات بی‌شماری که بر اساس این تصمیم اشتباه حادث شده، اخبار ضد و نقیضی از تعریف طرحی موسوم به «اینترنت طبقاتی» به گوش می‌رسد.» انجمن تجارت الکترونیکی تهران قویا با تعریف هرگونه اولویت‌بندی در دسترسی به اینترنت مخالفت کرده و بر این باور است این طرح، مشکلی بر مشکلات پیشین اضافه می‌کند.

این انجمن دسترسی به اینترنت با کیفیت و بدون محدودیت را از حقوق اولیه‌ی شهروندی دانسته و بر این باور است، شکل و کیفیت اینترنت مورد نیاز کسب‌وکارها و فعالان فضای فناوری، تفاوتی با عامه‌ی مردم ندارد. در این زمینه در بیانیه آمده: «انجمن تجارت الکترونیک اتخاذ این راهبرد را غیرمنطقی، غیراخلاقی و بی‌ثمر می‌داند. توامان‌که پیش‌برد طرح‌هایی از این دست، بیش از گذشته شکاف‌های اجتماعی را تعمیق بخشیده و موجب تشدید نارضایتی‌های عمومی می‌گردد.»

انجمن تجارت الکترونیک معتقد است «عادی سازی» اینترنت طبقاتی و القای آن به‌عنوان شیوه‌ای برای مدیریت اینترنت، به زیان تمام اجزای فعال اکوسیستم است و حاصلی جز تضعیف این صنعت در بلندمدت نخواهد داشت.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا