ایران

از فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در جاده‌های برون شهری جلوگیری می‌شود

آی تی ایران- معاونت حمل و نقل مهندسی ترافیک پلیس راه راهور فراجا در نامه‌ای به روسای پلیس راه استان‌های کشور خواستار جلوگیری فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در جاده‌های برون‌شهری شده است. در نامه‌ای که چهارم دی ماه معاونت حمل و نقل و مهندسی ترافیک پلیس راه راهور فراجا به تمامی روسای پلیس راه استان‌های کشور ارسال کرده، خواسته است که از فعالیت این تاکسی‌ها در جاده‌های برون شهری جلوگیری شود.  

در این نامه با اشاره به ابلاغیه‌های قبلی در این زمینه و همچنین اشاره به ماده ۲۰۳ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی، گفته شده که قانون الزام شرکت‌ها و موسسات ترابری فعالیت در این حرفه نیازمند طی مراحل قانونی و دریافت مدارک و مجوزهای لازم از قبیل پروانه فعالیت شرکت ارائه‌کننده خدمات، کارت سلامت راننده، کارت هوشمند رانندگی، کارت هوشمند ناوگان، دفترچه ثبت ساعت، گواهی معاینه فنی و… است.  

همچنین در این نامه به مصوبه سال ۱۳۹۳ هیئت وزیران اشاره شده که فعالیت ناوگان پلاک شخصی و به ویژه سواری‌های مسافربر پلاک شخصی و همچنین حمل مسافر تحت نظاترت شرکت‌های خصوصی و اینترنتی با عناوین اسنپ، تپسی، ماکسیم و… در حوزه حمل و نقل برون شهری خارج از ضوابط و ممنوع بوده و موجب تضییع حقوق رانندگان حمل و نقلل عمومی فعال در حوزه مسافری او افزایش تصادف‌های ناوگان یاد شده می‌شود.  

به این دلیل این معاونت از پلیس راه استان‌های کشور خواسته که به پاسگاه‌های پلیس راه ابلاغ شود که از تردد خودروهای پلاک شخصی که در جاده‌های برون شهری اقدام به جابه‌جایی مسافر می‌کنند جلوگیری به عمل آید.  

ابتدای هفته نیز دادستانی ورود تاکسی‌های اینترنتی به شعاع ۸۰۰ متری فرودگاه امام خمینی را ممنوع کرده بود. هر چند که سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی اعلام کرد  که احتمالا در این فاصله مکانی را برای رانندگان تاکسی‌های اینترنتی از جمله تپسی و اسنپ مشخص خواهند کرد. همچنین چلندری، سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی هم گفته بود که تاکسی‌های اینترنتی درصورت درخواست جذب مسافر باید فعالیت خود را در پارکینگ ۳ انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا