ارز دیجیتال

بهترین زمان خرید بیت‌کوین: کی و چطور بخریم؟

خرید بیت کوین، یکی از پرسودترین معاملات در بازارهای سرمایه را به خودش اختصاص داده‌است. افراد بسیار زیادی با خرید، معامله و فروش بیت کوین، توانسته‌اند سودهای بسیار خوبی کسب کنند و سرمایه بسیار زیادی به‌دست آورند؛ بنابراین شما نیز می‌توانید با رعایت یک‌سری اصول کلی و خرید این ارز دیجیتال، سود خوبی را کسب کنید. اما نکته بسیار مهمی که در مورد این بیت کوین وجود دارد، کاهش قیمت چند مدت اخیر آن است. حال سؤال این است که با وجود کاهش قیمت بیت کوین، هنوز می‌توان روی این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کرد.

همان‌طور که می‌دانید خرید بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری، ریسک‌های خاص خودش را دارد. کاهش قیمت یک ارز دیجیتال نیز می‌تواند یکی از همین عوامل باشد. کاهش قیمت و نزول، یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌ها و اجزای بازارهای سرمایه است. شما تنها زمانی می‌توانید در بازارهای سرمایه به موفقیت برسید که آزمون و خطا کرده و همچنین ضرر را نیز تجربه کنید. اما وقتی در مورد کاهش قیمت بیت کوین صحبت می‌کنیم، منظورمان یک افت قیمتی بسیار زیاد است. پس باید اندکی بیشتر و تخصصی‌تر در مورد این مباحث صحبت کنیم.

خرید بیت کوین باتوجه‌به ویژگی‌های آن منطقی است؟

پیش‌ازاین‌که بخواهیم در مورد روش خرید و بهترین زمان برای خرید بیت کوین صحبت کنیم، لازم است ابتدا با برترین و شاخص‌ترین ویژگی‌های این ارز دیجیتال معروف آشنا شوید. آشنایی بیشتر با ویژگی‌های یک ارز دیجیتال، می‌تواند اطلاعات خوبی درباره آن به ما بدهد. پس اگر می‌خواهید معروف‌ترین ارز دیجیتال جهان و لیدر پرحاشیه بازارهای سرمایه را بشناسید، تا انتهای این قسمت با ما همراه باشید.

بیت کوین آزادترین سامانه مالی جهان است

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های بیت کوین این است که از این ارز دیجیتال به‌عنوان آزادترین و بزرگ‌ترین سامانه مالی جهان یاد می‌شود؛ بنابراین شما می‌توانید در تمامی ساعات شبانه‌روز و همچنین تمامی روزهای هفته، با استفاده از خرید بیتکوین معاملات دیگر و خریدتان را انجام دهید. طبیعتاً افزایش قیمت بیت کوین نیز متأثر از همین ویژگی‌های فوق‌العاده آن بود.

بیت کوین برای همیشه متعلق به شما است!

یکی از ویژگی‌های بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال این است که شما مالکیت تام روی آن دارید. در واقع هیچ‌کس قادر نخواهد بود تا این دارایی را از شما بگیرد و آن را تصرف کند. البته شما باید با نحوه خرید بیت کوین به‌صورت ایمن آشنایی داشته‌باشید تا بتوانید یک معامله ایمن داشته‌باشید.

مالکیت تام روی بیت‌کوین
مالکیت تام روی بیت‌کوین

بیت‌کوین لیدر بازار است

همان‌طور که می‌دانید با خرید بیت کوین، در واقع شما عامل مهم و تأثیرگذار در کل بازار را خریده‌اید. در واقع بیت کوین، یکی از اصلی‌ترین عوامل تأثیرگذار در قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز محسوب می‌شود. کمتر زمانی پیش می‌آید که قیمت بیت کوین در حال نزول باشد و کل بازار درحال‌رشد باشد؛ بنابراین با خرید به موقع این ارز دیجیتال می‌توانید به سودهای خوبی برسید.

خرید بیت‌کوین دارای میزان امنیت بسیار بالایی است

یکی دیگر از ویژگی‌های خرید و فروش بیت‌کوین، امنیت بسیار بالا در انجام معاملات روی آن است. همان‌طور که می‌دانید امنیت، یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که یک معامله خوب باید داشته‌باشد. شما می‌توانید با انجام معامله روی بیتکوین هم‌زمان با سود خوب، طعم واقعی امنیت را نیز بچشید.

عملکرد بیت‌کوین به‌شدت شفاف است

از ویژگی‌های بارز دیگر این ارز دیجیتال محبوب می‌توانیم به شفافیت عملکرد آن اشاره کنیم. جزئیات تمامی تراکنش‌ها و معاملات شما ثبت می‌شود و نیازی نیست نگران هیچ‌چیز باشید. شما می‌توانید با شفافیت کامل ببینید که چه اتفاقی برای پول‌تان می‌افتد و از آن باخبر باشید.

آیا اکنون زمان خوبی برای خرید بیت کوین است؟

حال که با اصلی‌ترین و بارزترین ویژگی‌های بیت کوین آشنا شدیم، می‌خواهیم درباره خرید و فروش بیت‌کوین صحبت کنیم. اگر قیمت این ارز دیجیتال محبوب را بررسی کرده‌باشید، حتماً دیده‌اید که دچار افت و نزول بسیار شدیدی بوده‌است؛ بنابراین این سؤال پیش می‌آید که آیا می‌توانیم روی آینده آن حساب باز کنیم؟ آیا دوباره بیت کوین به روزهای اوج خودش برمی‌گردد یا فشار فروش بیت کوین افزایش خواهد یافت.

وقتی در مورد پیش‌بینی قیمت بیت کوین یا هر ارز دیجیتالی صحبت می‌کنیم، باید نظر کارشناسان درباره افزایش و کاهش آن‌ها را اولویت قرار دهیم. پس از رشد بسیار خوب قیمت این ارز دیجیتال از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰، انتظار همه افراد فعال در این بازارها از این ارز دیجیتال بسیار بالا رفت. قیمت هر بیت‌کوین به بیش از ۶۰ هزار دلار رسیده بود که این موضوع بسیار عجیب و جالب بود. اما پس از آن قیمت این ارز دیجیتال با افت بسیار زیادی روبرو شد و کاهش یافت.

آینده بیت‌کوین بسیار روشن است
آینده بیت‌کوین بسیار روشن است

از نظر تعدادی از بزرگان بازارهای سرمایه، آینده بیت‌کوین بسیار روشن است. تعدادی از افراد فعال در بازارهای سرمایه و باتجربه‌ها بر این عقیده هستند که قیمت این ارز دیجیتال تا ۵۰۰ هزار دلار نیز افزایش خواهد یافت. از طرفی اگر دقت کرده‌باشید، هر زمان که قیمت یک ارز دیجیتال یا سهمی در بازارهای سرمایه به کمتر از ارزش واقعی‌اش می‌رسد، بهترین فرصت برای خرید دوباره آن پیش می‌آید. اگر برای شما نیز این سؤال پیش‌آمده که چگونه بیت‌کوین بخریم، تا انتهای این بخش با ما همراه باشید.

چگونه بیت کوین بخریم؟

شما باید در وهله اول به دنبال یک صرافی مطمئن و ایمن باشید. پس از این‌که صرافی موردنظرتان را انتخاب و مراحل احراز هویت را انجام دادید، می‌توانید کارتان را شروع کنید. حتماً در مرحله انتخاب کیف پول ایمن، به امنیت بالای آن توجه کنید تا پشیمان نشوید. امروز شاهد قیمت بسیار پایین بیت کوین هستیم. در سال‌های ابتدایی عرضه بیت کوین در جهان، شاهد قیمت بسیار پایین و تقریباً رایگان آن بودیم!

آن زمان هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد که نرخ ارز دیجیتال بیت کوین، روزی به این اعداد برسد. شاید خود شما نیز روزی از عدم خرید بیت کوین پشیمان شده باشید. پس امروز می‌توانید با خرید و هولد کردن بیت کوین، از افزایش قیمت احتمالی آینده آن سود کنید و بار دیگر پشیمان نشوید. حتماً به این نکته توجه کنید که وقتی قیمت یک ارز دیجیتال محبوب مانند بیت‌کوین به چنین اعداد پایینی می‌رسد، نشان‌دهنده افت شدید آن نیست. این کاهش قیمت به معنای فرصت خرید برای افراد باهوش و سرمایه‌گذاران باتجربه بازار است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا