ایران

انتقال سی‌دی‌ان ۱۵۰ بازی خارجی به کشور

وزیر ارتباطات با اعلام اینکه برای بهبود سرعت بازی برای گیمرها رئیس جمهوری هم وعده‌هایی داده بودند گفت: «یکی از وعده‌های رئیس جمهوری به این افراد این بود که زمان تاخیر بازی‌ها یا همان پینگ کاهش و سرعت بازی‌ها افزایش پیدا کند. بنده هم در هفته دولت وعده دادم که تا پایان پاییز اقدام اساسی در این حوزه انجام خواهد شد.»

او ادامه داد: «امروز اعلام می‌کنم که با تلاش همکاران ۱۵۰ بازی پرمخاطب در کشور به داخل کشور منتقل و CDNهای آن به داخل کشور آورده شده و زمان پینگ بازی‌ها تا یک چهارم کاهش خواهد داد. در هفته آینده رونمایی از این کار انجام خواهد شد و سازوکار آن اعلام خواهد شد. برای بعضی بازی‌ها هم ابزارهایی طراحی شده که سرعتشان را بالا ببرند. سایتی اعلام خواهد شد که گیمرها بتوانند با مراجعه به آن با دانلود این ابزارها سرعت بازی‌هایی که استفاده می‌کنند را افزایش دهند.»

در ادامه او از راه‌اندازی سامانه جدید برای حل مشکلات کسب‌وکارها در فضای اینترنتی و حمایت از آنها داد. زارع‌پور در این مورد گفت: «این هفته مرکز تماس و یک سامانه تماس برای کسب‌وکارها راه‌اندازی کردیم که بتوانند مشکلات خودشان در فضای کسب‌وکار اینترنتی مطرح کنند. سامانه ۱۶۴۹ در سراسر کشور هم تلفن و هم سامانه 1649. IR  تمام حمایت‌هایی که در آیین‌نامه حمایت از کسب‌وکارها و سکوهای اقتصاد دیجیتال برای کسب‌وکارها فراهم شده را قابل مشاهده کرده است. همچنین هر کسب‌وکاری که در این ایام به مشکل خورده به این سامانه مراجعه کند و مشکلات مطرح و توسط همکاران از دستگاه‌های مختلف که وظیفه دارند این مشکلات پیگیری خواهد شد.»

از سوی دیگر وزیر ارتباطات در جلسه هیئت دولت از صادرات تجهیزات سخت‌افزاری بومی‌سازی شده کشور هم خبر داد. زارع‌پور در این مورد گفت: «در بخش سخت افزار اتفاق خوبی افتاده و به جز اینکه توانسته‌ایم نیازهای خود را برطرف کنیم، توانسته‌ایم صادرات هم داشته باشیم. در بخش نرم‌افزاری مانند سیستم‌عامل و … هم در صف بررسی هستند و برای سیستم عامل اخیرا فراخوانی داده‌ایم تا ظرفیت‌ها شناسایی و بتوانیم در این بخش نیز نیاز کشور را برطرف کنیم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا