شبکه‌های اجتماعی

اپلیکشن رقیب توییتر توسط دو کارمند سابق این شرکت ساخته شد

دو کارمند سابق توییتر از راه‌اندازی شبکه اجتماعی جدیدی تحت عنوان اسپیل (Spill) خبر دادند که به عنوان جایگزینی برای این پرنده آبی طراحی شده است.

خرید توییتر توسط ایلان ماسک و اعمال سیاست‌های جدید ایلان ماسک بر این شبکه اجتماعی که با واکنش‌های زیادی از سوی کاربران و کارشناسان همراه بوده، دو کارمند سابق توییتر به نام‌های آلفونزو فونز ترل و دواریس براون را بر این داشته تا پلتفرمی‌را به عنوان جایگزین توییتر معرفی کنند. 

این دو در مصاحبه‌ای اعلام کردند که هدف از ساخت اسپیل که قرار است از ژانویه سال آینده میلادی راه‌اندازی و اجرایی شود، ارائه پلتفرمی‌برای مکالمه در لحظه است که فرهنگ را در اولویت قرار می‌دهد. 

ترل حدود سه سال به عنوان مدیر جهانی بخش اجتماعی و ادیتوریال توییتر مشغول به فعالیت بود و تقریبا یک ماه پیش، همراه با هزاران کارمند اخراجی توییتر که به دستور ایلان ماسک تعدیل شدند، با این شبکه اجتماعی خداحافظی کرد. 

براون نیز به مدت یک سال رهبری بخش مدیریت محصول یادگیری ماشینی را برعهده داشت؛ او در سال 2020 یک استارتاپ به نام Meroxa را که در زمینه خدمات بخش داده فعالیت دارد، راه‌اندازی کرد. 

ترل در توییت خود درباره اپلیکیشن اسپیل نوشت که این پلتفرم برای همه است و تمامی‌افراد با نژادها و خاستگاه‌های مختلف در سراسر جهان می‌توانند از آن استفاده کنند. این دو بنیانگذار رنگین‌پوست اسپیل در ادامه گفتند می‌خواهند بستری ایجاد کنند تا مشارکت‌های فرهنگی و تولید محتوای تاثیرگذار کاربران سیاه‌پوست را برجسته کنند. 

از زمان تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک در ماه اکتبر، انتشار محتوای نفرت‌انگیز و توهین به سیاه‌پوستان به شدت افزایش یافته و کاربران سرشناس سیاه‌پوست از کاهش جامعه آنلاین خود خبر داده‌اند. 

براون در این باره می‌گوید: ما می‌خواهیم در قبال چیزهایی که توهین‌آمیز به شمار می‌روند، عملکرد بهتری در مقابله با آنها داشته باشیم چرا که این موضوع، تجربه زیسته و تجربه‌ای است که آن را فراگرفتیم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا