ایران

توضیح شاپرک درباره درخواست از پرداخت‌یاران برای استفاده از دامنه ir  

شاپرک در اطلاعیه‌ای اعلام کرده توصیه‌اش به شرکت‌های پرداخت‌یاری برای انتقال دامنه دات کام خود به ir در راستای صیانت از کسب‌وکارهای مبتنی بر اینترنت و کاهش ریسک فعالیت‌های اقتصادی در فضای مجازی است. 

به گزارش روابط عمومی شاپرک، درخواست این شرکت به منظور مقابله با تهدیدات بالقوه ناشی از محدودیت‌های احتمالی تحریم‌های بین‌المللی بوده است.

شاپرک در مقابل نگرانی گروهی که امروز این نامه شاپرک را به قطعی کامل اینترنت یا از دسترس خارج کردن دامنه .com توسط حاکمیت ارتباط داده‌اند را رد و وتاکید کرده که الزامی به حذف دامنه com وجود ندارد و شرکت‌ها باید پیش‌بینی‌های لازم برای انتقال فوری به دامنه  .irدر صورت بروز مشکلات احتمالی را داشته باشند، اما شاپرک در انتها هیچ توضیحی در مورد «بروز مشکلات احتمالی» نداده است. 

روز گذشته (۲۶ آذر) شاپرک در نامه‌ای از پرداخت‌یارها خواسته با توجه «به تهدیدات و مخاطرات بالقوه ناشی از مسدود شدن احتمالی دامنه‌های .com» اگر از دامنه‌های .com استفاده می‌کنند، در «اسرع وقت و ترجیحا تا تاریخ سوم دی ماه» دامنه خود را به .ir انتقال و نتیجه را به شاپرک انتقال دهند.

برخی کارشناسان و فعالان اینترنتی این نامه شاپرک را به ایجاد محدودیت‌های بیشتر روی اینترنت ارتباط دادند و در کنار این نظرات هم گروهی از پرداخت‌یاران اعلام کردند که شاپرک باز به یک بهانه دیگر تصمیم دخالت در کسب‌وکار آن‌ها را دارد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا