متا

جان کارمک، مدیر ارشد فناوری، به همکاری با متا پایان داد

جان کارمک، از بزرگان صنعت فناوری که همگان وی را به دستاوردهایش در حوزه واقعیت مجازی و بازی‌های کلاسیک همانند Doom و Quake می‌شناسند، به همکاری خود با شرکت متا پایان داد.

بنابر اعلام نیویورک تایمز، جان کارمک در سال ۲۰۱۳ به عنوان مدیر ارشد فناوری به آکیولس (Oculus) پیوست و پس از تصاحب این شرکت توسط متا (شرکت مادر فیسبوک) به متا ملحق شد. وی اما در سال ۲۰۱۹ از مسئولیت خود به عنوان مدیر ارشد فناوری کناره‌گیری کرد و با سمت مشاوره‌ای این بخش، به کار خود ادامه داد.  

در آن زمان، کارمک اعلام کرد که قصد دارد روی هوش مصنوعی کار کند و در آگوست امسال، خبرهایی به دست آمد که نشان می‌داد فعالیت وی در این حوزه، برای متا نیست و او استارتاپ جدید را تحت عنوان Keen Technologies راه‌اندازی کرده است. وی با انتشار توییتری در همان ماه نوشت که ۲۰ درصد از وقت خود را به متا اختصاص داده است.

بر اساس پیامی‌که وی در صفحه شخصی خود در متا و خطاب به کارمندان این شرکت منتشرکرده، به نظر می‌رسد که او از شرایط حاکم و فعلی در متا راضی نیست. وی در مورد هدست کوئست ۲ نوشت: ما چیزی بسیار نزدیک به چیزی که می‌بایست باشد، ساختیم.  

وی در ادامه گفت از مبارزه و تنش با متا که میلیاردها دلار در بخش Reality Labs برای ساخت دستگاهیی چون هدست‌هایواقعیت افزوده و نرم افزارهای مرتبط سرمایه‌گذاری کرده، خسته شده است.  

کارمک همچنین مراتب ناراحتی خود را از تصمیمات مارک زاکربرگ و اندرو بوسورث، مدیر ارشد فناوری متا ابراز کرد. با این حال، بوسورث در توییتی که ساعاتی پیش منتشر شد، نوشت نمی‌توان تاثیری که تو بر کار و به طور کل صنعت این حوزه گذاشتی، نادیده گرفت. مهارت فنی تو برای همه شناخته‌شده است اما ما تو را بیشتر با تمرکز بی‌پایانت بر ایجاد ارزش برای مردم به یاد خواهیم آورد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا