ایراناینترنتشبکه‌های اجتماعی

سردار جلالی: شبکه‌های اجتماعی خارجی جوانان پاک را به افرادی بدتر از داعش تبدیل کردند

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به تازگی در انتقاد از تاثیرات فضای مجازی بر جوانان اظهار کرد: دسترسی آزاد به شبکه‌های اجتماعی خارجی باعث شده است که جوانان پاک کشور به افرادی بدتر از داعش تبدیل شوند. وی با مجرم خواندن کسانی که جوانان را در معرض این فضا قرار داده‌اند به تمجید از شیوه مدیریت فضای مجازی در چین پرداخت و گفت: امروز در چین یک شبکه پیام رسان ملی وجود دارد که خدمات بسیاری از این طریق به مردم داده می‌شود و خبری از سایر برنامه‌های فضای مجازی کشورهای دیگر نیست.

سردار غلامرضا جلالی روز گذشته در یادواره شهدای منطقه خاکفرج قم اظهار داشت: امروز فنی‌ترین جنگ سایبری را با آمریکایی‌ها داریم و هر روز وی پی ان جدید خلق می‌کنند و برای تغییر افکار جوانان دست به هر کاری می‌زنند. وی با بیان اینکه کنترل و سیاستگذاری و هدایت‌گری فضای مجازی به دست کشور نبوده است، افزود: جوانان ما بدون دفاع در این عرصه قرار گرفتند و در این سال‌ها شرایط کرونایی نیز به این وابستگی کمک کرد و وضعیت به گونه‌ای شد که برخی جوانان در زمینه ارزش‌های بنیادین نظراتشان متفاوت شد.

وی گفت: امروز در دنیا و آمریکا کتابهای زیادی تألیف شده است که در آن آمده جنگ فضای مجازی، سلاحی برای دو طرف است و با فضای مجازی می‌توان مردم کشوری را علیه خودشان بسیج و وارد میدان کرد. رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اضافه کرد: فرانسه اولین کشوری بود که درگیر چنین ماجرایی شد و آمریکایی‌ها با استفاده از فضای مجازی جلیقه زردها را علیه حاکمیت این کشور بسیج می‌کردند.

سردار جلالی با اشاره به شیوه مدیریت فضای مجازی در چین گفت: امروز در چین یک شبکه پیام رسان ملی وجود دارد که خدمات بسیاری از این طریق به مردم داده می‌شود و خبری از سایر برنامه‌های فضای مجازی کشورهای دیگر نیست

رییس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه امروز شبکه‌های اجتماعی خارجی مجرم هستند افزود: کسانی که اجازه دادند آزادانه این شبکه‌ها در ایران فعالیت کنند و هیچ تعهدی از آنان نگرفتند نیز مجرم هستند و این امر موجب شد برخی از جوانان پاک به افرادی بدتر از داعش تبدیل شوند.

وی تاکید کرد که نباید به روایت‌های غلط دشمنان در شبکه‌های اجتماعی توجه کرد و باید توطئه دشمن برای تجزیه و تضعیف ایران برای همگان به خوبی تبیین شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به نوع تحریم‌های صورت گرفته از سوی دشمنان و اینکه ما را در حوزه‌هایی مانند شبکه‌های اجتماعی دچار تحریم نمی‌کنند توضیح داد: دشمن با استفاده از این فضا همواره به دنبال مدیریت و تنظیم فکر و ذهن‌هاست. جلالی افزود: امروز فنی‌ترین جنگ سایبری را با آمریکایی‌ها داریم و هر روز وی پی ان جدید خلق می‌کنند و برای تغییر افکار جوانان دست به هر کاری می‌زنند.

 

منبع
سیتنا

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا