گوناگون

سازه‌ها چگونه می‌درخشند؟

در این مقاله قصد داریم شما را با نرده شیشه‌ای و نمای کرتین وال آشنا سازیم. شرکت الماس شیشه جهان نما در این زمینه تجربه و مهارت زیادی دارد.

نقش نرده‌ها در نمای داخلی و خارجی ساختمان‌ها چیست؟

پیش از آن که به نرده شیشه ای و مزایای بیشمار آن اشاره کنیم، می‌خواهیم شما را با نقش نرده در نمای داخلی و خارجی ساختمان آشنا سازیم. همان طور که می‌دانید، پله در ساختمان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. نقش راه پله‌ها در هر سازه‌ای به حدی مهم است که حذف آن را غیر ممکن می‌سازد. به طوری که حتی در ساختمان‌های یک طبقه‌ای نیز ممکن است دو یا چند پله وجود داشته باشد. گرچه نقش اصلی راه پله‌ها اتصال طبقات ساختمان به یکدیگر می‌باشد اما برای رهایی از رطوبت احتمالی زمین، زیبایی، پارتیشن بندی و سایر موارد نیز از پله‌ها استفاده می‌شود.

جالب‌تر آن که راه پله‌ها حتی با وجود اختراع وسایلی نظیر آسانسور و پله برقی، هم چنان کاربرد و اهمیت خود را حفظ کرده اند. در واقع هیچ سازه‌ای با بهره مندی از آسانسور و پله برقی، از داشتن راه پله بی‌نیاز نمی‌شود. چرا که هم چنان در حین وقوع حوادث مختلف، راه پله‌ها امن‌ترین راه تردد خواهند بود. راه پله‌ها گرچه در اکثر مواقع در داخل سازه طراحی می‌شوند اما در بعضی موارد نیز در بخش خارجی ساختمان قرار می‌گیرند. لذا نرده‌ها نیز که جز جدایی ناپذیر راه پله‌ها به شمار می‌آیند، در نمای داخلی و خارجی ساختمان‌ها موثر خواهند بود.

مزایای استفاده از نرده شیشه‌ای در ساختمان‌ها چیست؟

در بخش قبلی با نقش نرده در نمای داخلی و خارجی ساختمان آشنا شدید. اما این بار می‌خواهیم، مزایای استفاده از نرده شیشه ای را به شما معرفی کنیم. به طور کلی برای ساخت هر بخش از هر سازه‌ای می‌توان از مصالح مختلفی استفاده کرد. چوب، سنگ، آجر، سیمان، گچ، آهن و… همگی از جمله ی این مصالح هستند. اما در این بین، شیشه با سایر موارد مذکور یک تفاوت بزرگ دارد. چرا که تنها شیشه است که نور را از خود عبور داده و ویژگی‌های افزایش دید و روشنایی بیشتر محیط را در پی دارد. ولی این تنها مزیت استفاده از نرده شیشه ای نیست. با به کارگیری این نرده ها، نمای داخلی و خارجی ساختمان شما بسیار زیبا و چشم نواز خواهند شد. در عین حال اگر نمای خارجی ساختمان شما به طور کلی از جنس شیشه و از نوع نمای کرتین وال باشد، یکپارچگی آن نیز حفظ خواهد شد.

علاوه بر موارد بالا، به دلیل آن که در ساخت نرده شیشه ای از شیشه‌های سکوریت و لمینت استفاده می‌شود، ایمنی استفاده از آن‌ها بسیار بالا بوده و در برابر عوامل جوی و ضربات احتمالی از خود مقاومت خوبی نشان می‌دهند. نظافت و نگهداری این نرده‌ها نیز بسیار آسان بوده و هیچ شکی برای انتخاب آن‌ها باقی نمی‌گذارد.

نرده شیشه ای
نرده شیشه ای

نمای کرتین وال و نقش آن در نمای خارجی ساختمان

در بخش‌های قبلی نرده شیشه ای و مزایای آن را به شما معرفی کرده و اشاره کردیم که استفاده از آن‌ها در کنار نمای کرتین وال، سبب یکپارچگی نمای خارجی خواهد شد. لذا در این بخش قصد داریم شما را به تفصیل با نقش نمای کرتین وال در ساختمان‌ها آشنا سازیم. نمای خارجی هر ساختمانی را می‌توان به عنوان ویترین آن سازه معرفی کرد. چرا که در نگاه اول نظر هر رهگذری متوجه نمای خارجی خواهد شد. در واقع پیش از ورود به ساختمان تنها نمای خارجی آن است که در معرض دید قرار دارد.

زمانی که شما از بیرون به یک ساختمان نگاه می‌کنید، کدام یک از بخش‌های نمای خارجی نظر شما را به خود جلب می‌کند؟ بله کاملا درست است، در وهله ی اول این درب‌ها و پنجره‌ها هستند که نظر شما را به خود جلب می‌کنند. اما علت این امر چیست؟ شاید تفاوت جنس مواد سازنده ی پنجره‌ها با سایر بخش‌های نما علت این امر باشد. در واقع شیشه‌ای بودن پنجره‌ها سبب ایجاد جذابیت آن‌ها شده و نظر شما را به خود جلب می‌کند. حال تصور کنید که از طریقی بتوانید همه ی بخش‌های نمای خارجی ساختمان را با استفاده از شیشه بسازید. این بار این نمای ساختمان شما است که در میان سایر ساختمان‌ها جلب توجه کرده و سازه ی شما را متمایز می‌سازد.

مزایای استفاده از نمای کرتین وال چیست؟

در بخش‌های قبلی اشاره کردیم که به کارگیری نمای کرتین وال سبب افزایش جذابیت و زیبایی نمای خارجی خواهد شد. علاوه بر این یکسان سازی متریال به کار رفته در نمای ساختمان و فضای بیرونی را نیز در پی دارد. اما این موارد تنها مزیت‌های این نما نیستند. بلکه استفاده ی حداکثری از نور طبیعی و نور بیرونی از دیگر مزایای آن به شمار می‌آید. کاهش مصرف انرژی و کاهش هزینه‌های جاری نیز در پی استفاده از نمای کرتین وال قابل دستیابی است. نمای کرتین وال با حذف بسیاری از اتصالات و لوازم جانبی سبب افزایش سرعت و دقت در ساخت نمای خارجی خواهد شد. برای ساخت این نما هیچ محدودیتی در متراژ وجود ندارد. لذا با هر متراژی که نمای شما داشته باشد، نمای کرتین وال قابل اجرا خواهد بود. بنابراین تنها کافی است برای استفاده از این نما به بخش بعدی مقاله مراجعه کنید.

نمای کرتین وال
نمای کرتین وال

برای استفاده از نرده‌های شیشه‌ای و نمای خارجی به صورت کرتین وال به کجا مراجعه کنیم؟

گرچه نرده شیشه ای و نمای کرتین وال دارای مزایای زیادی هستند اما باید به طریقی تهیه و اجرا شوند که بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت را داشته باشند. بدین منظور ما به شما شرکت الماس شیشه جهان نما را معرفی می‌کنیم. این شرکت با توجه به تجربه ی بالا در این حوزه به خوبی می‌تواند شما را از مرحله ی مشاوره و تصمیم گیری همراهی کرده و تا پس از اجرا نیز هم چنان در کنار شما باشد. تنوع محصول، کیفیت بالا و قیمت مناسب از مهم‌ترین ویژگی‌های این شرکت بوده و متخصصان و مشاوران آن نیز از میان خبره‌ترین افراد در این زمینه انتخاب شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا