ایلان ماسکشبکه‌های اجتماعی

تعلیق اکانت ردیابی‌کننده پروازهای جت شخصی ایلان ماسک

«دو صد گفته چون نیم کردار نیست»؛ مصرعی که این روزها، مصداق بارز آن را می‌توان در رفتار و اقدام اخیر ایلان ماسک، مالک جدید توییتر مشاهده کرد.

وی با اینکه در ماه نوامبر امسال، قول داده بود در راستای وعده‌های خود مبنی بر احترام به آزادی بیان، اکانت فردی را که پروازهای جت شخصی وی را ردیابی می‌کرد، مسدود نخواهد کرد، ساعاتی پیش اما این حساب کاربری به حالت تعلیق درآمد. 

البته طولی نکشید که این اکانت بار دیگر به توییتر بازگشت اما دوباره تعلیق شد. هنوز مشخصی نیست که چه سرنوشتی در انتظار اکانت ElonJet است اما قطعا آینده آن، با مجموعه قوانین جدید Twitter Safety تحت تاثیر قرار خواهد کرد.

این قوانین بر نحوه مدیریت اکانت‌های انتشاردهنده اطلاعات مکانی افراد ناظر است و احتمالا منجر به مسدود شدن اکانت ElonJet در توییتر خواهد شد. اطلاعات برآمده از چند توییت که خط‌مشی توییتر را بیان می‌کنند، به اشتراک گذای داده‌های مربوط به موقعیت مکانی کاربران در این پلتفرم ممنوع است؛ مگر آنکه این اطلاعات مربوط به یک عمل یا رویدادی عمومی‌همانند کنسرت یا اتفاق سیاسی باشد.

در این اطلاعیه توییتر آمده است: هنگامی‌که شخصی، مکان زندگی شخص دیگری را در توییتر به اشتراک می‌گذارد، احتمال آسیب رسیدن به او (شخص دوم) افزایش می‌یابد. 

در ادامه آمده است: بر همین اساس، توییت‌هایی را که این اطلاعات را به اشتراک می‌گذارند، حذف می‌کنیم و اکانت‌های اختصاص داده‌شده به اشتراک‌گذاری موقعیت‌های مکانی زنده دیگران تعلیق خواهند شد. 

با این حال، در این اطلاعیه آمده که تنها اشتراک اطلاعات مکانی سایر کاربران در این پلتفرم ممنوع است و افراد همچنان می‌توانند اطلاعات مکانی خود را توییت کنند. به هر روی، اشتراک اطلاعات زمانی مجاز است که زمانی مشخصی سپرده شده باشد و فرد دیگر در معرض خطر آسیب فیزیکی نباشد. 

با این حساب، اکانت‌هایی مثل ElonJet می‌توانند در صورت رعایت این قوانین، به فعالیت خود ادامه دهند. در خبرها آمده که اکانت‌های شخصی جک سویینی، مالک این اکانت نیز به حالت تعلیق درآمده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا