شبکه‌های اجتماعی

توییتر به دنبال افزایش هزینه اشتراک توییتر بلو

به نظر می‌رسد که بازگشت اشتراک توییتر آبی و استفاده از آن برای کاربران این شبکه اجتماعی، بیشتر از قبل هزینه خواهد داشت.  

وب‌سایت The Informationدر گزارشی اعلام کرد توییتر اخیرا به کارمندان خود خبر داد که قصد دارد هزینه اشتراک سرویس توییتر بلو را برای کاربرانی که از طریق نسخه آی او اس این اپلیکیشن پرداخت کنند، به ۱۱ دلار افزایش خواهد داد.  

با این حال، در ادامه آمده که اگر این خرید از طریق وب صورت گیرد، هزینه این اشتراک حدود ۷ دلار خواهد بود و نشان تایید آبی را نیز دریافت خواهند کرد. بر اساس اعلام این منبع خبری، تفاوت در هزینه اشتراک احتمالا به دلیل کسر ۳۰ درصد کارمزدی است که اپل از پرداخت‌های کاربران کم می‌کند.  

ایلان ماسک، مالک توییتر در اواخر ماه نوامبر صحبت‌هایی را علیه کاهش ۳۰ درصدی کارمزد از سوی اپل مطرح کرد. او گفت که این غول فناوری همچنین تهدید کرده که توییتر را از اپ استور حذف خواهد کرد و هیچ توضیحی را در خصوص علت اتخاذ این تصمیم احتمالی ارائه نداد.

چند روز بعد اما ماسک، دیداری با تیم کوک مدیرعامل اپل داشت و این مشکل را که گفته می‌شد یک «سوءتفاهم» بوده، برطرف کردند. مالک توییتر پس از این ملاقات گفت که گفت‌وگوی خوبی انجام شد و اپل هرگز واقعا به حذف توییتر از اپ استور فکر نکرده بود.  

پس از انبوه انتقادات نسبت به کارمزدهای ۳۰ درصدی اپل، این شرکت در اواخر سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که به توسعه‌دهندگان برخی اپلیکیشن‌ها اجازه می‌دهد تا  به سیستم‌های پرداخت بیرونی وصل شوند.  

هنوز مشخص نیست که آیا ایلان ماسک و تیم کوک، درباره تصمیم توییتر برای ارائه سرویس توییتر بلو در خارج از اپ استور نیز توافق داشته‌اند یا خیر.  

توییتر برای اولی بار در اوایل ماه نوامبر، توییتر بلو را با هزینه اشتراک ۸ دلار در ماه برای کاربران نسخه آی او اس اپلیکیشن خود عرضه کرد. اما طولی نکشید که با هجوم اکانت‌های جعلی و افراد فرصت‌طلب برای سوءاستفاده از این قابلیت مواجه شد و به ناچار، عرضه آن را متوقف کرد.  

طبق آخرین اطلاعات، بازگشت سرویس اشتراکی توییتر با چند رنگ همراه خواهد بود که طلایی برای شرکت‌ها، خاکستری برای دوت‌ها و آبی برای افراد خواهد بود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا