گوناگون

عصب کشی دندان و ونیر کامپوزیت

کامپوزیت از جمله پرتقاضاترین خدمات دندانپزشکی است که در بخش زیبایی دهان و دندان ارائه می‌شود. در حال حاضر، این روش به جهت بهبود و اصلاح طرح لبخند بکار گرفته می‌شود و با توجه به اینکه دارای کیفیت فوق العاده و قیمت بصرفه است، اکثر افراد می‌توانند با کمترین دغدغه از آن استفاده کنند.

به طور کلی همه ما علاقه‌مند به داشتن دندان‌های تمیز و سفید هستیم که گاهاً به دلایل مختلف از جمله پوسیدگی و شکستگی دندان، زرد شدن و تیرگی… از آن بی‌بهره بوده که در این صورت به فکر استفاده از روش‌هایی مانند ونیر دندان می‌افتیم تا زیبایی را به چهره باز گردانیم. حال با توجه به اهمیت این موضوع قصد داریم مطالب ارزشمندی را درباره کامپوزیت، عصب کشی دندان و مواردی از این دست برای شما عزیزان بیان کنیم.

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت ندان به موادی عنوان می‌شود که خمیری شکل بوده و در رنگ‌های مختلف (نزدیک به رنگ انواع دندان‌ها) قابل مصرف است. در واقع لایه‌ای نازک از این موادها روی سطح دندان‌ها قرار داده می‌شود که پس از فرم گرفتن و تثبیت با استفاده از نور آبی، زیبایی خاصی را به دندان‌ها می‌دهد. همانطور که می‌دانید کامپوزیت در انواع مختلف وجود دارد که هر کدام برای موارد خاص قابل استفاده است که در ادامه به توضیح انواع این روش زیباسازی دندان اشاره می‌کنیم

  • هیبریدی

از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع کامپوزیت دندان می‌توان به استحکام فوق‌العاده آنها اشاره کرد و به همین دلیل در اکثر موارد برای دندان‌های پشتی استفاده می‌شود. همانطور که می‌دانید دندان‌های خلفی نیاز به مقاومت بیشتری دارند چرا که خرد کردن غذاها بوسیله‌ی این دندان‌ها انجام می‌شود. بنابراین اگر بخش‌های پشتی دندان‌هایتان دچار آسیب شده است و قصد استفاده از کامپوزیت را دارید، احتمالاً با تشخیص پزشک از این نوع کامپوزیت بکار گرفته می‌شود.

  • میکروفیلد

معمولاً اصلاح طرح لبخند با استفاده از این نوع کامپوزیت انجام می‌شود. در واقع کامپوزیت‌های دندانی از نوع میکروفیلد دارای ظاهر شفاف و براق هستند و برای دندان‌های قدامی بکار گرفته خواهند شد. از دیگر ویژگی‌های این نوع کامپوزیت دندان نیز می‌توان به درخشش فوق‌العاده اشاره کرد. بنابراین اگر زیبایی دهان و دندان در اولویت‌تان قرار دارد، حتماً توصیه می‌کنیم که کامپوزیت میکروفیلد استفاده نمایید. البته نباید انتظار مقاومت و سختی زیادی را از این نوع کامپوزیت داشته باشید.

  • نانوفیلد

بسیاری از افراد به دنبال کامپوزیتی هستند که علاوه بر زیبایی و درخشندگی دندان‌ها از مقاومت و استحکام خوبی نیز برخوردار باشند که معمولاً بسیاری از دندانپزشکان کامپوزیت نانوفیلد را پیشنهاد می‌دهند. به طور کلی این نوع کامپوزیت به خوبی می‌تواند رضایت اکثر متقاضیان را جلب کند چرا که هر آنچه مورد انتظار افراد است را به ارمغان خواهد آورد. البته دقت داشته باشید که برای انتخاب این روش کامپوزیت دندان نیاز به بررسی کامل دندان‌هاست که باید بوسیله پزشک معالج انجام شود.

  • IPS

این نوع کامپوزیت‌ها به دلیل داشتن ذرات سرامیکی از ثبات رنگ بهتری برخوردار هستند. بنابراین افرادی که به یک کامپوزیت ایده‌آل نیاز دارند، می‌توانند از این نوع استفاده کنند. ضمناً ناگفته نماند که کامپوزیت سرامیکی علاوه بر ثبات رنگ دارای مقاومت و سختی فوق‌العاده‌ای است که شباهت زیادی نیز به لمینت سرامیکی دارد؛ با این تفاوت که از قیمت‌های پایین‌تری برخوردار است. به طور کلی، با انتخاب این نوع کامپوزیت، نتیجه کار هم دارای سختی بالایی خواهد بود و هم قیمت تمام شده، در حد مطلوبی قرار خواهد گرفت.

ارتباط عصب کشی دندان و کامپوزیت دندان

در بعضی از موارد به جهت انجام زیباسازی دهان و دندان، ضرورت عصب کشی دندان وجود دارد چرا که در نظر گرفتن ایمپلنت، کامپوزیت و… بدون عصب کشی امکان‌پذیر نخواهد بود. همچنین، گاهاً و با انجام عصب کشی باید کامپوزیت در نظر گرفته شود چرا که دندان‌ها ضعیف‌تر از قبل خواهند شد و اگر از این امکان بهره گرفته نشود، احتمال شکل‌گیری مشکلات مختلف مانند شکستن دندان‌ها وجود خواهد داشت. بنابراین عصب کشی دندان و کامپوزیت ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند و در موارد زیر باید انجام شوند:

  • عصب کشی قبل از انجام کامپوزیت به دلیل رفع مشکلات دندان‌ها.
  • کامپوزیت پس از عصب کشی به علت مراقبت بهتر از دندان‌ها.

ضمناً در نظر داشته باشید که بهتر است قبل از انجام کامپوزیت دندان حتماً این موارد بوسیله‌ی دندانپزشک متخصص بررسی شود تا اگر نیاز به عصب کشی باشد، در بهترین حالت انجام شود.

مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از کامپوزیت

به طور کلی، بکارگیری کامپوزیت دارای مزایای فوق‌العاده‌ای است که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  • رفع هر گونه نقص دندانی که با کمترین هزینه انجام می‌شود.
  • زمان درمان بسیار کوتاه که حتی ممکن است تنها در یک جلسه انجام شود.
  • سفید و مرتب کردن دندان به بهترین و باکیفیت‌ترین موادها که خواسته بسیاری از متقاضیان است.
  • اصلاح طرح لبخند به بهترین شکل ممکن که بدون درد و خونریزی انجام می‌شود.
  • استحکام کامپوزیت دندان که به نسبت سایر روش‌ها جذابیت خاصی را دارد.
  • ماندگاری کامپوزیت و استفاده‌ی طولانی مدت‌تر نسبت به دیگر روش‌ها قابل توجه است.
  • انجام راحت‌تر و بدون دردسر کامپوزیت که بوسیله‌ی دندان‌پزشک انجام می‌شود.

آیا کامپوزیت دارای معایب است؟

ممکن است با این سوال مواجه شده باشید که آیا بکارگیری کامپوزیت دندان فقط دارای مزیت است و هیچ‌گونه ضرری برای دندان‌های اصلی ندارد که در پاسخ به این سوال باید عرض کنیم که انجام کامپوزیت برای دندان‌ها هیچ‌گونه آسیبی بر دندان‌های اصلی نخواهد داشت. با این حال ممکن است کامپوزیت‌ها بر اثر در طول زمان و به دلیل عدم رعایت بهداشت، دچار تغییر رنگ شوند و حتی در بعضی از موارد لکه‌دار شده و اگر اوضاع مراقبتی از دندان‌ها فاجعه باشد، احتمال اینکه کل کامپوزیت دچار زرد شدگی شود، وجود دارد. بنابراین افرادی که این نوع روش زیباسازی دندان‌ها را استفاده می‌کنند، باید بهداشت دندان‌ها را به طور کامل رعایت کنند. ضمناً گفتنی است در صورت عدم رعایت بهداشت، ممکن است عصب کشی دندان انجام شده به جهت در نظر گرفتن باکیفیت کامپوزیت نیز تحت تأثیر قرار بگیرد.

عوارض کامپوزیت دندان

هر کدام از روش‌های زیباسازی طرح لبخند دارای دارای معایبی هستند که البته اگر هر کدام از این موارد در یک دندانپزشکی معتبر و بوسیله‌ی دنداپزشک ماهر انجام شود، عوارض پیش آمده تا حد زیادی کاهش می‌یابد. به طور کلی در صورت عدم مهارت دندانپزشک در اجرای کامپوزیت، احتمال اینکه متقاضی با بوی بد دهان مواجه شود، وجود دارد. البته در مواقعی به دلیل کیفیت پایین کامپوزیت ممکن است شکستگی نیز اتفاق بیافتد و حتی احتمال پوسیدگی دندان‌ها نیز افزایش می‌یابد. در کنار همه این موارد اگر کامپوزیت استفاده از از برند و مدل مناسبی برخوردار نباشد و یا به طور ناشیانه‌ای کار گذاشته شود امکان تورم و کبودی لثه‌ها نیز وجود دارد.

عوارض کامپوزیت دندان
عوارض کامپوزیت دندان

بررسی هزینه کامپوزیت دندان

همانطور که حتماً می‌دانید کامپوزیت‌ها در انواع مختلف وجود دارند و افراد بسته به دلخواه‌شان می‌توانند از هر کدام که صلاح دیدند، استفاده کنند. این در حالی است که برای تعیین هزینه کامپوزیت موارد مختلفی دخیل هستند که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مارک و برند کامپوزیت
  • دانش و تجربه پزشک متخصص
  • کلینیک و تجهیزات مورد استفاده در زمان کامپوزیت
  • تعداد دندان‌های کامپوزیت شده

به طور کلی برای اینکه بتوانید از یک کامپوزیت ایده‌آل استفاده کنید، توصیه می‌کنیم به مراکز معتبر مراجعه نمایید تا بتوانید از برندهای باکیفیت اما با قیمت‌های مناسب بهره‌مند شوید.

ویژگی‌های یک کلینیک مناسب به جهت کامپوزیت دندان

برای اینکه بتوانید یک مرکز مناسب از هر نظر را انتخاب نمایید، بهتر است به موارد زیر دقت کنید:

  • تجهیزات کلینیک. حتماً قبل از انتخاب یک مرکز ایده‌آل به جهت کامپوزیت از تجهیزات کلینیک اطمینان حاصل کنید که فقط در این صورت است که می‌توانید از نتایج کار راضی باشید. اگر در این خصوص اطلاعات کافی ندارید، ما در انتهای مقاله به یک کلینیک مناسب اشاره کرده‌ایم.
  • دندانپزشکان متخصص. پر واضح است که برای کامپوزیت هر چه تجربه و تخصص یک دندانپزشک بیشتر باشد، می‌توان گفت که نتایج کار عالی‌تر خواهد بود. بنابراین در این خصوص نیز باید تحقیقات بیشتری انجام دهید و مهم‌تر اینکه سابقه‌ی دندانپزشک را نیز بررسی نمایید.
  • کیفیت موادهای استفاده شده. برای کامپوزیت دندان باید از بهترین موادهای استفاده شده باشد چرا که در این صورت می‌توان به دوام طولانی مدت کامپوزیت اطمینان داشت. در این خصوص توصیه می‌کنیم به مراکز معتبر و مجاز مراجعه کنید تا از هر بابت خیال‌تان راحت باشد.
  • قیمت عالی. به طور کلی این روش زیباسازی دهان و دندان به نسبت سایر روش‌ها ارزان‌تر است اما اگر یک کلینیک مناسب را انتخاب کنید حتماً می‌توانید با قیمت‌های بهتری کامپوزیت را انجام دهید.
مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از کامپوزیت
مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از کامپوزیت

جمع‌بندی

حال با توجه به موارد عنوان شده در این مقاله، چنانچه به خدمات کامپوزیت و عصب کشی نیاز دارید اما اطلاعات خاصی از کلینیک‌های موجود در سطح شهر ندارید، کافی است که از کلینیک دندانپزشکی آتن به آدرس اینترنتی atenadent. com استفاده کنید. این مرکز خدمات زیبایی و درمانی سال‌هاست در این زمینه فعالیت می‌کند و از دندانپزشکان متخصص بهره‌مند است به گونه‌ای که توانسته است رضایت حداکثری افراد را جلب کند.

بنابراین برای اینکه بتوانید کامپوزیت، عصب کشی دندان و یا سایر خدمات زیبایی را دریافت کنید، کافی است که به این کلینیک مراجعه کنید تا در بهترین حالت موارد خواسته شده‌تان فراهم شود. حال گفتنی است که به جهت هر گونه تماس با کلینیک دندانپزشکی آتن می‌توانید از راه‌های ارتباطی ارائه شده در انتهای مقاله استفاده نمایید.

شماره تماس برای مشاوره رایگان ۰۲۱۷۷۸۵۲۱۳۶   ۰۹۳۷۵۹۴۹۶۲۸

 

برچسب‌ها: ونیر, کامپوزیت دندان، دندان، دندانپزشکی تهران، دندانپزشکی، عصب کشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا