موبایل

ورود به بازار تعمیرات موبایل در ۵ هفته

چکیده : همه شما به خوبی از اهمیت و لزوم استفاده از گوشی موبایل آگاه هستید؛ بنابراین به خوبی می‌دانید که اگر گوشی شما به هر دلیلی خراب شده یا از کار بیافتد، در انجام امور مختلف با مشکل مواجه خواهید شد. این در حالی است که تعمیرات موبایل یک امر کاملا تخصصی است و باید تعمیرات آن را به یک متخصص و کاربلد بسپارید.

همه شما به خوبی از اهمیت و لزوم استفاده از گوشی موبایل آگاه هستید؛ بنابراین به خوبی می‌دانید که اگر گوشی شما به هر دلیلی خراب شده یا از کار بیافتد، در انجام امور مختلف با مشکل مواجه خواهید شد. این در حالی است که تعمیرات موبایل یک امر کاملا تخصصی است و باید تعمیرات آن را به یک متخصص و کاربلد بسپارید؛ با توجه به استفاده گسترده از انواع گوشی‌های موبایل و خرابی‌های رایج در این دستگاه های الکترونیکی، می‌توان تعمیرات موبایل را به عنوان یک شغل پربازده معرفی کرد. برای این که در این حرفه تخصص و مهارت لازم را به دست آورید، باید دوره‌های آموزشی آن را در آموزشگاه تعمیرات موبایل معتبر پشت سر بگذارید.‌ در این راستا انتخاب آموزشگاه تعمیرات موبایل از اهمیت بسیاری برخوردار است. در واقع شما می‌توانید با یک آموزش اصولی تنها در ۵ هفته وارد بازار کار شوید.

اهمیت آموزش تعمیرات موبایل در چیست؟

قبل از این که به معرفی بهترین آموزشگاه تعمیرات موبایل بپردازیم، بهتر است کمی راجع به اهمیت آموزش تعمیر موبایل صحبت کنیم. قطعا آموزش تعمیر انواع موبایل مزایای بسیاری برایتان به همراه دارد. مسلما افرادی که به آموزش تعمیرات موبایل فکر می‌کنند، تنها به دنبال عیب یابی و تعمیر گوشی همراه خود نیستند و قطعا اهداف بزرگ‌تری همچون درآمدزایی از این راه را در سر می‌پرورانند. با این حساب می‌توان با اطمینان گفت که تعمیر گوشی‌های همراه به عنوان یک شغل پردرآمد شناخته می‌شود.

همانطور که گفتیم این روزها کاربران تلفن همراه بیشتر امور خود را از طریق این ابزار دیجیتال انجام می‌دهند. از طرفی گوشی‌های موبایل نوعی وسیله مصرفی هستند و طبیعتا بروز هر گونه مشکل و خرابی در آن‌ها چندان هم دور از انتظار نیست. مسئله اینجا است که اکثر مشکلات و خرابی‌ها در تلفن‌های همراه، به یکباره اتفاق می‌افتد.

بازار کار تعمیرات موبایل

این در حالی است که گوشی‌های هوشمند در مدل‌های مختلف، قیمت نسبتا گرانی دارند و خرید آن‌ها بدون برنامه ریزی قبلی برای بسیاری از افراد ممکن نیست. به همین دلیل اکثر کاربران هنگام بروز عیب و مشکل در گوشی خود به خرید مجدد آن فکر نمی‌کنند و قبل از هر چیزی سعی می‌کنند به یک تعمیرگاه تخصصی مراجعه کرده و با عیب یابی و تعمیر آن به استفاده مجدد از موبایل خود برسند.

گذشته از این‌ها، داده‌ها و اطلاعاتی که در گوشی‌های همراه وجود دارد، برای کاربران آن از اهمیت بسیاری برخورداراند؛ از این رو به خوبی می‌توان لزوم تعمیرات موبایل و البته لزوم آموزش آن را درک و توجیه کرد. وقتی راجع به آموزش تعمیر گوشی همراه برای ورود به بازار کار صحبت می‌کنیم، اهمیت این مسئله کمی بیشتر شده و باید به دنبال آموزشگاه تعمیرات موبایل تخصصی و حرفه‌ای باشید.

گوشی‌های موبایل دستگاه های پیشرفته‌ و هوشمندی هستند که آپشن‌ها و امکانات گسترده‌ای ارائه می‌دهد اما به همان اندازه که در ارائه ویژگی‌های مختلف قدرتمند هستند، به همان اندازه نیز از حساسیت و آسیب پذیری بالایی برخوردار بوده و ممکن است تنها به دلیل نفوذ یک بدافزار از کار بیفتند‌. به همین خاطر می‌توان گفت شغل تعمیرات موبایل در عین بازدهی و درآمدزایی بالا یک شغل حساس محسوب می‌شود و باید تخصص و مهارت بالایی در این زمینه داشته باشید.

با این حال اصلا جای نگرانی نیست و می‌توان با شرکت در دوره‌های آموزشی تعمیرات موبایل کافه آموزشگاه به تخصص، مهارت و تجربه کافی در این زمینه رسید. تعمیر موبایل شامل طیف گسترده‌ای از خدمات مربوط به بخش سخت افزاری و نرم افزاری است. در ادامه راجع به این خدمات تخصصی صحبت خواهیم کرد.

آموزش تعمیرات موبایل در تهران

قبل از هر چیزی این نکته را در نظر داشته باشید؛ هدف از آموزش تعمیرات موبایل در تهران حفظ کیفیت موبایل و عملکرد بهینه آن پس از ارائه خدمات تعمیر است. شما می‌توانید پس از شرکت در دوره آموزشی در آموزشگاه تعمیرات موبایل در تهران در کمتر از دوماه در همین شهر یا هر شهر دیگری تعمیرگاه موبایل خود را افتتاح کنید.

این بازار کار پتانسیل بالایی در ورود نیروی کار ماهر دارد و با توجه به نیاز روز افزون به استفاده از گوشی موبایل، به همین سادگی اشباع نخواهد شد. با این حال رقابت سختی بین نیروی‌های کار در حوزه تعمیرات موبایل دیده می‌شود و لازم است علاوه بر انتخاب بهترین آموزشگاه تعمیر موبایل، شرکت در دوره آموزشی و یادگیری مطالب آموزشی آن را نیز جدی بگیرید. از این مباحث که بگذریم به مبحث اصلی یعنی انواع خدمات تعمیر موبایل می‌رسیم.

  • آموزش تعمیرات سخت افزار موبایل

آموزش‌های لازم در حوزه تعمیر موبایل در کل شامل دو بخش آموزش تعمیر سخت افزار و تعمیر نرم افزار موبایل می‌شود. تعمیرات مربوط به هر بخش سختی‌های خاص خود را دارد. با این حال می‌توان گفت تعمیرات بخش سخت افزاری موبایل سخت تر است. اکثر خرابی‌هایی که در بخش سخت افزاری موبایل دیده می‌شود، معمولا به یکباره اتفاق می‌افتد.

خرابی‌هایی از جمله شکستن تاچ یا ال سی دی بر اثر ضربه ناگهانی، افتادن گوشی در آب، خراب شدن سوکت شارژ به دلیل بی توجهی هنگام وصل کردن شارژر و مواردی از این قبیل سبب می‌شوند که گوشی موبایل به یکباره آسیب دیده و از کار بیفتد. بسیاری از افراد تصور می‌کنند عدم عملکرد صحیح در گوشی یا به عبارتی هنگ کردن آن مربوط به مشکلات نرم افزاری از جمله ویروسی شدن است اما در آموزشگاه تعمیرات موبایل تهران خواهید آموخت که گاهی، خرابی در بخش سخت افزار، منجر به هنگ کردن گوشی می‌شود.

بازار کار تعمیرات موبایل 
بازار کار تعمیرات موبایل

با توجه به آنچه در بند قبل ذکر کردیم، لازم است هنگام عیب یابی گوشی‌های موبایل از صحت عملکرد سیستم عامل و بخش نرم افزاری موبایل اطمینان حاصل نمایید. به این ترتیب عیب یابی و تعمیر موبایل برایتان آسان تر خواهد شد. در آموزشگاه تعمیرات موبایل به شما آموزش می‌دهند که چگونه گوشی را باز کرده و سوس اتصالات و اختلال در کانکشن‌های مدار الکتریکی را بررسی نمایید و در صورتی که قطعه‌ای آسیب دیده به تعمیر و تعویض آن اقدام کرده و عیب گوشی را مرتفع سازید.

در دوره آموزش تعمیرات بخش سخت افزاری موبایل با عملکرد میکروکنترلرها، پردازنده‌ها و قطعات الکترونیکی دیگر آشنا شده و با کسب تجربه عملی می‌توانید انواع گوش‌های موبایل را تعمیر کنید. معمولا در این بخش با ابزارهای تخصصی تعمیر موبایل نیز آشنا خواهید شد.

آموزش تعمیر سخت افزار موبایل در کافه آموزشگاه در چند فصل مختلف ارائه می‌شود. از سرفصل‌های تعمیرات تخصصی سخت افزار موبایل می‌توان به آموزش بررسی و شناخت قطعات موبایل، آموزش نحوه خواندن نقشه‌های برد موبایل، آموزش نحوه شابلون زنی، آموزش نحوه تعویض هارد گوشی، آموزش چگونگی تعویض صفحه‌های Touch، آموزش رفع مشکلات مربوط به آنتن دهی موبایل، آموزش نحوه تعویض آی سی‌های چسبی، آشنایی با قطعات اس ام دی و چگونگی تست قطعات، آموزش کار با منبع تغذیه تلفن همراه، آموزش رفع مشکلات دوربین و پایین آمدن کیفیت آن، آموزش نحوه برطرف کردن قطعی صدا و از بین بردن نویز در موبایل و موارد بسیار دیگر اشاره کرد.

  • آموزش تعمیرات نرم‌افزار موبایل

تعمیر نرم افزار موبایل را می‌توان مهم ترین بخش از خدمات آموزشی آموزشگاه تعمیرات موبایل تهران دانست.‌ مشکلات مربوط به بخش نرم افزاری معمولا عملکرد سیستم عامل گوشی را مختل می‌سازد. مشکلات نرم افزاری بر خلاف مشکلات سخت افزاری در دراز مدت رخ می‌دهند. ممکن است گوشی موبایل در طی مدت زمان طولانی بارها هنگ کرده و یا سرعت عمل آن کند شود.

در نهایت نیز عملکرد گوشی موبایل به یکباره مختل شده و در بیشتر موارد گوشی موبایل خاموش می‌شود. بروز مشکلات نرم افزاری بیشتر به دلیل ویروسی شدن گوشی و نفوذ بدافزار و تأثیر مخرب آن‌ها بر سیستم عامل رخ می‌دهد. این مشکلات معمولا با کاهش سرعت گوشی، عدم تنظیم دوربین، پرش آنتن، عدم اتصال داده با وای فای، حذف شدن عکس‌ها، بسته شدن ناگهانی برنامه‌های در حال کار و مواردی از این دست خود را نشان می‌دهد.

برای تعمیر بخش نرم افزاری به برنامه‌های کامپیوتری خاصی نیاز دارید. برای این منظور باید تلفن همراه را به یک سیستم کامپیوتری متصل کنید. از خدمات آموزشی مربوط به بخش نرم افزار موبایل در کافه آموزشگاه می‌توان آموزش فلش کردن گوشی، نصب نرم افزارهای ضروری، ریکاوری هارد، رفع مشکلات آنتن دهی و مشکلات مربوط به اینترنت، رفع مشکلات دوربین، تنظیمات کارخانه و بازیابی گوشی، انجام تست‌های تغذیه قطعات و موارد بسیار دیگر را نام برد.

با وجود این که ارائه خدمات تعمیرات نرم افزار راحت‌تر از تعمیرات سخت افزاری است؛ اما به هر حال تعمیرات نرم افزار موبایل یک امر کاملا تخصصی است و در صورتی که آموزش آن را به صورت اصولی و حرفه‌ای دریافت نکنید، در ورود به بازار کار با مشکل مواجه خواهید شد.

آموزشگاه تعمیرات موبایل تهران
آموزشگاه تعمیرات موبایل تهران

جمع بندی

همانطور که تا اینجا متوجه شدید بازار کار تعمیرات موبایل به دلیل استفاده گسترده از این دستگاه های دیجیتال و همچنین نیاز گسترده به تعمیرات آن، بسیار داغ است. مسئله اینجا است که تعمیر موبایل یک کار کاملا تخصصی است و به آموزش اصولی و حرفه‌ای نیاز دارد. در این راستا، کافه آموزشگاه به عنوان بهترین آموزشگاه تعمیرات موبایل با فراهم ساختن یک محیط آموزشی تخصصی، کارآموزان را برای ورود به بازار کار آماده می‌سازد. در این آموزشگاه ضمن ارائه بهترین آموزش‌ها در پایان دوره به کارآموزان مدرک معتبر از سازمان فنی حرفه‌ای کشور اعطاء می‌گردد. کافه آموزشگاه در نهایت کارآموزان برتر را به بازار کار معرفی می‌کند.

حال اگر شما عزیزان نیز قصد ورود به این حوزه را دارید، کافی است که با استفاده از راه‌های ارتباطی قرار داده شده با مشاوران کافه آموزشگاه در ارتباط باشید؛ برای دریافت مشاوره رایگان به سایت آموزشی کافه آموزشگاه مراجعه یا با شماره ۰۲۱۸۸۹۴۹۷۱۱ تماس حاصل کنید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. به نظر من با این وضعیت اقتصادی و شرایط افزایش وحشتناک قیمت گوشی ها بهترین کاری که میشه رفت سمتش همین تعمیرات موبایله چون الان بیشترمون تا جایی که گوشی کار کنه ازش استفاده میکنیم و تعمیرش میکنیم .چی از این بهتر که خودمون تعمیرات موبایل یاد بگیریم هم درآمدش خوبه هم تو این بازار کار کلی مشتری و تقاضا داره و بدون هیچ تخصصی هم میشه شروع کرد و مهم ترین ترین نکته اینه ابزار و سرمایه اولیش هم خیلی کمتر از مشاغل دیگس و چون شامل دو تا حوزه سخت افزار و نرم افزار میشه هرکدومو دوس داشتید ادامه میدی جفتش هم باشه که چه عالی عملا نونتون تو روغنه. تازه هر مشکلی برای گوشی خودتون یا اطرافیانتونم پیش بیاد دیگ هم تو قیمت تعویض قطعاتش آشنا هستید هم خودتون بلدید چیکارش کنید خیلی از آی سی های لپ تاپ هم مشترکه با موبایل یه بخشی از اونا میتونید دست بگیرید به نظر من حتما برید دنبالش و بدون ترس شروع کنید.من که رفتم راضیم شما هم برید پشیمون نمیشید

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا