ارز دیجیتال

آیا اثبات سهام شبکه اتریوم را امن‌تر می‌کند؟

اتریوم به عنوان یکی از ارز‌های اصلی بازار کریپتوکارنسی هواخواهان و سرمایه‌گذاران بسیاری را دور خود جمع کرده است. خرید اتریوم به عنوان ارز دیجیتالی که در آینده قرار است سود و موفقیت بسیاری داشته باشد، بسیار در میان علاقه‌مندان به بازار ارز دیجیتال رواج دارد. همین موضوع سبب شده است که قیمت اتریوم ارزشمند باشد و هر روزه کسانی که این ارز دیجیتال را دنبال می‌کنند قیمت ETH را بررسی کنند. یکی از فرق‌های اصلی اتریوم با بیت کوین یعنی پادشاه رمزارز‌ها این است که این ارز دیجیتال از الگوریتم اثبات سهام برای شبکه بلاک‌چین‌اش استفاده می‌کند. اثبات کار تفاوت‌های مهمی با الگوریتم اثبات کار که اتریوم استفاده می‌کند دارد. یکی از مزایای استفاده از اثبات سهام این است که شبکه بلاک‌چین را امن‌تر می‌کند. در این مقاله قصد داریم که اهمیت اثبات سهام روی شبکه اتریوم را بیان کنیم.

اثبات سهام چیست و چه فرقی با اثبات کار دارد؟

هر ارز دیجیتالی برای به دست آمدنش از یک الگوریتم خاص استفاده می‌کند. نسخه اولیه‌ای که اتریوم از آن استفاده می‌کرد، الگوریتم اثبات کار بود که بیت کوین نیز از آن بهره می‌برد. در الگوریتم اثبات کار شبکه بلاک چین که به صورت غیر متمرکز عمل می‌کند؛ در آن کاربرانی وجود دارند که باید توکن ارز دیجیتال را استخراج کنند. فرایند استخراج ارز دیجیتال از طریق فرایندی است که به آن الگوریتم اثبات کار می‌گویند. الگوریتم‌های به دست آوردن ارز دیجیتال مهم هستند برای مثال نوع الگوریتمی که اتریوم به کار برده است در خرید و فروش اتریوم اثرگذار بوده است و روی خرید ETH در میان سرمایه‌گذاران مؤثر بوده است.

در الگوریتم اثبات کار، کاربران در شبکه بلاک چین از طریق حل کردن یک سری معادلات پیچیده ریاضیاتی به وسیله کامپیوتر می‌توانند بیت کوین را به دست بیاورند، ولی در الگوریتم اثبات سهام چنین استخراجی وجود ندارد. در الگوریتم اثبات سهام به جای ماینر یا استخراج‌کننده اثبات‌گران وجود دارند. این اثبات‌گران بخشی از سرمایه خود را درون شبکه اتریوم قرار می‌دهند و به اثبات‌گر تبدیل می‌شوند. از طریق فرایندی تمام تراکنش‌هایی که درون شبکه بلاک چین صورت می‌گیرد با تأیید این اثبات‌گر‌ها انجام می‌شوند و هر کدام هدیه‌ای بابت مشارکت‌شان در شبکه دریافت می‌کنند. این تعریفی کلی از ساختار و نحوه عملکرد اثبات سهام در اتریوم بود. شما می‌توانید برای این‌که اطلاعات بیشتری راجع به ساز و کار اتریوم پیدا کنید می‌توانید به بلاگ والکس مراجعه کنید و از طریق سایت صرافی والکس دست به خرید اتریوم بزنید و قیمت اتریوم را به صورت لحظه‌ای دنبال کنید.

اثبات سهام چه اثری روی امنیت اتریوم دارد؟

این راحتی انجام فرایند Proof Of Stake، سبب می‌شود افراد بیشتری مشتاق به اثبات سهام شوند و تعداد کاربران شبکه افزایش پیدا کند. هرچه میزان مشارکت‌کنندگان در بستر بلاک چین بیشتر باشد، امنیت آن که توسط همین کاربران تأمین می‌شود، بیشتر و شبکه غیر متمرکز‌تر خواهد شد.

اثبات سهام چه اثری روی امنیت اتریوم دارد؟
اثبات سهام چه اثری روی امنیت اتریوم دارد؟

در حقیقت یکی از مشکلات الگوریتم اثبات کار همین بود که غیر متمرکز بودن شبکه کمتر بود ولی با استفاده از الگوریتم اثبات کار و بالا رفتن تعداد کسانی که روی تراکنش‌ها و فعالیت‌های شبکه بلاک چین اتریوم اثرگذار هستند، امنیت شبکه بسیار بالاتر و بیشتر از قبل می‌شود و در واقع نسخه‌ای آینده‌نگر برای الگوریتم‌های ارز دیجیتال است.

از دیگر مسائلی که سبب ارزش و بالا رفتن امنیت شبکه اتریوم با استفاده از الگوریتم اثبات سهام می‌شود این است الگوریتم اثبات کار نیازمند یک پردازنده و کامپیوتر قوی بود و انرژی برق زیادی مصرف می‌کرد ولی استفاده از الگوریتم اثبات سهام نیاز به چنین انرژی و پردازنده‌ای ندارد و افراد با یک سیستم لپ‌تاپ معمولی نیز می‌توانند با استفاده از الگوریتم اثبات سهام تبدیل به یکی از اثبات‌گران شبکه اتریوم شوند.

همین اثرات سبب می‌شود که خرید اتریوم برای کاربران دنیای ارز دیجیتال ارزش بیشتری داشته باشد و به همین دلیل بسیاری باور دارند که آینده خرید ETH بسیار بهتر است و قیمت ETH بالا خواهد رفت؛ زیرا برنامه‌های جذابی برای آینده این ارز دیجیتال در دست توسعه‌دهندگانش است.

فرق اتریوم۲ با اتریوم چیست؟

الگوریتم اجماع

اگر با خرید و فروش اتریوم آشنا باشید، حتماً نسخه اتریوم۲ را دیده و درباره آن شنیده‌اید. اولین تفاوتی که اتریوم ۲ با نسخه قبلی داشت در همان الگوریتم اثبات سهام بود که مفصلاً پیرامون آن صحبت کردیم.

زنجیره شارد

دیگر ویژگی اتریوم 2 که روی خرید و فروش اتریوم اثرگذار است زنجیره شارد است. زنجیره شارد یک نوع پارتیشن‌بندی برای بلاک چین است و توان عملیاتی شبکه را تا حد قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهد و به همین دلیل به شکل قابل قبولی روی مقیاس‌پذیری بلاک چین اتریوم دارد. استفاده از زنجیره شارد مزایا و معایب مختلفی دارد که می‌توانید در مقالات مرتبط با آن را مطالعه کرده و دانش و آگاهی خود را نسبت به شاردینگ بیشتر کنید.

سرعت تراکنش‌ها، کارمزد و امنیت

در اتریوم ۲ افزایش ظرفیت شبکه سبب بالا رفتن سرعت تراکنش‌ها شده است. میزان کارمزد تراکنش‌ها نیز در این ورژن کاهش چشم‌گیری داشته است. افزایش امنیت و پایداری شبکه از دیگر نکات حائز اهمیت در به‌روزرسانی جدید اتریوم است.

همه این موضوعات سبب شده است که خرید اتریوم را به عنوان یک ارز دیجیتال آینده‌دار به علاقه‌مندان سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال توصیه کنیم.

جمع‌بندی

در این مقاله از مزایای استفاده از الگوریتم اثبات سهام برای شبکه اتریوم صحبت کردیم. استفاده از اثبات سهام یکی از ویژگی‌هایی است که سبب تغییر و متفاوت شدن اتریوم با بیت کوین می‌شود. بالا رفتن تعداد افراد اثرگذار در شبکه که به عنوان اثبات‌گر شناخته می‌شوند روی امنیت شبکه اثرگذار است. شما می‌توانید تمام این مطالب و بیشتر را در بلاگ والکس دنبال کنید؛ همچنین در این صرافی می‌توانید خرید ETH را به راحت‌ترین شکل انجام دهید و قیمت اتریوم را از اینجا مشاهده کنید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا