ارز دیجیتال

آنچه باید درباره شیبا اینو بدانید

سال ۲۰۲۱ و اوایل سال ۲۰۲۲ برای ارزهای دیجیتال یک سال فوق‌العاده بود و همین مسئله هم فرصت خوبی را برای پیشرفت شیبا اینو فراهم کرد. شیبا اینو در یکی دو سال گذشته به دلایل مختلف در کانون توجه فعالان بازار ارزهای دیجیتال قرار گرفت، اما واقعاً شیبا اینو چیست و آیا ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟  

تاریخچه جالب شیبا اینو

شیبا اینو در آگوست سال ۲۰۲۰ توسط یک فرد ناشناس با نام مستعار ریوشی ایجاد شد. همانند وضعیت بیت کوین و ساتوشی ناکاموتو، هنوز هیچکس ایده‌ای درباره هویت واقعی سازنده آن ندارد. ریوشی همان‌قدر که می‌تواند نام یک فرد بخصوص باشد، می‌تواند نماینده گروهی از افراد مختلف نیز قلمداد شود.

نکته جالب توجه آن است که ارز دیجیتال شیبا اینو، نام خودش را از یک سگ ژاپنی الهام گرفته است. این ارز بعد از توییت ایلان ماسک در خصوص سگ شیبا، موفق شد تا محبوبیت زیادی را برای خودش دست و پا کند. از این رو، خرید شیبا در سال گذشته رونق بسیار زیادی پیدا کرد و بسیاری از افراد، آن را به عنوان یک گزینه عالی برای سرمایه‌گذاری معرفی کردند.

معرفی توکن شیبا اینو

اما این سؤال که شیبا چیست هنوز هم پابرجاست! شیبا اینو یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز و جامعه‌ساز است که به‌عنوان یک میم‌کوین شناخته می‌شود. توسعه‌دهندگان شیبا اینو آن را به مانند بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال، روی شبکه بلاکچین اتریوم تولید کرده‌اند. در واقع شیبا اینو میم‌کوینی است که برای اولین بار به‌عنوان رقیب دوج کوین به بازار عرضه شد و حتی برخی باور دارند که شیبا اینو، از دل دوج کوین بیرون آمده است.

اکوسیستم شیبا اینو از سه توکن SHIB، LEASH و BONE تشکیل شده است. بسیاری از افراد نیز این ارز دیجیتال را به عنوان قاتل دوج کوین می‌شناسند. این کوین پیش از این برخی از بازارهای دوج کوین را در اختیار گرفته و همین امر، آن را به یک ارز دیجیتال جذاب برای سرمایه‌گذاران بازار کریپتو بدل کرده است.  

تفاوت‌های موجود بین شیبا اینو و دوج کوین

لازم است تفاوت‌ها و شباهت‌هایی که بین شیبا و دوج وجود دارد را بدانید. آشنایی با این تفاوت‌ها، بر خرید ارزهای دیجیتال توسط کاربران تاثیر دارد. این تفاوت‌ها عبارت‌اند از:

  • توسعه

در حالی که دوج کوین توسط فناوری بیت کوین توسعه داده شده است، سازندگان شیبا اینو این ارز دیجیتال را بر بستر شبکه اتریوم تولید کرده‌اند.

  • ارزش  

دوج کوین در حال حاضر ارزش بسیار بیشتری نسبت به شیبا اینو دارد. به همین خاطر خرید دوج کوین از سوی بسیاری توجیه بیشتری دارد.  

  • میزان دسترسی

هم‌اکنون امکان دسترسی به ۳۹۴ میلیون سکه شیبا اینو وجود دارد. در حالی که دوج کوین دارای رقمی ۱۳۰ میلیاردی است.

نگاهی به آینده شیبا اینو

با این که شیبا اینو در ابتدا تنها به عنوان یک میم‌کوین وارد بازار شد، اما محبوبیت روزافزون آن و علاقه کاربران برای خرید این ارز دیجیتال، موجب شد تا آینده‌ای متفاوت و خیره‌کننده برای آن به وجود بیایید. طبق ادعای InvestingCube. com، پیش‌بینی می‌شود که در آینده ارزش این ارز دیجیتال مجدداً رشد زیادی داشته باشد.  

با این که تحرک زیادی بین این توکن و ارزش آن وجود ندارد، اما حضور خریداران فعال و بالقوه می‌تواند باعث افزایش ارزش آن در بازار کریپتو شود. تمامی این موارد گواه این نکته خواهد بود که ارزش پایین این ارز دیجیتال در حال حاضر، پایداری زیادی نداشته و می‌توان آینده خوبی برای آن متصور شد. همین امر خرید شیبا اینو را برای آن دسته از افرادی که قصد سرمایه‌گذاری بلند مدت در بازار کریپتو دارند، بسیار محبوب کرده است. البته باید توجه داشت که در بازارهای پر ریسک و به‌ویژه در کوین‌های پرریسک‌تری مثل شیبا اینو و دوج کوین، هرگز سرمایه‌های بزرگتان را که تاثیر مستقیمی در زندگیتان می‌گذارد وارد نکنید و سرمایه‌ای را وارد کنید که با کاهش ارز شیبا هم، متحمل ضررهای سنگین نشوید.  

خرید شیبا اینو در کمترین زمان ممکن با کمک نوبیتکس

موفقیت در بازار کریپتو، ارتباط مستقیمی با انتخاب یک پلتفرم یا صرافی ارز دیجیتال حرفه‌ای دارد. یک صرافی ارز دیجیتال مناسب باید رابط کاربری ساده و درعین‌حال کاربردی داشته باشد تا تجربه یک خرید لذت‌بخش را برای کاربران ایجاد کند. از سوی دیگر، چنین پلتفرمی لازم است تا در یک بستر کاملا امن و ایمن پایه‌گذاری شود و خطرات را برای کاربران خود به حداقل برساند.

نوبیتکس به عنوان یکی از پیشروترین صرافی‌های ارز دیجیتال آنلاین در کشور، با بیش از ۴ میلیون کاربر فعال می‌تواند خدمات معامله سریع، امن و حرفه‌ای را برای تمامی افراد فراهم کند.  

حد ضرر، پورتفوی سود و زیان، ذخیره‌سازی سرد دارایی کاربران، پشتیبانی از شبکه‌های انتقال متنوع، لایتنینگ و خرید و فروش ارز دیجیتال در دو بازار تومانی و تتری از جمله خدماتی است که صرافی نوبیتکس برای کاربران فراهم کرده است.  

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا