شبکه‌های اجتماعی

ایلان ماسک به دنبال اعطای «عفو عمومی» به اکانت‌های تعلیق‌شده

ایلان ماسک، مدیرعامل توییتر قصد دارد با در نظر گرفتن «عفو عمومی» برای اکانت‌های تعلیق‌شده، بار دیگر پای صاحبان آنها را به این شبکه اجتماعی باز کند.

ماسک اخیرا با ایجاد یک نظرسنجی در توییتر از کاربران این پلتفرم خواست تا نظرشان را درباره بازگرداندن این افراد و خارج کردن اکانت‌هایشان از حالت تعلیق، اعلام کنند. ماسک در این نظرسنجی، این سوال را مطرح کرد که آیا توییتر باید برای افرادی که قانون را زیر پا نگذاشته‌اند و یا عامل هرزنامه‌های فاجعه‌بار نیستند، عفو عمومی‌در نظر گیرد؟

جدای از درستی و یا نادرستی تصمیم احتمالی ایلان ماسک، این واقعیت نادیده گرفته شده که اساسا نتیجه چنین نظرسنجی‌هایی را می‌توان به راحتی از طریق ربات‌ها تغییر داد. تا زمان نگارش این خبر، ۳.۲ میلیون رای ثبت شده که بیش از ۷۲ درصد آنها، موافق اعطای عفو عمومی‌بودند.

ماسک چند روز پیش نیز در یک نظرسنجی مشابه، از کاربان خواسته بود تا درباره بازگشت دونالد ترامپ به این شبکه اجتماعی نظر دهند. اگرچه ترامپ، کنترل حساب خود را در دست گرفته اما هنوز پستی را منتشر نکرده است. با این حال، او همچنان به ارسال پست در اپلیکیشن Truth Social ادامه می‌دهد.

ایلان ماسک در اواخر هفته گذشته نیز چند حساب کاربری متعلق به افراد شناخته شده همانند کتی گریفین، کمدین و جردن پترسون، روانشناس را برگرداند. تصمیم اخیر ماسک برای در نظر گرفتن عفو عمومی‌در حالی اعلام شد که این شرکت اخیرا ۵۰ مهندس دیگر خود را بدون اطلاع قبلی اخراج کرد.

این افراد پس از تغییر قوانین کاری که اخیرا به دستور ایلان ماسک اجرا شد، اخراج شدند. طبق این قوانین، کارمندان توییتر می‌بایست نمونه‌هایی از کارهای خود را به صورت هفتگی ارسال کنند. برخی از آمارهای عملکرد کارمندان، مورد تایید واقع نشد و اخراج شدند و برخی نیز هشدار دریافت کردند.

در ایمیل هشدار ارسالی برای این کاربران آمده است: توجه داشته باشید که برآورده نکردن انتظارات می‌تواند منجر به پایان کار شما شود. لطفا از این فرصت برای بازگرداندن اعتماد ما و نشان دادن مشارکت خود در تیم و شرکت استفاده کنید.

گفته می‌شود که به مهندسان اخراج شده، در صورت امضای توافقنامه جدایی و عدم طرح ادعایی علیه توییتر، چهار هفته دستمزد اعطا خواهد شد. این افراد در جمع آن دسته از کارمندانی هستند که پس از اخراجی نیمی‌از کارکنان توییتر، همچنن در این شرکت باقی مانده بودند.

ایلان ماسک چند روز قبل از کارمندان باقی‌مانده خواست تا متعهد شوند که در چشم انداز او برای توییتر ۲.۰ بسیار سخت‌کوش باشند. با این حال، خبرهای رسیده حاکی از آن است که بخش قابل توجهی از کارکنان توییتر، شرایط جدید کاری ایلان ماسک و افزایش ساعات کاری را نپذیرفتند و عطای این پرنده را به لقایش بخشیدند.

از میان چهره‌های شاخصی که اخیرا اخراج شده، می‌توان به ایکوهیرو ایهارا اشاره کرد؛ کسی که در رساندن محدودیت‌های کاراکتر توییت‌ها به ۲۸۰ کاراکتر، تلاش زیادی کرده بود. توییتر همچنین با یینگ شیائو نیز خداحافظی کرد؛ وی از جمله مهندسان ارشد حوزه یادگیری ماشینی بود. این اقدامات، بخشی از سیاست‌های جدید توییتر تحت مدیریت ایلان ماسک برای کاهش هزینه‌ها در این شبکه اجتماعی محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا