تکنولوژی

اچ‌پی بیش از ۶ هزار کارمند خود را اخراج می‌کند

شرکت اچ‌پی (HP) نیز به زودی به جمع شرکت‌هایی خواهد پیوست که قرار است بخشی از کارمندان خود را اخراج کنند.

این غول سخت‌افزاری دنیا اخیرا اعلام کرد که در پی کاهش تقاضای جهانی برای لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های شخصی، تا پایان سال مالی ۲۰۲۵ با ۶ هزار کارمند خود یا معادل ۱۲ درصد از نیرو کار خود در جهان خداحافظی خواهد کرد.

طبق آخرین گزارش‌ها، این شرکت در سال جاری میلادی، کاهش ۰.۸ درصدی (معادل ۶۳ میلیارد دلار) را در میزان درآمدهای خود به نسبت سال ۲۰۲۱ تجربه کرد. در این گزارش‌ها آمده که فروش نوت‌بوک‌های اچ‌پی افتی ۲۳ درصدی داشته و به رقم ۶.۴ میلیارد دلار رسیده است.

عملکرد این شرکت در سه ماهه اخیر نیز با افتی ۱۱ درصدی مواج شد و درآمد آن را به ۱۴.۸ میلیارد دلاری رساند. طبق پیش‌بینی‌های اچ‌پی، سود این شرکت در سه ماهه پیش رو، کمتر از حد انتظارات خواهد بود چراکه انتظار می‌رود شاهد افت فروش ۱۰ درصدی در رایانه‌ها باشیم.

برآوردهای این شرکت نشان می‌دهد که هزینه نیروی کار و غیرکارگی مربوط به بازسازی و دیگر هزینه‌ها در طول سه سل آینده حدود یک میلیارد دلار خواهد بود و قصد دارد ک تا قبل از سال ۲۰۲۵، با ۶۱۰۰ کارمند در دفاتر خود در کشورهای مختلف جهان خداحافظی کند.

انریکه لورس، مدیرعامل اچ‌پی در خصوص این تصمیم گفت: این موارد، سخت‌ترین تصمیماتی هستند که ما باید اتخاذ کنیم چرا که این تصمیمات همکارانمان را درگیر می‌کنند. ترکیبی از اوضاع نه چندان خوب بازار پس از قرنطینه و عدم ثبات اقتصادی باعث شده تقاضا برای لوازم الکترونیکی مصرفی در سراسر جهان کاهش یابد.

گوشیا، تبلت‌ها، کروم‌بوها و نمایشگرهای بازی تنها بخشی از صنایعی هستند که تحت تاثیر این عوامل قرار گرفته‌اند. طبق گزارش مرکز تحقیقاتی IDC، شرکت اچ‌پی بیشترین میزان افت فروش را در بین تولیدکنندگان رایانه‌های شخصی تجربه کرده است.

اچ‌پی اعلام کرد که در حوزه‌های درآمدزایی و تجاری جدیدی از جمله خدمات اشتراکی سرمایه‌گذاری خواهد کرد. لورس گفت که این شرکت قصد دارد طرح اشتراکی خود را به محصولات دیگری همانند کاغذ و رایانه‌ها نیز گسترش دهد.

اخبار این روزها فناوری نشان می‌دهد که اکنون زمان خوبی برای کار کردن در یک شرکت فعال در این حوزه نیست. اخیرا متا، شرکت مادر فیسبوک، از اخراج ۱۱ هزار کارمند خود خبر داد و اوضاع اخراجی‌ها در توییتر نیز به تیتر یک خبرهای فناوری تبدیل شده است.

علاوه بر دو شرکت فوق، شرکت‌های دیگری همانند تسلا، مایکروسافت، لیفت، رابین‌هود و… نیز بخشی از کارمندان خود را اخراج کرده‌اند. با این حال، عدم اطلاع‌رسانی از قبل توسط شرکت تسلا برای اخراج کارکنان، باعث شده تا این شرکت با شکایت گروهی کارمندان خود مواجه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا