گوناگون

تعمیرات تلفن پاناسونیک (خانگی و اداری)

تلفن‌های ثابت اگرچه تا حد زیادی، زیر سایه گوشی‌های موبایل قرار گرفته‌اند؛ اما همچنان در منازل، دفاتر کاری، شرکت‌ها، ادارات و سازمان‌ها، از کاربرد و اهمیت زیادی برخوردار هستند. متاسفانه این دستگاه‌ها به واسطه این‌که در معرض آسیب‌های مختلفی قرار می‌گیرند، مستعد خراب شدن‌های گاه و بیگاه هستند. با این‌حال، این خراب شدن اصلا به معنی دور انداختن آن‌ها نیست! خوشبختانه تلفن‌های پاناسونیک در بسیاری از موارد، به راحتی مورد عیب‌یابی و تعمیر قرار می‌گیرند؛ البته به شرطی که تعمیر آن‌ها در یک نمایندگی معتبر و مجاز انجام شود.

در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با انواع آسیب‌های تلفن پاناسونیک،  تعمیر تلفن پاناسونیک و همچنین یکی از نمایندگی‌های معتبر و مجاز تعمیرات پاناسونیک در ایران، آشنا کنیم. اگر یکی از کاربران پرتعداد این تلفن‌ها هستید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

انواع خرابی‌های تلفن پاناسونیک

همان‌طور که در ابتدای مقاله هم اشاره شد، تلفن‌های پاناسونیک می‌توانند در معرض آسیب‌های مختلف قرار بگیرند. برخی از مهم‌ترین خرابی‌های این تلفن‌ها عبارتند از:

آب خوردگی

آب دشمن همیشگی تلفن‌های پاناسونیک است و نفوذ حتی یک قطره از آن به داخل مدار اصلی این دستگاه‌ها، می‌تواند باعث خرابی و از کار افتادن آن‌ها شود. توجه داشته باشید که اگر حجم آب وارد شده به برد تلفن پاناسونیک زیاد باشد؛ تعمیر آن غیر ممکن خواهد بود! با این‌حال و در صورتی که فقط چند قطعه از مدار اصلی بر اثر آب خوردگی آسیب دیده باشند؛ می‌توان با تعویض این قطعات با قطعه‌های اورجینال پاناسونیک، تلفن را آماده استفاده مجدد نمود.

برق خوردگی

مورد رایج دیگری که می‌تواند به خرابی یک تلفن پاناسونیک منجر شود، اتصال اشتباه آن به پریز برق است. در این شرایط، جریان برقی که از مدار اصلی تلفن عبور می‌کند، خارج از ظرفیت دستگاه بوده و همه یا تعدادی از قطعات روی برد را می‌سوازند. در اصطلاح به این آسیب، برق خوردگی گفته می‌شود. در این‌جا هم اگر برق خوردگی وسیع باشد؛ تعمیر تلفن ممکن نخواهد بود. در غیر این صورت، می‌توانید امیدوار باشید که با تعویض یک یا چند قطعه، بتوانید دوباره از تلفن پاناسونیک خود استفاده نمایید.

ضرب خوردگی

افتادن تلفن از بلندی، برخورد جسم سخت با آن یا وارد آوردن ضربه فیزیکی، همگی می‌توانند باعث ضرب خوردگی و آسیب دیدن تلفن پاناسونیک شوند. این‌جا هم اتفاقی که رخ می‌دهد این است که بر اثر ضربه، یک یا چند قطعه روی برد اصلی، از کار می‎افتند و تنها راه تعمیر آن، تعویض این قطعات آسیب دیده با قطعه‌های اورجینال و باکیفیت پاناسونیک است.

انواع خرابی‌های تلفن پاناسونیک
انواع خرابی‌های تلفن پاناسونیک

سفت شدن کلیدها

وقتی که برای چند سال متوالی از تلفن پاناسونیک خود استفاده کنید، اتفاقی که رخ می‌دهد این است که کلیدهای روی صفحه کلید، کیفیت اولیه خود را از دست می‌دهند. در این شرایط، شماره‌گیری سخت و حتی گاهی غیر ممکن می‌‎شود! برای رفع این مشکل باید یک کیپد جدید، روی برد اصلی تلفن شما قرار بگیرد. دقت کنید که هر تلفن، کیپد مخصوص خود را دارد و تعویض آن، باید حتما در نمایندگی‌های مجاز و توسط تکنسین‌های باتجربه، صورت پذیرد. در غیر این صورت، ممکن است تلفن به صورت کامل، غیر قابل استفاده شود.

سوختن یا شکستگی صفحه نمایش

می‌توان گفت که همه تلفن‌های پاناسونیک، دارای یک صفحه نمایش برای نشان دادن اطلاعات از قبیل شماره افراد تماس گیرنده، وضعیت باتری، ساعت، تاریخ و… هستند. این صفحه نمایش یکی از حساس‌ترین قطعات تلفن است و می‌تواند به راحتی دچار شکستگی یا سوختگی کامل شود. در اکثر موارد، تعویض نمایش‌گر تنها راه حل ممکن برای رفع این مشکل است. اما گاهی هم با تعویض فلت رابط ال سی دی به مدار اصلی، می‌توان مشکل را به سادگی و با هزینه پایین‌‎، مرتفع ساخت.

تعمیرات تلفن پاناسونیک خانگی
تعمیرات تلفن پاناسونیک خانگی

مشکلات صدا

بلندگو، دهنی گوشی و… ممکن است بعد از گذشت مدت زمان مشخصی از کار افتاده یا کیفیت اولیه خود را از دست بدهند. در اکثر موارد، اشکال در کپسول داخلی صدا، منجر به بروز این مشکل می‌شود. به هر جهت، برای رفع آن، تلفن باید توسط کارشناسان مجرب باز شده و به دقت مورد ارزیابی قرار بگیرد.

سایر خرابی‌ها

شارژ نشدن گوشی بیسیم، ست نبودن بیسیم با دستگاه پایه، خرابی سیم فنری، عدم نمایش شماره در صفحه نمایش و… از دیگر خرابی‌های رایج تلفن پاناسونیک هستند. همگی این موارد، نیازمند بررسی دقیق، عیب‌یابی کارشناسانه و در نهایت تعمیر تخصصی هستند.

ایده آل گستر نمایندگی تعمیرات تلفن پاناسونیک

خب همان‌طور که وعده داده بودیم اکنون نوبت به معرفی یک نمایندگی معتبر تعمیرات پاناسونیک است. شرکت ایده آل گستر نزدیک به دو دهه است که به عنوان نمایندگی رسمی و مرکز مجاز محصولات مخابراتی و اداری پاناسونیک در ایرن، مشغول به فعالیت است. واحد تعمیرات این مجموعه هم از همان روزهای نخست فعالیتش، راه‌اندازی شده و به جدیدترین تجهیزات روز، مجهز گردیده است.

هم‌اکنون انواع تعمیرات تخصصی محصولات مخابراتی پاناسونیک با استفاده از قطعات کاملا اورجینال، گارانتی ۱ هفته‌ای، مهندسین مجرب، تجهیزات روز و… در واحد تعمیرات ایده آل گستر انجام می‌شوند. برخی از محصولاتی که در این شرکت تعمیر می‌شوند عبارتند از:

  • انواع تلفن‌های رومیزی و بیسیم
  • انواع تلفن‌های دیجیتال، تحت شبکه و هیبرید پاناسونیک
  • انواع سانترال‌های پاناسونیک (در داخل مجموعه یا محل کار مشتری)
  • انواع فکس‌های پاناسونیک
  • ویدئو پروژکتور و دوربین مدار بسته پاناسونیک و …

همان‌طور که از یک نمایندگی معتبر انتظار می‌رود، در واحد تعمیرات ایده آل گستر هم برای تعمیر تلفن پاناسونیک و سایر تجهیزات، از قطعات کاملا اورجینال و باکیفیت استفاده می‌شود. همچنین تعرفه‌های تعمیرات این شرکت، بر اساس مصوبه اتحادیه مخابراتی ایران تعیین شده و به مشتریان اعلام می‌شوند.

دسترسی به واحد تعمیرات ایده آل گستر

شما عزیزان از همه جای ایران می‌توانید با شرکت ایده آل گستر در ارتباط بوده و درخواست خدمات تعمیرات خود را مطرح نمایید. به این منظور، ۳ راه پیش روی شما عزیزان قرار دارد:

  • مراجعه حضوری به یکی از شعبه‌های ایده آل گستر (ویژه ساکنین تهران)
  • از طریق وب سایت رسمی این شرکت به نشانی idehal.org
  • از طریق تماس با شماره تلفن ثابت ۰۲۱۸۱۰۱۰ در ساعات کاری

یکی از نقاط قوت واحد تعمیرات ایده آل گستر، سرعت در اجرای خدمات است. از آن‌جایی که تلفن یکی از اجزای حساس منزل یا محیط‌های کاری محسوب می‌شود، واحد تعمیرات این شرکت این دستگاه‌ها را در کمترین زمان ممکن، تعمیر و برای استفاده مجدد در اختیار شما قرار می‌دهند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا