اینترنت

بررسی تحلیل‌های جامع سرور مجازی اروپا با ایران

چکیده: با خرید سرور مجازی اروپا از «شتابان هاست» با هاردهای پرسرعت SSD NVMe آلمان، حرف اول را در سرعت بزنید! ⭐ به همراه کانفیگ حرفه‌ای دایرکت ادمین و NginX

خرید سرور مجازی اروپا از زمان ورودشان به ایران یکی از محبوب‌ترین روش‌های میزبانی وب سایت در ایران بوده‌اند و با افزایش محدودیت‌های اینترنت بین المللی برای اینترنت‌های همراه و خانگی ایرانی این محبوبیت دو چندان شده بود.

یکی از دلایل این افزایش درخواست سرورهای خارجی، سرعت بالای آنها و امکان دریافت آی‌پی‌های کشورهای اروپایی مثل آلمان است.

تهیه سرور مجازی ایران و اروپا نسبت به هاست اشتراکی امکانات و دسترسی‌های بیشتری در اختیار صاحبان و مدیران سایت‌ها قرار میدهد و در عین حال قیمت مقرون به صرفه‌ای برای کسب و کارهای کوچک و متوسط دارد.

شتابان هاست یکی از شناخته شده‌ترین شرکت‌های خرید هاست پرسرعت و سرور ایران و اروپا به همراه منابع اختصاصی است و در این مقاله نگاهی به تحلیل‌های جامع سرور مجازی، انواع و مزایای آن می‌اندازیم.

همچنین در ادامه به این سوال مهم که سرور مجازی ایران و اروپا چه تفاوتی با یکدیگر دارند پاسخ می‌دهیم تا هنگام انتخاب سرور خود، لوکیشن مناسب بر اساس نیازها، مخاطبان سایت و اهداف وب سایتتان را انتخاب کنید.

شناخت VPS برای خرید هاست و سرور مجازی

همه ما میدانیم که در بحث میزبانی وب، منظورمان از یک سرور چیست؛ یک کامپیوتر قدرتمند به همراه منابع پردازنده (CPU)، رم (RAM) و فضای ذخیره سازی بسیار زیاد و سخت افزار‌های قوی، که به آن کمک میکنند شبانه روز مشغول سرویس دهی به هاست و وب‌سایت‌ها باشند.

در VPS یا Virtual Private Network، ما با خرید سرور مجازی اروپا یا سایر لوکیشن‌هایی که شرکت فروشنده ارائه میکند، بخشی از این سرورها را تهیه میکنیم.

در واقع برای داشتن VPS سرورها و منابع در اختیار آنها را با استفاده از روشهای مجازی سازی به چندین بخش مختلف تقسیم میکنیم و به منابع اصلی سرور را به میزان مشخصی با هرکدام به اشتراک میگذاریم.

زمانی که کلمه اشتراکی گذاری را برای روش‌های مختلف هاستینگ استفاده میکنیم، بسیاری از افراد نگران این میشوند که شاید مثل روش هاست اشتراکی که در آن منابع سرور با همه هاست‌های سرور به اشتراک گذاشته میشود، با خرید سرور مجازی اروپا نیز دچار مشکلاتی از قبیل کندی در ساعات اوج مصرف اینترنت شوند.

این درحالی است که به عقیده بسیاری از تحلیل گران، کاربران و متخصصان شبکه، سرورهای مجازی یک مزیت بزرگ نسبت به هاست‌های اشتراکی دارند. این مزیت بزرگ، اختصاصی بودن منابعی است که به هر سایت یا سرور مجازی داده میشود و برخلاف Shared Hostingها، استفاده بیش از حد کاربران دیگر از منابع سرور باعث کندی و اختلال در سایر کاربران نمیشود.

* سرور مجازی چه کاربردهایی دارد؟

با توجه به ویژگی‌های بسیاری که سرور مجازی ایران و اروپا در اختیار کاربران میگذارند، از آنها استفاده‌های بسیاری در کسب و کارها و فعالیت‌های اینترنتی میشود که میتوان به سیستم‌های آزمون آنلاین، راه اندازی کلاس‌های آنلاین یا وبینار و استفاده از آنها برای دور زدن تحریم‌ها برای فعالیت در بازار ارز دیجیتال اشاره کرد.

همچنین این روزها سرور مجازی جایگزینی برای مدیریت سایت‌ها و خرید هاست شده است، چرا که دسترسی‌های زیادی به مدیران میدهد تا تغییرات دلخواه در کانفیگ و روت سرور را ایجاد کنند.

به این موارد میتوان شایعات تحریم کاربران ایرانی توسط دامنه بزرگ و بین المللی. org را نیز اضافه کرد. بر اساس اخبار منتشر شده، شرکت Ethos Capital در تابستان سال ۱۴۰۱ توانست بالاخره پس از چالش‌های فراوان این دامنه را به ارزش ۱ میلیارد دلار از کمپانی IPR خریداری کند.

همین خبر باعث شده تا خرید دامنه . com و. ir افزایش نسبی داشته باشد و حجم متقاضیان برای تغییر دامنه نیز افزایش یابد.

علت این خبرها، بدنام بودن شرکت Ethos Capital برای مسدود کردن دسترسی کشورهای مختلف به آی‌پی‌های جهانی است که سابقه طولانی در این کار دارد. همین مسئله هم باعث شده شایعات بسیاری از سمت خبرگزاری‌ها و رسانه‌های دیجیتال مبنی بر تصمیم مسدودسازی کاربران ایرانی از سمت این شرکت منتشر شود.

از آنجایی که این ادعا خیلی دور از ذهن نیست، لازم است اشاره کنیم که با خرید سرور مجازی اروپا، شما میتوانید آی‌پی اختصاصی کشورهای اروپایی را در اختیار داشته و برای جلوگیری از این اتفاق، مالکیت دامنه خود را تغییر دهید. تغییر آی پی یکی از مهم‌ترین مزایای سرورهای مجازی اروپایی است.

* آشنایی با انواع سرورهای مجازی

گفتیم که سرورهای مجازی در واقع بخش‌هایی از یک سرور واقعی هستند که با استفاده از روش‌های مجازی سازی از آن جدا شده اند. بسته به روش‌هایی که در این فرایند مجازی سازی استفاده می‌شود سرورها کاربردهای مختلفی پیدا میکنند که در ادامه به برخی از آنها میپردازیم.

  • سرور مجازی بورس

سرور مجازی بورس یکی از زیر مجموعه های سرور مجازی ایران است. این سرورها در دیتاسنتر‌های داخل کشور نگه‌داری می‌شوند و از آنها برای انجام خرید‌های سریع و بدون معطلی سهام بورس در اینترنت استفاده می‌شود.

سرورهای مجازی بورس با استفاده از پورت‌های اختصاصی و سرعت بالایی که در اختیار کاربران می‌گذارند، یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای کاربران سرمایه گذار شتابان هاست هستند.

  •  سرورهای ابری

سرورهای ابری یکی از مدرن ترین تکنولوژی ها در مدیریت و میزبانی از وب سایت هستند که در آن با یک سرور قوی و یکپارچه سر و کار داریم که با داشتن نیروی پردازش تلفیقی میتواند چندین سرور با سخت افزارهای مجزا را به فعالیت وا دارد.

مجموعه‌هایی که از سرورهای ابری استفاده میکنند، درواقع خدمات رسانی چندین سرور را در اختیار دارند و هرگاه یکی از سرورها به دلیلی از دسترس خارج شود، سایر سرورها تا حد زیادی میتوانند خدمات آن را برعهده بگیرند تا متخصصان اقدام به تعمیر سرور قطع شده کنند.

  • سرور مجازی ترید و بایننس

قطعا شما هم تا به حال بصورت مستقیم یا غیر مستقیم با ارزهای دیجیتال یا رمزارز‌هایی مثل بیت کوین، دوج کوین و… برخورد داشته‌اید و میدانید که افراد زیادی امروزه با استفاده از معاملات این ارزها کسب درآمد میکنند.

آمارهایی که درباره تاثیرات قطعی اینترنت روی کسب وکارهای آنلاین و سایر مشاغل دنیای مجازی منتشر شده، نشان میدهد که درحال حاضر ۱۲ میلیون نفر در داخل کشور بصورت مستقیم یا غیرمستقیم از طریق این ارزها درآمد دارند.

اگر از فعالان این بازار مدرن باشید، میدانید که تا به حال به دلیل تحریم‌های خارجی روی کشورمان امکان استفاده از صرافی‌های آنلاین مثل بایننس با استفاده از آی‌پی‌های ایرانی وجود نداشت و کاربران ایرانی مشکلات زیادی از قبیل تاخیر در بستن معاملات و خارج کردن سرمایه شان از پلتفرم‌ها داشتند.

برای حل این مشکل، سرور‌های ترید که توسط شرکت‌های مطرح خرید هاست و سرور مجازی ایران ارائه میشود، به همراه منابع بسیار و IP آدرس کشورهای اروپایی در اختیار کاربران این مجموعه قرار می‌گیرد. در واقع با استفاده از آی‌پی اختصاصی یک کشور اروپایی، شما به عنوان یک کاربر غیر ایرانی وارد این پلتفرم‌ها میشوید و بسیاری از مشکلات گذشته را برطرف خواهید کرد.

در شتابان هاست شما میتوانید سه لوکیشن آلمان، فنلاند و فرانسه را در اختیار داشته باشید و به عنوان یک کاربر اروپایی اقدام به معاملات ارز دیجیتال خود کنید.

* اهمیت لوکیشن سرور

یکی از سوالاتی که بسیاری از افراد هنگام خرید هاست و سرورهای مجازی دارند این است که کدام لوکیشن یا موقعیت جغرافیایی برای سرورشان بهتر است. برای تحلیل لوکیشن و موقعیت سرورها، لازم است بدانیم تفاوت سرور مجازی ایران با سرور مجازی اروپا در چیست.

آنچه باید درباره سرورهای حرفه ای و غیرخانگی بدانیم این است که برای نگه‌داری بهتر از این سرورها، آنها را در مکان‌هایی مجهز به دوربین‌های امنیتی، دستگاه‌های کنترل دما و تحت نظر متخصصین نگه داری می‌کنند. از آنجایی که اهمیت سرورها و اطلاعاتی که در آنها وجود دارد فوق العاده مهم و با ارزش هستند، سعی میشود از هرگونه آسیب به آنها جلوگیری شود.

همچنین متخصصین شبکه بصورت ۲۴ ساعته بر آنها نظارت دارند تا هم از شرایط مطلوب آنها مطمئن شوند و هم اگر مشکلی برای یکی از سرورها به وجود آمد سریعا آن را برطرف کنند.

خرید سرور مجازی اروپا از شتابان هاست
خرید سرور مجازی اروپا از شتابان هاست

سرور مجازی ایران بهتر است یا اروپا؟

زمانی که ما از سایتی استفاده میکنیم، برای انجام تمام کارهای ما مثل باز کردن یک صفحه، کامنت گذاشتن، لاگین کردن، باز کردن ویدیو‌ها و… لازم است که سرور درخواست آن کار ما را دریافت کند، به آن پاسخ دهد، در آخر پاسخ سرور به ما برسد.

زمانی که یک سرور به کاربر درخواست دهنده (کلاینت) نزدیک‌تر باشد زمان دریافت درخواست و پاسخ به آن سریع‌تر خواهد بود. برای مثال اگر مشتریان وب سایت شما اکثرا از کشور ایران هستند، سرور مجازی ایران و خرید دامنه. ir باعث میشود کاربران با سرعت میلی‌ثانیه به صفحات و بخش‌های مختلف دسترسی داشته باشند.

اما اگر میزبانی سایت را خارج از ایران انجام دهید، زمان پاسخ دهی سرور مجازی اروپا (بسته به لوکیشن و کشور سرور) به دلیل فاصله‌ای که باید تا کلاینت طی کند ممکن است ۲ الی ۳ ثانیه طول بکشد.

در کل، سرور تاثیر بسیار مهمی در سرعتی که سایت شما ارائه میکند دارد و انتخاب مناسب لوکیشن یکی از مباحث اصلی مشاوره خرید شتابان هاست است.

* مزایای خرید سرور مجازی اروپا

مسئله مهم بعدی تحلیل‌های جامع خرید هاست و میزبانی مجازی وب سایت ها، شناخت مزایایی است که با تهیه سرور VPS خارجی بدست می‌آوریم. در ادامه چند نمونه از آنها را بررسی میکنیم.

خرید هاست

·       سرعت و آپتایم بالا

همانطور که گفتیم، سرورهای خارج از کشور به دلیل فاصله کمتری که با کاربران اروپایی، آمریکایی و سایر کشورها دارند، سرعت دسترسی بهتری به آنها ارائه میکنند. اگر مخاطبان و تارگت‌های شما خارج از کشور هستند خرید دامنه. com و سرور مجازی اروپا بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

همچنین وی‌پی‌اس‌های خارج از کشور، معمولا در دیتاسنترهای معروفی از جمله OVH، لیزوب و هتزنر میزبانی میشوند. این دیتاسنترها از بالاترین استانداردها و زیرساخت‌های سخت افزاری برخوردار هستند و سرور اصلی را در بهترین شرایط ممکن نگه میدارند.

شرایط مطلوب سرورها باعث میشود میزان Uptime و درصد پایداری این سرورها در تمامی ماه‌های سال ۱۰۰ درصد باشد.

·       رهایی از مشکلات زیرساخت اینترنت ایران

علی رغم پیشرفت‌های بسیاری که میزبانی و هاستینگ‌های داخلی در سال‌های اخیر پیدا کرده بودند، محدودیت‌های گسترده اینترنت بین المللی باعث شده تا دسترسی به ابزارهای مختلف گوگل با مشکلات فراوانی مواجه شود.

همچنین ربات‌های گوگل نیز چون در خارج از کشور مدیریت میشوند، امکان بررسی و دسترسی به سایت‌هایی که در داخل کشور میزبانی میشوند را ندارند و این میتواند مشکلات جدی برای سئو سایت‌ها به وجود بیاورد.

هم اکنون اگر به گوگل وب مستر سایت خود که ابزار رسمی بررسی و آنالیز موتورهای جستوجوگر است مراجعه کنید به احتمال زیاد گوگل با مشکل در دسترسی به سایت شما مواجه بوده و خطاهای مختلفی در این قسمت ثبت شده است.

میزبانی سایت در خارج از کشور میتواند با ارائه یک هویت و آی‌پی غیرایرانی به سرور سایت شما، از بسیاری از این مشکلات جلوگیری کند.

·       منابع قدرتمند و پشتیبانی ۲۴ شتابان هاست

سرورهای مجازی اروپا شتابان هاست از قدرتمندترین سخت افزارها و زیرساخت‌های شبکه برای بهینه سازی سرورهای اروپا و آلمان برخوردار هستند و همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، تمامی سرورها در دیتاسنتر بزرگ و شناخته شده هتزنر در مطلوب‌ترین شرایط میزبانی می‌شوند.

همچنین متخصصین حرفه شتابان هاست (www. shetabanhost. com) بصورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته آماده پاسخگویی و رفع مشکلات کاربران از طریق تیکت و پشتیبانی تلفنی (۹۱۳۱۱۰۳۱-۰۲۴) میباشند تا به محض مواجه با خطا آن را برطرف کنند.

کد تخفیف ویژه خرید هاست سی پنل ایران از شتابان هاست:  host-iran

کد تخفیف ویژه خرید هاست دانلود ایران از شتابان هاست: host-dl

جمع بندی تحلیل

داشتن اطلاعات کافی درباره سرور مجازی ایران، اروپا و مزایای هرکدام به شرکت‌ها و کسب‌وکارهای مجازی کمک میکند تا برای شروع کار خود هوشمندانه‌تر قدم بردارند.

در این مقاله، جامع‌ترین تحلیل‌های سرور مجازی اروپا با ایران را بررسی کردیم و با شناخته شده‌ترین شرکت خرید دامنه، هاست و سرورهای مجازی و اختصاصی ایران یعنی شتابان هاست آشنا شدیم و به تحلیل سرور مجازی VPS، کاربردها، انواع و مزایای آن پرداختیم تا بدانیم برای خرید به سراغ چه نوع سرورهایی برویم.

 

 

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. سرور مجازی ایران خیلی عالیه
    به جز شتابان هاست کدام هاستینگ معروف را پیشنهاد می دید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا