متا

شرکت متا هزاران کارمند خود را اخراج ‌می‌کند 

موج اخراجی‌ها در شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری به متا رسید و طبق گزارش‌ها، زاکربرگ این روزها در حال آماده‌سازی مقدمات اخراج چند هزار کارمند خود است.  

وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه مدعی شد که این موج از اخراجی‌ها، از روز چهارشنبه آغاز می‌شود. این تعدیل نیرو در حالی اتفاق می‌افتد که شرکت مادر اینستاگرام و فیسبوک، در اواخر ماه سپتامبر بیش از ۸۷ هزار کارمند خود را اخراج کرده بود.  

اما اکنون گزارش‌ها حاکی از آن است که این اخراج‌ها در مقیاس و حجم بیشتری نسبت به گذشته اتفاق خواهد افتاد و به گفته وال استریت ژورنال، گسترده‌تر از تعدیل نیروی شرکت توییتر خواهد بود که در پی آن، نیمی ‌از ۷۵۰۰ کارمند توییتر با این شرکت خداحافظی کردند.  

کریس کاکس، مدیر ارشد محصولات متا در ماه ژوئن به کارمندان هشدار داد و اعلام کرد که روزهای سختی در پیش است. به گفته وی، کارکنان می‌بایست در محیطی با رشد آهسته‌تر و بی‌عیب و نقص کار کنند.  

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا نیز تقریبا در همان برهه از زمان، از اخراج قریب‌الوقوع کارکنان این شرکت خبر داد و در پاسخ به سوالی وب‌سایت «ورج» عنوان کرد: احتمالا تعداد زیادی از افراد در این شرکت هستند که نباید اینجا باشند. وی در ماه سپتامبر، دستور توقف استخدام را صادر کرد و هشدار داد که متا ممکن است در آینده کوچک‌تر شود.  

متا اگرچه توضیحی را در خصوص این تصمیم جدید ارائه نداد اما اعلام کرد که صحبت‌های زاکربرگ در جریان ارائه گزارش عملکرد مالی این شرکت در ماه گذشته، می‌تواند بیانگر دیدگاه شرکت در این رابطه باشد.  

زاکربرگ در این رویداد عنوان کرد ما در سال ۲۰۲۳، سرمایه‌گذری‌های خود را روی تعداد ک‌می‌از حوزه‌هایی دارای رشد با اولویت بالا متمرکز خواهیم کرد. وی افزود: این بدان معناست که برخی از تیم‌ها به طور معناداری رشد خواهند کرد، اما اکثر تیم‌های در سال اینده یا ثابت می‌مانند یا کوچک می‌شوند. در مجموع، انتظار ما این است که در سال ۲۰۲۳، به سازمانی کوچک‌تر از آنچه امروز هستیم، برسیم.  

اگرچه فیسبوک این روزها در آمارهای خود از افزایش تعداد کاربران فعال ماهانه خود سخن می‌گوید، اما سرمایه‌گذاران نسبت به تلاش‌ها و سرمایه‌گذری‌های متا در حوزه نوظهور متاورس نگران هستند. در همین رابطه، اخیرا متا در گزارشی اعلام کرد که بخش محصولات واقعیت مجازی در سه ماهه گذشته، ضرری ۳.۷ میلیارد دلاری را ثبت کرد که بدین ترتیب، میزان زیان این بخش در سال جاری به ۹.۴ میلیارد دلار رسیده است.

نوشته های مشابه

‫1,953 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا