اینترنت

سرور‌های مجازی اروپا چطور در اتصال اینترنت به ما کمک می‌کند؟

مزایای  یک سرور مجازی اروپا چیست؟ این سرور‌ها چه امکاناتی را در اختیار ما قرار میدهند که در سرور‌های داخل ایران نمی‌توانیم از این امکانات بهره مند شویم؟ در این مقاله قصد داریم به سوالاتی از این قبیل که برای تعداد از کاربران ممکن است پیش بیاید، پاسخ دهیم. در حال حاضر با توجه به فاصله جغرافیایی کم کشور‌های اروپایی نظیر آلمان، انگلستان، فرانسه و … بهترین گزینه برای کاربران ایرانی سرور‌های اروپایی هستند که معمولا تحریم‌ها هم بر روی آن‌ها تاثیری نخواهد داشت.

سرور مجازی اروپا چیست؟

در ابتدا باید بدانیم که سرور مجازی اروپا چیست و چه تفاوت‌هایی با سرور مجازی ایران دارد. همانطور که از نام این سرورها پیداست لوکیشن این سرور‌ها در کشورهای اروپایی و از دیتاسنترهای بزرگی مانند هتزنر (Hetzner) آلمان  و OVH و دیتاسنتر RedStation… به کاربران ارائه می‌شوند. مهمترین مشخصه این سرور ها، مخفی کردن هویت ایرانی کاربرانی است که از آنها استفاده می‌کنند. زمانی که شما  به سرور مجازی اروپا متصل می‌شوید، چون این سرورها دارای آی پی ثابت لوکیشنی هستند که سرور آن خریداری شده، مشخص نمی‌شود که لوکیشن واقعی کاربر کجاست.

انواع سرورهای مجازی اروپا که ارائه می‌شود:

چرا به سرور مجازی اروپا نیاز داریم؟

در حال حاضر موارد زیادی وجود دارد که کاربران نیاز دارند سرور مجازی اروپا خریداری کرده و‌ای پی ثابت کشورهای اروپایی را داشته باشند به عنوان مثال برای کاربرانی که در کار صادرات و واردات هستند و یا تریدر و یا سایر ارز‌های دیجیتال را خرید و فروش میکنند و قصد دارند بدون واسطه و به صورت مستقیم به سایت‌های صرافی آنلاین نظیر بایننس (Binance) دسترسی داشته باشند، استفاده از سرور‌های مجازی اروپا که سرور ترید یکی از انواع آن هاست از بهترین گزینه هاست تا از امنیت کسب و کار خود مطمئن شوند و هویت ایرانی آن‌ها مشخص نشود. همچنین برای  استفاده از مواردی مانند حساب Paypal نیز که نیازمند آی پی ثابت خارج هستید، استفاده از سرور مجازی اروپا پیشنهاد خوبی می‌باشد.

مهم‌ترین مزایای سرور مجازی اروپا

با توجه به این موضوع که کاربران ایرانی برای استفاده از تعداد زیادی از سرویس‌ها و کسب و کارها از سمت کشورهایی مانند آمریکا مورد تحریم قرار گرفته اند، بسیاری از کاربران ایرانی که کسب و کاری در خارج از کشور داشتند دچار مشکلات متعددی شدند و در نتیجه ناچار به استفاده از روش‌های جایگزین جهت انجام کسب و کارهای خود شده اند. مشخصا با خرید سرور مجازی اروپا این قبیل مشکلات مرتفع خواهد شد.

مزایای سرور مجازی اروپا
مزایای سرور مجازی اروپا

کاربران سرورهای مجازی اروپا علاوه بر  امکانات سرورهای مجازی داخل ایران، از امکانات دیگری نیز  برخوردار می‌شوند که در سرور‌های داخلی از این امکانات نمی‌توانند استفاده کنند. در ادامه به امکاناتی که در سرورهای مجازی اروپا در اختیار شما قرار میگیرد به صورت خلاصه اشاره خواهیم کرد…

۱- سرعت بالای دسترسی برای کاربران خارج از کشور

در سرور‌های خارج از کشور، طبعا با فاصله جغرافیای کمتر برای کاربرانی که در اروپا، آمریکا و کشور‌های دیگر ساکن هستند، سرعت دسترسی به سرور و سایت‌های میزبانی شده در آن بهتر خواهد بود. در صورتی که کاربران مخاطب شما در خارج از کشور هستند این سرور‌ها بهترین گزینه برای شما خواهند بود. شرکت سرورپارس در حال حاضر قادر به ارائه سرور مجازی در کشورهای اروپایی مانند آلمان، فرانسه، انگلستان می‌باشد

۲- آپ تایم Uptime و پایداری بالا

سرور و VPS‌های خارج از کشور، به خصوص سرور‌های مجازی اروپا که در دیتاسنتر‌های معروف مانند هتزنر (Hetzner) آلمان  و OVH و دیتاسنتر RedStation… میزبانی می‌شوند از بالاترین استاندارد در زیر ساخت و سخت افزار در سطح بین المللی برخوردار هستند و آپتایم و این سرور‌ها در اکثر مواقع بالای ۹۹.۵ درصد است. در نتیجه  کاربرانی که برای خدماتی که ارائه می‌دهند به آپتایم بالا نیاز دارند، استفاده از این سرور‌ها می‌تواند از گزینه‌های مناسب باشد.

۳- دسترسی بهتر از خارج از کشور

با توجه به این مورد که سرور گوگل و اکثر سایت‌های مطرح خارج از کشور هستند، سرور‌های خارج بهترین گزینه برای افرادی است که می‌خواهند ربات گوگل و سایت‌های دیگری که سرور آن‌ها در خارج از کشور قرار دارد با بیشترین سرعت و پایین‌ترین زمان پینگ تایم به سایت و خدمات آن‌ها دسترسی داشته باشد. این مورد در SEO و بهینه سازی برای موتور‌های جستجو نیاز حائر اهمیت است.

۴- منابع و سیستم عامل اختصاصی

همانطور که میدانید با خرید سرور مجازی شما یک سرور اختصاصی در مقیاس کوچکتر تهیه می‌کنید و فضای دیسک، CPU و RAM کاملا به شما اختصاص داده می‌شود. در اصل هزینه‌ای که برای تهیه سرور مجازی پرداخت میکنید هزینه منابع و ترافیک ماهانه‌ای است که به شما اختصاص پیدا می‌کند. شرکت سرور پارس سرور‌های مجازی خود را با سیستم عامل‌های به روز و قابل انتخاب توسط کاربر ارائه می‌کند.

البته برخی از مواردی که  در بالا ذکر شد در سرور‌های مجازی داخل کشور و خارج از کشور مشترک است ولی تجربه نشان داده است که سرور‌های مجازی خارج از کشور از سخت افزار و مجازی ساز‌های به روز‌تری استفاده می‌کنند که این مورد در نهایت در آپتایم و راندمان سرور‌های مجازی میزبانی شده در این سرور‌ها تاثیر گذار خواهد بود.

۵- بهترین گزینه برای مخفی کردن اطلاعات هویتی ایرانی

همانطور که جلوتر نیز ذکر شده متاسفانه با توجه به تحریم‌های مختلفی که برای ایران و شهروندان ایرانی، قرار داده شده است، افراد و شرکت‌هایی که با خارج از کشور در ارتباط هستند نیاز به آی پی ثابت کشورهای اروپایی دارند تا جهت انجام امور خود استفاده کنند.

مخفی کردن اطلاعات هویتی ایرانی
مخفی کردن اطلاعات هویتی ایرانی

در حال حاضر شرکت‌هایی که در حیطه فعالیت  واردات و صادرات هستند و همچنین صرافی‌هایی که با ارز دیجیتال و تبدیل ارز‌ها کار می‌کنند با مشکلات زیادی رو به رو هستند که با تهیه یک سرور مجازی و اتصال از کشور‌های اروپایی این مشکلات به صورت کامل برطرف خواهد شد و مدیران این کسب و کارها می‌توانند به صورت مستقیم پرداخت‌های بین المللی خود را انجام دهند.

۶- سرور کاملا در اختیار شماست!

در سرور‌های مجازی مدیریت سرور کاملا در اختیار شما قرار دارد و شخص دیگری امکان دسترسی به سرور را ندارد. البته این مورد برای افرادی که دانش کافی برای مدیریت سرور را ندارند ممکن است مشکلاتی ایجاد کند چون  اکثر کاربران با سیستم عامل لینوکس که محیط دستوری و فرمانی دارد آشنایی زیادی ندارند  و این سرور‌ها فاقد محیط گرافیکی نظیر ویندوز هستند. البته در سرور‌های ویندوزی شما این مشکل را نخواهید داشت و مشابه ویندوزهای دسکتاپ که همگی تجربه کار با آنها را داریم می‌توانید به سادگی با نرم افزار Remote Desktop به سرور متصل شوید. در مورد سرورهای لینوکسی نیز با خرید لایسنس کنترل پنل‌های سی پنل و دایرکت ادمین که در سرور پارس قابل ارائه می‌باشد، این مشکل نیز حل خواهد شد.

سخن آخر

حال که با مهم‌ترین مزایای سرور مجازی اروپا آشنا شدید لازم به ذکر است که  شرکت سرور پارس با ۱۹ سال تجربه در زمینه ارائه خدمات سرور مجازی و سرور اختصاصی به سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف، از بهترین گزینه‌ها برای خرید این نوع  سرور‌ها در کشور‌های مختلف است که شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با شماره‌های شرکت تماس حاصل نمایید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا