شبکه‌های اجتماعی

شکایت کارکنان توییتر از این شبکه اجتماعی

تصمیم توییتر برای اخراج قریب‌الوقوع نیمی‌از کارکنان این شرکت، پای مدیران این شبکه اجتماعی را به دادگاه باز خواهد کرد.  

بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که کارمندان توییتر اخیرا شکایتی را علیه این شرکت در دادگاه سان‌فرانسیسکو تنظیم و عنوان کردند که اقدامات توییتر، قانون ایالات متحده که تحت عنوان  Worker Adjustment and Retraining Notification را نقض می‌کند.  

قانونی که در جهت حمایت از کارگران است و بر اساس آن، کافرمایان می‌بایست ۶۰ روز قبل از اخراج‌های دسته‌جمعی، این موضوع را اطلاع‌رسانی کنند. نیویورک تایمز پیشتر گزارش داده بود که توییتر به زودی اخراج‌ها را آغاز خواهد کرد و و در پی این تصمیم، نیمی‌از کارکنان توییتر با این شبکه اجتماعی خداحافظی خواهند کرد.  

توییتر در ایمیلی که متن آن توسط واشینگتن پست منتشر شده، مدعی شد که این اخراج‌ها برای اطمینان از موفقیت شرکت در حرکت رو به جلو، ضروری است. این شرکت همچنین به کارمندان خود گفته که امروز (جمعه) در خانه بمانند و منتشر ایمیل این شرکت باشند.  

گفته می‌شود که اگر این ایمیل به اینباکس ایمیل متعلق به توییتر ارسال شود، همچنان به کار خود ادامه خواهند داد. اما اگر این ایمیل را در حساب شخصی خود دریافت کنند، به منزله اخراج از این شرکت خواهد بود.  

برخی از کاربران پیشتر گزارش داده بودند که قادر به ورود به ایمیل‌های کاری خود نیستند و از اکانت مرکزی اسلک (Slack) این شرکت، حذف شده‌اند. با این حال، در این شکایت، کارمندان توییتر از دادگاه می‌خواهند با صدور حکمی، توییتر را مجبور به تبعیت از قانون مذکور (WARN) کند.  

شنون لیس-ریوردان، وکیل شاکیان گفت که آنها این شکایت را در تلاشی برای آگاه‌سازی کارمندان برای احقاق حقوق خود ثبت کردند و این که نشان دهند راهی برای پیگیری حقوق آنها وجود دارد.  

لیس-ریوردان، وکیلی بود که در ماه ژوئن، پرونده شکایت علیه تسلا به دلیل اخراج ۱۰ درصد از نیروی کار این شرکت را در دست داشت. همانند شکایت اخیر، کارکنان تسلا نیز استدلال کردند که این شرکت، قانون WARN را نقض کرده است.  

ایلان ماسک رئیس تسلا که حدود یک هفته پیش، مدیریت توییتر را عهده گرفته، در واکنش به شکایت کارکنان، آن را بی‌اهمیت خواند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا