ایلان ماسکشبکه‌های اجتماعی

تیک آبی توییتر، پولی می‌شود

با احرایی شدن این طرح ‌کاربران تاییدشده ۹۰ روز فرصت دارند در این طرح ثبت‌نام کنند.

توییتر قصد دارد قیمت اشتراک سرویس Twitter Blue را از ۵ به ۲۰ دلار در ماه افزایش دهد.

با تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک، احتمالا هر روز شاهد خبر و یا تغییر اساسی جدیدی در این شبکه اجتماعی خواهیم بود. بر اساس گزارش وب‌سایت ورج، ایلان ماسک در اقدامی‌که بی‌ارتباط با برنامه‌های وی برای افزایش درآمدها از این پلتفرم نیست، افزایش هزینه اشتراک توییتر بلو را در دستور کار دارد.

گفته می‌شود که با اجرایی شدن این طرح، تمامی‌کاربران تاییدشده (Verified) می‌بایست در این طرح ثبت‌نام کنند و اگر در مهلت زمانی ۹۰ روزه به مشترکان توییتر بلو با هزینه اشتراک جدید اضافه نشوند، تیک آبی از اکانت آنها برداشته خواهد شد.

طبق این گزارش، ایلان ماسک به کارکنان اولتیماتوم داده که در صورت اجرایی نشدن این تغییرات تا هفتم نوامبر (۱۶ آبان)، آنها را اخراج خواهد کرد. توییتر در سال گذشته، ز سرویس توییتر بلو خود را با هزینه اشتراک ماهانه ۳ دلار در آمریکا راه‌اندازی کرد.

این سرویس، امکان بهره‌مندی از قابلیت‌های متنوعی از قبیل مقالات برتر، آیکون‌های سفارشی و اخیرا نیز ویرایش توییت‌ها را خواهند داشت. این شرکت هنوز اطلاعاتی را در خصوص تعداد مشترکان توییتر بلو منتشر نکرده است.

با استناد به آخرین گزارش‌ها، در حال حاضر بخش زیادی (۸۹ درصد) از درآمد توییتر از طریق تبلیغات به دست می‌آید. ایلان ماسک ساعاتی پیش با انتشار توییتی درباره این تغییر جدید نوشت: تمامی‌فرآیند احراز هویت در حال اصلاح است. گفته می‌شود که حدود ۴۲۸ هزار اکانت در این شبکه اجتماعی، دارای تیک آبی هستند که بخش کمی‌از ۲۰۶ میلیون کاربر فعال روزانه این پلتفرم محسوب می‌شود.

انتشار این خبر در ساعات اخیر، واکنش‌های مختلفی را از سوی کاربران به دنبال داشته و این احتمال زیاد است که بسیاری از کاربران تاییدشده، تمایلی برای پرداخت ۲۰ دلار در ماه برای حفظ تیک آبی خود نداشته باشند. با این حال، برخی‌ها معتقدند که این تغییر می‌تواند به مشکلات ربات‌ها و اسپم‌ها در این پلتفرم دامن بزند چرا که یکی از کارکردهای تیک آبی، تایید صحت اطلاعات از سوی افراد تاییدشده بود و قرار نبود که صرفا به عنوان یک نماد به آن نگاه شود.

ماسک در همین چند روزی که مالکیت توییتر را برعهده گرفته، اقدامات زیادی را انجام داده و چندین مدیر ارشد و کارمند این شرکت را اخراج کرد. به نظر می‌رسد که روند اخراج‌ها، تنها به توییتر محدود نشده و ایلان ماسک در دیگر شرکت‌های تحت مدیریت خود (تسلا و اسپیس ایکس) نیز از مدیران خواسته تا فهرستی از کارمندان اخراجی خود را ارائه دهند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا