ایران

الکامپ ۲۶ باز هم به تعویق افتاد

آی تی ایران- سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با صدور اطلاعیه‌ای، از تعویق زمان برگزاری نمایشگاه الکامپ بیست‌وششم خبر داد. به نظر می‌رسد دلیل تعویق دوباره الکامپ ۲۶ انصراف بسیاری از شرکت‌های صنعت ict به دنبال محدودیت‌های اینترنتی و خسارت وارد شده به این شرکت‌ها به دنبال ادامه‌دار بودن این محدودیت‌ها در یک ماه گذشته باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نصر، با تصمیم شورای مرکزی این سازمان و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مربوطه، مقرر شده بود پس از دو سال وقفه ناشی از شرایط کرونایی کشور، بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک، در بازه زمانی ۱۹ تا ۲۲ آبان ۱۴۰۱ در تهران برگزار شود.

این مصوبه تیرماه سازمان نصر کشور، با پیگیری و برنامه‌ریزی نصر استان تهران برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر الکامپ، منجر به استقبال چشمگیر اعضاء سازمان در تهران و دیگر استان‌های کشور شد و تعداد قابل توجهی از آنها آمادگی خود برای حضور در بزرگترین جشنواره فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور را اعلام و ثبت‌نام را نهایی کردند.

با این وجود، به دلیل انصراف تعدادی از شرکت‌ها طی هفته‌های اخیر و طبق اعلام پیمانکار برگزار کننده نمایشگاه، با شرایط موجود امکان برگزاری الکامپ۲۶ وجود ندارد.

تصمیم‌گیری درباره زمان آتی برگزاری نمایشگاه نیز منوط به دریافت نظرات اعضای صنف و بررسی زمان مناسب خواهد بود که متعاقبا اتخاذ و اطلاعرسانی خواهد شد.

الکامپ ۲۶ اولین بار در ابتدای سال ۹۹ به دلیل فضای قرنطینه و اپیدمی کرونا به تعویق افتاد. خبر این تعویق را کمیته اجرایی نمایشگاه الکامپ اعلام کرد.

در ادامه قرار بود نمایشگاه در پایان تابستان برگزار شود. پیش‌ثبت‌نام‌ها از خردادماه آغاز شد و تاریخ نهایی آن هم ۱۵ تیر به پایان رسید. ناگهان در ۲۶ مرداد همان سال این بار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور اعلام کرد به دلیل شیوع دوباره ویروس کرونا این نمایشگاه برگزار نخواهد شد.

الکامپ در سال ۹۹ نیز برگزار نشد و در ادامه در حالی که انتظار می‌رفت این نمایشگاه در سال ۱۴۰۰ برگزار شود در این سال نیز برای چندین بار بازهم به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد تا بازهم کلاف سردرگم برگزاری این نمایشگاه به سال ۱۴۰۱ کشیده شود. بهار امسال ستاد برگزاری نمایشگاه الکامپ اعلام کرد این نمایشگاه توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران از روز سه‌شنبه ۱۱ مرداد لغایت روز جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

اما این نمایشگاه باز هم برگزار نشد و سازمان نصر کشور این بار دلیل تعویق را هم‌زمانی با ایام محرم اعلام کرد. در گام اخرنصر تهران اعلام کرد که الکامپ بیست‌وششم قرار بود ۱۹ آبان برگزار شود.

اما از اواخر مهر ماه به دنبال فیلترینگ و محدودیت‌های اینترنتی و بازداشت تعدادی از فعالان حوزه IT بسیاری از فعالان بخش خصوصی از حضور در این نمایشگاه انصراف دادند و اعلام کردند که نصر نیز نباید این نمایشگاه را در این شرایط برگزار کند. به نظر می‌رسد وضعیت محدودیت‌های اینترنتی و خسارت به بسیاری از کسب‌وکارها در نهایت باعث شده تا نصر کشور اعلام کند که این نمایشگاه آبان نیز برگزار نمی‌شود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا