اینترنت

ناگفته ‌هایی از قیمت خدمات سئو در ایران

خدمات سئو ارزان یا گران‌قیمت؟ سئو سایت تضمینی یا یک فریب تبلیغاتی؟ سئو هزینه است یا یک سرمایه‌گذاری بلندمدت؟ در این مقاله به نقل از تجربیات یک کهنه سرباز حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ که مدیر مارکتینگ برندهای بسیاری از کسب‌وکارها بوده است به این سؤالات پاسخ شفافی می‌دهیم.

قیمت سئو ارزان، گران‌تر از سئو گران

قیمت سئو ارزان یکی از درخواست‌های مدیران کسب‌وکارهاست که بودجه کافی برای بازاریابی اینترنتی سایت خود را ندارند. در پاسخ به این مدیران باید گفت که سئو سایت هم مانند هر خدمات و یا هر محصولی اگر قیمتش کاهش پیدا کند، بدون شک از کیفیت آن کاسته می‌شود.

درست است که شرکت‌های سئو بسیاری هستند که قیمت سئو پایینی ارائه می‌دهند، اما باید بدانید که سئو ارزان گران‌تر از سئو گران است. اگر طالب سئو ارزان هستید بهتر است بدانید؛ خدمات سئو ارزان نه‌تنها برای کسب‌وکار شما سودی ندارد بلکه می‌تواند در درازمدت آسیب‌های جبران‌ناپذیری به کسب‌وکار شما هدیه کند.

خدمات سئو ارزان برای آینده کسب ‌و کارها

به‌راستی که هیچ ارزانی بی‌دلیل نیست. اگر برای سئو سایت خود بودجه کافی ندارید و خدمات سئو ارزان را انتخاب می‌کنید بهتر است بدانید که این خدمات، ارمغانی برای کسب‌وکار شما خواهد داشت که دیگر در آینده صاحب اول و آخرش خودتان هستید.

صاحب دارایی‌ هایی بی‌ارزش می ‌شوید!

یکی از مهم‌ترین خدمات سئو سایت محتوای باکیفیت است. محتوایی که گوگل با آپدیت مداوم الگوریتم‌های خود در سال‌های اخیر سعی کرده، محتواهای باکیفیت و ارزشمند برای کاربر را خیلی سریع در جستجوهای نتایج بالا بیاورد و در اختیار کاربران قرار دهد. دریافت لینک از سایت‌های با اعتبار خوب گرفتن امتیاز از آن‌هاست.

با گذر زمان این بک‌لینک‌های ارزشمند و محتواهای باکیفیت در نظر گوگل همچنان باارزش خواهد بود و سئو سایت شما را تقویت می‌کند. اما زمانی که برای سئو سایت خود قیمت سئو پایینی پرداخت می‌کنید، شرکت سئو برای سایت شما محتوا تهیه می‌کند اما محتوایی بی‌کیفیت که نه در زمان حاضر و نه در زمان آینده به هیچ کار سایت شما نخواهد آمد! بک‌لینک برای سایت شما تهیه می‌کند. اما بک‌لینک از سایت‌هایی که اعتبار پایینی دارند. در نهایت این سئو و بهینه‌سازی سایت شما را صاحب دارایی‌های سفر می‌کند.

تیشه به ریشه کسب‌وکارتان می‌زنید!

شرکت‌هایی با تعرفه خدمات سئو ارزان، نیازی به استراتژی‌های سفارشی برای بهینه‌سازی سایت ندارند؛ بنابراین از کارشناسان سئو بی‌تجربه که تخصص خوبی ندارند استفاده می‌کنند. یک استراتژی کپی برای تمام پروژه‌ها استفاده می‌کنند، چه نیازی به نیروی باتجربه است؟!

برای اینکه کلیدواژه‌های سایت موردنظر رشد کند کارشناس سئو هزینه کافی برای فعالیت‌های آف پیج در اختیار ندارد؛ بنابراین به سراغ یک سری تکنیک‌ها مانند: cookie cutter از سئو کلاه‌سیاه می‌رود و به خیال خود گوگل را دور می‌زند. گاهی رشد رتبه هم اتفاق می‌افتد پروژه تحویل شما می‌شود. اما پس از مدتی شما شاهد کاهش فروش‌های هفتگی و ماهیانه خود خواهید بود.

اتفاقی که افتاده این است که دیگر مشتریان شما را نمی‌بینند! بله گوگل شما این تخلف سایت شما را شناسایی کرده و با جریمه‌های سنگین مواجه شده‌اید. حواستان باشد بازگشت از این راه دیگر ارزان نیست! جبران این اتفاق دیگر ساده نیست! و شاید دیگر غیرممکن باشد! پس تیشه به ریشه کسب‌وکارتان نزنید!

بدهکار کسب‌وکار خود می‌شوید!

زمانی که به شرکت‌های سئو ارزان مراجعه می‌کنید شما سفارش سئو سایت نمی‌دهید. در واقع شما صاحب یک استراتژی کپی می‌شوید. بله درست است هرچقدر پول بدهی همان قدر آش می‌خوری. این شرکت‌ها استراتژی کپی خود را به بهای گران‌قیمتی ارزان به شما می‌فروشند.

از آن جایی که هیچ تحقیقی برای آینده  کسب‌وکار شما و پرسونای مخاطب آن نمی‌شود و یک سری اصول تکراری و کپی مربوط به کسب‌وکاری دیگر بر روی سایت شما اجرا می‌شود. در گذر زمان نه‌تنها بهبودی برای سایت شما اتفاق نمی‌افتد بلکه شما سهم عمده بازار فروش خود را از دست می‌دهید.

به جایی می‌رسید که زمان زیادی را ازدست‌داده‌اید. آگاهی از برند برای شما شکل نگرفته است و سهم بازار توسط رقبای شما ربوده شده.  شما بدهکار زمان و فروشی شده‌اید که به‌راحتی آن را ازدست‌داده‌اید. بازگشت این مسیر و جبران خسارت‌ها دیگر بسیار گران خواهد بود.

اگر بودجه کافی برای سئو سایت نداشته باشید؟

اگر کسب‌وکار شما نوپاست و بودجه کافی برای سیاست‌های بازاریابی آنلاین در اختیار ندارید، نباید این بودجه کم برای شما به بهای استفاده از خدمات سئو ارزان تمام شود. می‌توانید روی آموزش سئو سرمایه‌گذاری کنید و یا از مشاوره سئو ساعتی برای حل مشکلات و چالش‌های سئو سایت خود استفاده کنید.

به‌این‌ترتیب قیمت سئو برای شما ارزان تمام می‌شود اما سئو سایتتان در نهایت رشد می‌کند و کسب‌وکارتان هم آسیب نمی‌بیند.

سئو هزینه نیست، سرمایه‌گذاری است!

حواستان باشد پول خود را دور نریزید! همان قدر که قیمت سئو پایین خطرناک است، قیمت سئو بالا هم می‌تواند آسیب‌زننده باشد. نیازهای کسب‌وکار خود را بشناسید و به شرکت‌های سئو که برای شما کیسه دوخته‌اند و با جملاتی که سئو هزینه نیست سرمایه‌گذاری بلندمدت است و تنها به دنبال خالی‌کردن جیب شما هستند اعتماد نکنید.

برخی از آنها به بهای رشد برندشان هزینه‌های سئو بالایی را به کسب‌وکار شما تحمیل می‌کنند، درحالی‌که تمام خدمات سئو آن‌ها را یک شرکت دیگر که تخصص و مهارت کافی دارد می‌تواند برای شما انجام دهد؛ بنابراین سریع و ساده اعتماد نکنید.

حتماً در انتخاب شرکت سئو دقت کنید. رزومه شرکت‌های سئو را بررسی کنید و نمونه کارها را ببینید و با شناختی که از نیازهای کسب‌وکارتان دارید اقدام به دریافت خدمات سئو نمایید.

منبع: نبض مارکتینگ | nabzemarketing. com

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا