اپلتکنولوژی

هدست واقعیت ترکیبی اپل مجهز به اسکنر عنبیه چشم عرضه می‌شود

چند وقتی است که شایعاتی درباره هدست واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی اپل در فضای وب به گوش می‌رسد و اکنون شواهد نشان می‌دهد این محصول به اسکن عنبیه چشم برای ورود و پرداخت‌ها مجهز خواهد بود.

به گفته منابع نزدیک به اپل، این فناوری می‌تواند پرداخت برای خرید اپلیکیشن‌ها را برای کاربران راحت‌تر و پشتیبانی چندکاربره را عرضه کند. اپل هنوز هیچ واکنشی را در قبال این خبر نشان نداده اما این شرکت در سال ۲۰۱۷، شرکت SensoMotorics را که در زمینه تولید گلس‌های ردیاب چشم فعالیت داشت، خریداری کرد که می‌تواند احتمال درست بودن این شایعه را افزایش دهد.  

مینگ-چی کو، تحلیلگر شناخته‌شده دنیای فناوری نیز در سال ۲۰۱۷ مدعی شد که شرکت Primax، ماژول‌های ردیابی چشم برای استفاده در محصولات اپل را تولید و تامین خواهد کرد که این ماژول‌ها از فناوری تشخیص عنبیه نیز بهره می‌برند.  

گفته می‌شود که هدست واقعیت مجازی اپل می‌تواند نسبت به هدست کوئست پرو (Quest Pro) که اخیرا معرفی شده، برتری‌هایی داشته باشد. دو دوربین از ۱۴ دوربینی که قرار است در این هدست تعبیه شوند، پاها را ردیابی می‌کنند که نسبت به ۱۰ دوربین استفاده‌شده در هدست شرکت متا (بدون دوربین‌های متمرکز روی پا)، منجر به بهبود عملکرد دستگاه می‌شوند.  

در برخی خبرها آمده که برای ساخت هدست جدید اپل، از آلومینیوم، شیشه و پارچه مخصوص استفاده می‌شود که می‌تواند در کاهش وزن دستگاه نسبت به هدست کوئست پرو شرکت متا موثر باشد. هرچند هنوز اطلاعاتی درخصوص وزن این هدست جدید منتشر نشده است.

در گزارش‌های قبلی آمده بود که هدست واقعیت مجازی یا ترکیبی اپل، به قابلیت‌های پیشرفته‌ای همچون نمایشگرهایی با وضوح بسیار بالا، ردیابی دقیق حالت چهره و لنزهای حرفه‌ای مجهز خواهد بود.  

گفته می‌شود که در این هدست از پردازنده M۲ استفاده می‌شود که در حال حاضر، در برخی از مک‌های اخیر اپل به کار رفته است. قابلیت دیگر این هدست، برخورداری از ویژگی تغییر نرخ رفرش است که می‌تواند در افزایش طول عمر باتری موثر باشد.  

طبق آخرین شنیده‌ها، هدست جدید اپل در سال ۲۰۲۳ میلادی وارد بازار خواهد شد. درباره قیمت نیز باید گفت که برخی منابع، بهای ۳۰۰۰ دلار را برای این محصول پیش‌بینی کرده‌اند که در مقایسه به هدست ۱۵۰۰ دلاری کوئست پرو، قیمت به مراتب بالاتری خواهد داشت؛ هرچند قابلیت‌های خاص این هدست می‌توان قیمت بالاتر آن را تا حدی توجیه کند.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا