تکنولوژیخودرو الکتریکی

کامیون الکتریکی تسلا وارد فاز تولید شد؛ پپسی اولین مشتری Semi

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا با انتشار پیامی‌در توییتر اعلام کرد که تولید کامیون‌های الکتریکی Semi این شرکت به تازگی آغاز شده و تحویل آن از اول دسامبر آغاز خواهد شد.

تسلا در سال ۲۰۱۷ از این کامیون الکتریکی پرده برداشت. محصولی که طبق پیش‌بینی این شرکت، قرار بود تا سال ۲۰۱۹ وارد فاز تولید شود. اما این امر محقق نشد. تا اینکه، ماسک در سال ۲۰۲۰ در ایمیلی به کارکنان این شرکت اعلام کرد که تولید Semi به صورت محدود آغاز شده و همه چیز برای تولید انبوه این محصول آماده است.

با این حال، در آوریل همان سال، این خودروساز در جریان رویدادی اعلام کرد که تحویل این خودرو را دوباره تا سال ۲۰۲۱ به تعویق می‌اندازد. اما سال ۲۰۲۱ هم به پایان رسید و خبری از کامیون الکتریکیٍSemi نشد.

تسلا در پیامی‌به سهامداران این شرکت عنوان کرد که تحویل این محصول به دلیل مشکلاتی که در پی کمبود قطعات در زنجیره تامین جهانی به وجود آمده و بر صنایع فناوری و خودروسازی تاثیر گذاشته، تحویل این خودرو تا سال ۲۰۲۲ به تعویق خواهد افتاد.

البته عدم توانایی این شرکت در تامین باتری‌های الکتریکی ۴۶۸۰ نیز از دیگر دلایل تعویق عرضه این محصول بوده است. اگرچه ماسک هیچ حرفی از رفع این موانع نزد، اما در توییت خود از آغاز تولید این کامیون‌ها خبر داد.

گفته می‌شود که اولین سری از کامیون‌های الکتریکی به شرکت پپسی تحویل داده خواهد شد. پپسی در دسامبر ۲۰۱۷ میلادی، ۱۰۰ دستگاه Semi را سفارش داده بود. البته سایر شرکت‌های بزرگ همانند والمارت و UPS نیز از جمله سفارش‌دهندگان این کامیون‌های الکتریکی بودند.

تسلا در ماه می‌امسال نیز، امکان رزرو این محصول را برای مشتریان فراهم کرد که بر اساس اعلام این شرکت، متقاضیان می‌توانستند با پرداخت ۲۰ هزار دلار، این محصول را رزرو کنند.

این خودرو در چند نسخه عرضه خواهد شد که میزان مسافت قابل پیمایش در آنها متفاوت خواهد بود و به همین دلیل، قیمت آن بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار دلار متغیر است.

نوشته های مشابه

‫2,082 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا