گوگل

ساعت هوشمند گوگل «پیکسل واچ» رسما رونمایی شد

پس از انتشار اخبار و شایعات زیادی در خصوص مشخصات و قابلیت‌های نسل جدید ساعت‌های هوشمند گوگل موسوم به پیکسل واچ، بالاخره این محصول به صورت رسمی‌رونمایی و روانه بازار شد.

محصولی که از ظاهری بسیار نزدیک به آنچه در رویداد گوگل I/O دیده‌ایم بهره می‌برد و قرار است با قیمت پایه ۳۴۹ دلار به دست خریداران برسد. در واقع، طراحی این ساعت به گونه‌ای است که اگر اپل واچ با نمایشگر دایره‌ای عرضه می‌شد، تشخیص این دو ساعت از هم کار ساده‌ای نبود.

با این حال، ابعاد این ساعت در مقایسه با دیگر ساعت‌های هوشمند پیشرفته‌ای که در بازار به فروش می‌رسند، کوچک‌تر است و از قاب ۴۱ ملیمتری کامپکت و نسبتا نازک ۱۲.۳ میلیمتری بهره می‌برد.

سبک بودن از دیگر ویژگی‌های این ساعت محسوب می‌شود به طوری که وزن آن (بدون بند) برابر با۳۲ گرم عنوان شده است. این عدد، پیکسل واچ را در کنار مدل‌های گلکسی واچ ۵ و اپل واچ سری ۸ قرار می‌دهد.

طراحی جمع‌وجور این ساعت می‌تواند خبر خوبی برای آن دسته از کاربرانی باشد که مچ‌های کوچکی دارند. پیکسل واچ همچنین از طول عمر باتری قابل توجهی بهره می‌برد. در این ساعت از باتری ۲۹۴ میلی آمپری استفاده شده که با یک بار شارژ، می‌تواند تا ۲۴ ساعت روشن بماند.

آندریا هولینگ، سخنگوی گوگل در این خصوص گفت که این بازه زمانی در شرایطی به دست آمد که قابلیت نمایشگر همیشه روشن آن غیرفعال بوده، ۲۴۰ نوتیفیکیشن را دریافت کرده، ۲۸۰ بار توسط کاربر چک شده، ۵۰ دقیقه برای مسیریابی استفاده شده، ۴۵ دقیقه در حین استفاده از LTE برای تمرین به کار گرفته شده، از طریق جی‌پی‌اس برای موقعیت‌یابی استفاده شده، موسیقی ذخیره‌شده در یوتیوب موزیک را اجرا کرده و برای ۵ دقیقه نیز تماس برقرار کرده است.

گوگل همچنین امکان شارژ سریع را از طریق کابل USB-C به این ساعت اضافه کرده و که قادر است طی نیم ساعت، ۵۰ درصد از شارژ را پر کند و یا در ۸۰ دقیقه، شارژ را از صفر به ۱۰۰ برساند.

پیکسل واچ از استاندارد 5ATM برای مقاومت در برابر آب بهره می‌برد و پوششی از محافظ صفحه گوریلا گلس ۵، نمایشگر آن را دربرگرفته است. در خصوص توان پردازشی این دستگاه نیز باید گفت که پردازنده اگزینوس ۹۱۱۰، بار پردازشی آن را به دوش می‌کشد که در ساعت گلکسی واچ ۳ سامسونگ نیز به کار رفته است.

این ساعت همچنین از یک پردازنده کمکی کورتکس M۳۳ بهره می‌برد که برای بهبود عملکرد و افزایش طول عمر باتری مفید خواهد بود. حافظه رم این ساعت تا ۲ گیگابایت ارتقا می‌یابد که تاکنون در هیچ ساعت هوشمند اندرویدی مشاهده نشده است.

درباره قابلیت‌های ارتباطی نیز باید گفت که گوگل پیکسل واچ از بلوتوث ۵، LTE، وای‌فای و NFC برای پرداخت‌های بدون تماس پشتیبانی می‌کند. همچنین یک قطب نما، جی‌پی‌اس داخلی، ارتفاع سنج، سنسور SpO2، سنسور ضربان قلب، سنسور الکتریکی چند منظوره و سنسورهای حرکتی مانند شتاب سنج و ژیروسکوپ در این ساعت استفاده شده است.

پیکسل واچ به میکروفون و بلندگوی داخلی نیز برای استفاده از دستیار صوتی گوگل و برقراری تماس‌ها مجهز شده است. همانند ساعت‌های اپل و سامسونگ، گوگل در پیکسل واچ از قابلیت‌های امنیتی همانند Emergency SOS، تماس اضطراری بین المللی و تشخیص افتادن (سقوط) را به این ساعت اضافه کرده است.

نرم افزار این ساعت مبتنی بر Wear OS ۳.۵ است اما رابط کاربری آن با آنچه در ساعت‌های هوشمند سامسونگ با Wear OS متفاوت است. پیکسل واچ با برخی از سرویس‌های گوگل نیز سازگار است که از جمله آنها می‌توان به Google Wallet برای پرداخت‌های بدون تماس، گوگل مپس و اعلان‌های تقویم و جیمیل اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا