شبکه‌های اجتماعی

بازگشت ایلان ماسک به توافق خرید توییتر

به نظر می‌رسد که ایلان ماسک از تصمیم خود برای کناره‌گیری از خرید توییتر منصرف شده و طبق آخرین اطلاعات، توییتر بار دیگر با پیشنهاد ماسک برای خرید این شرکت به قیمت 44 میلیارد دلار موافقت کرده است.

توییتر طی بیانیه‌ای تایید کرد که اخیرا نامه‌ای از سوی ایلان ماسک دریافت کرده که در آن، وی خرید این شرکت در ازای پرداخت 54.20 دلار برای هر سهم را پیشنهاد داده است.

دو طرف در حالی به این توافق تن خواهند داد که طی ماه‌های اخیر، جدال‌های حقوق میان ماسک و توییتر در پی عقب‌نشینی مدیرعامل تسلا از خرید این شبکه اجتماعی به تیتر یک رسانه‌های حوزه فناوری تبدیل شده بود.

قرار بود که در پایان ماه جاری میلادی و به منظور بررسی نهایی این پرونده، جلسه‌ای در دادگاه تشکیل شود و در این بین، توییتر سعی داشت تا ماسک را به نهایی کردن این توافق مجبور کند.

ایلان ماسک مدعی شده بود که توییتر اطلاعات دقیق و درستی را در خصوص تعداد ربات‌ها و اسپم‌ها در این شبکه اجتماعی در اختیار وی قرار نداده و در واقع، او را گمراه کرده است. مدیرعامل تسلا همچنین نگرانی‌هایی را در خصوص مواردی که یکی از مدیران امنیتی پیشین این شرکت بیان شده بود، مطرح کرد.

علی‌رغم این دعواهای حقوقی و مباحث مطرح‌شده از سوی دو طرف در شبکه‌های اجتماعی، ایلان ماسک بار دیگر، تغییر رویکرد داد و به توییتر اعلام کرد که مایل است طبق شرایط اولیه این معامله برای دستیابی به توافق، ادامه دهد.

وکلای ماسک در نامه‌ای که به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) ارسال شده، عنوان کردند در صورتی که دادگاه دلاور (Delaware)، جلسه رسیدگی به این پرونده بر اساس شکایت طرح‌شده را به تعویق بیندازد، به توافقی که در ماه آوریل منعقد شد، پایند خواهد بود و آن را بار دیگر ادامه خواهد داد.

هنوز چیزی در خصوص زمان دقیق نهایی شدن این توافق اعلام نشده است. سهامداران توییتر پیشتر نظر موافق خود را با عقد این قرارداد و توافق اعلام کرده بودند. فعلا همه نگاه‌ها به دادگاه دلاور و نظر آنها در خصوص ادامه یا تعویق رسیدگی به این پرونده دوخته شده است.

ایلان ماسک که پیشتر از تصمیم خود برای خصوصی کردن توییتر خبر داده بود، می‌تواند با نهایی شدن این توافق، تغییرات قابل توجهی را در این شبکه اجتماعی ایجاد کند. او همچنین از طرح خود برای منبع باز کردن الگوریتم‌های این پلتفرم و همچنین سیاستی سهل‌گیرانه‌تر در قبال محتواها خبر داد.

ماسک در پیامی‌به پاراگ آگراوال، مدیرعامل توییتر عنوان کرد که می‌خواهد ممنوعیت‌های دائمی‌را به جز برای اکانت‌های اسپم و آن دسته از حساب‌هایی که صراحتا از خشونت حمایت می‌کنند، بردارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا