تکنولوژی

رکورد دویدن ربات‌ها جابجا شد

ثبت رکورد جدید دی ۱۰۰ متر توسط یک ربات دوپا

یک ربات دوپا به نام Cassie رکورد جدیدی را در گینس برای دوی ۱۰۰ متر به ثبت رساند. این ربات توانست در مدت زمان ۲۴.۳۷ ثانیه و با میانگین سرعت ۴ متر بر ثانیه این فاصله را بدود.

اگرچه این سرعت نسبت به با سرعت انسان و رکوردی که یوسین بولت (۹.۵۸ ثانیه) برای مردان و فلورنس گریفیث-جوینر (۱۰.۴۹ ثانیه) برای زمان ثبت کرده، قابل قیاس نیست اما در دسته‌بندی ربات‌ها‎، رکوردی که توسط Cassie ثبت شده، بسیار چشمگیر است.

جاناتان هرست، استاد رباتیک OSU در این خصوص گفت: اگرچه این ربات ممکن است اولین رباتی باشد که دویدن را یاد می‌‎گیرد، اما آخرین ربات نخواهد بود. من فکر می‌‎کنم، پیشرفت‌ها‎ در این حوزه از اینجا با سرعت بیشتری دنبال خواهد شد.

ربات Cassie توسط مهندسان دانشگاه اورگان (OSU) طراحی و ساخت آن توسط مرکز Agility Robotics تکمیل شده است. شرکت Agility از فناوری دوپا ارتقایافته برای ساخت این ربات استفاده کرد که نه‌تنها قادر به راه رفتن و بالا رفتن از پله‌ها‎ست، بلکه از بازوهایی برای برداشتن و حمل بسته‌ها‎ی کوچک بهره می‌‎برد.

با این حال، Cassie سریع‌ترین ربات در جهان است؛ رباتی چهارپا به نام wildChat که توسط بوستون داینامیکس طراحی شده می‌‎تواند با سرعت ۳۰.۵ کیلومتر در ساعت حرکت کند.  

همچنین ربات‌ها‎ی دیگری نیز در این حوزه طراحی شده‌اند همانند OutRunner که از پاهای مفصلی بهره نمی‌‎برد و به جای آن، از پره‌ها‎ی چرخ‌دار برای رسیدن به سرعت ۳۲ کیلومتر برساعت استفاده می‌‎کند.

اما Cassie به دلیل دوپا بودنش توانسته نگاه‌ها‎ را به خود جلب کند. این طراحی به ربات اجازه می‌‎دهد تا راحت‌تر در فضاهایی که برای انسان طراحی شده، حرکت کند. سازندگان این ربات می‌‎گویند که دویدن سخت‌ترین چالش آنها برای ساخت Cassie نبود، بلکه شروع و توقف حرکت بسیار سخت و پیچیده بود.  

آلن فرن، استاد دانشگاه OSU در این رابطه گفت: شروع و توقف در حالت ایتساده، دشوارتر از دویدن است؛ دقیقا شبیه به سخت‌تر بودن فرآیند شروع پرواز و فرود آمدن هواپیماها.  

مقایسه قابلیت‌ها‎ی Cassie با ربات تسلا می‌‎تواند بسیار جالب باشد. ایلان ماسک قرار است در جریان مراسم روز هوش مصنوعی ۲۰۲۲ خود از رباتی جدید با قابلیت‌ها‎ی پیچیده رونمایی کند؛ دستاوردی که برخی از کارشناسان در مورد اینکه آیا وی می‌‎تواند به وعده‌ها‎ی خود عمل کند یا خیر، تردید دارند.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. 정품 비아그라,비아그라구매,비아그라구입,처방전없이 초간편주문.합리적인가격.비아그라 퀵배송,비아그라온라인약국,시알리스.각종 발기부전치료제 판매 전문 온라인스토어 13년동안 단 1건도 가품판매에 관한 스캔들이 없는 믿을수 있는 스토어 입니다.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا