تکنولوژیمتا

استخدام در شرکت متا به حالت تعلیق درآمد

حوزه فناوری نیز همانند بسیاری از صنایع و کسب‌وکارها، فشارهای ناشی از وضعیت نامساعد اقتصادی جهان بر حوزه فناوری نیز احساس شده و غول فناوری جهان یعنی متا نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

آخرین گزارش‌‌ها  در ماه ‌می‌امسال نشان ‌می‌داد که متا میزان استخدام‌‌ها در شرکت خود را کم کرده و اکنون بلومبگرگ با انتشار گزارشی مدعی شد که این شرکت، هرگونه استخدام نیروی جدید را متوقف کرده است. 

همچنین گفته ‌می‌شود مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، به کاربران گفته که احتمال تجدید و بازنگری ساختاری و کوچک‌سازی نزدیک است. وی خطاب به کارمندان گفت: امیدوار بودم اقتصاد تاکنون به ثبات ‌می‌رسید اما با توجه به شواهد، به نظر ‌می‌رسد که فعلا شرایط اینگونه نیست. بنابراین ‌می‌خواهیم تا حدودی محافظه‌کارانه برنامه‌ریزی کنیم.

بلومبرگ نوشت این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای کاهش بودجه در اغلب گروه‌‌ها و بخش‌‌های خود است. گفته ‌می‌شود که زاکربرگ تصمیم‌گیری درباره تعداد کارکنان را به عهده مدیران و رهبران تیم‌‌ها گذاشته است. این اقدامات ‌می‌تواند انتقال افراد به گروه‌‌های دیگر و یا عدم استخدالم نیروی به جای افرادی که این گروه‌‌ها را ترک ‌می‌کنند، باشد.

شرکت متا هنوز هیچ واکنشی را در قبال این گزارش نشان نداده است. زاکربرگ در جریان ارائه آخرین گزارش درآمد این شرکت گفته بود: برنامه ما کاهش پیوسته رشد تعداد کارمندان است که در سال آینده اعمال خواهد شد. بسیاری از گروه‌‌ها در حال کوچک‌تر شدن هستند تا بتوانیم انرژی خود را به حوزه‌‌های دیگری منتقل کنیم. 

وی افزود: من ‌می‌خواستم به رهبران گروه‌‌ها این توانایی را بدهم تا در مورد گروه‌‌های خود تصمیم بگیرند که چه جایی نیروها را افزایش دهند، در چه گروه‌‌هایی تعدیل نیرو داشته باشند و چه جاهایی نیاز به بازسازی دارد.

متا در گزارش درآمد خود اعلام کرد که در سه ماهه منتهی به ماه می، درآمد این شرکت به نسبت مدت زمان مشابه سال گذشته، یک درصد کاهش داشته است. این اولین باری بود که متا در گزارش مالی خود از کاهش درآمدها خبر ‌می‌داد.

خبرهای کنونی مبنی بر توقف استخدام با گزارشی که چندی پیش در خصوص برخی اقدامات این شرکت در کاهش نیروهای آن منتشر شد، همخوانی دارد. متا در ماه ژوئن از مدیران خود خواسته بود تا قبل از هرگونه اعمال تعدیل نیرو، کارکنان کم‌بازده و با عملکرد پایین را شناسایی کنند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. 정품 비아그라,비아그라구매,비아그라구입,처방전없이 초간편주문.합리적인가격.비아그라 퀵배송,비아그라온라인약국,시알리스.각종 발기부전치료제 판매 전문 온라인스토어 13년동안 단 1건도 가품판매에 관한 스캔들이 없는 믿을수 있는 스토어 입니다.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا