پروفایل

کِلِی اِستکلبرگ؛ یک مدیر دنیادیده

او مدیر ارشد مالی شرکت Zoom است.

قصه‌ها از کودکی راه‌شان را به دنیای ما باز کرده و همیشه آینه‌ای از خیال و حقیقت در برابر ما گذاشته‌اند. مرورِ حقیقت اما همان داستان تجربه‌ی زندگی‌های ناکرده است که اغلب آموختنی‌هایی با چاشنی جذابیت دارد. در این میان داستان زندگی آنهایی که مسیرشان را از دل دنیای تکنولوژی دنبال می‌کنند، پی‌رنگ متفاوتی دارد و هیچ شبیه داستان‌های کلاسیک نیست که در آنها موفقیت و شکست، فرمول یکسانی دارند. «پروفایل» قرار است روایت‌گر داستان مستند روزگار همین آدم‌ها باشد؛ آنهایی که نقش موثری در شکل‌گیری آنچه امروز به عنوان صنعت تکنولوژی می‌شناسیم، داشته و دارند؛ آنهایی که از انتخاب مسیر متفاوت نترسیدند؛ نه می‌خواستند قهرمان باشند و نه ضدقهرمان. «پروفایل» را پنج‌شنبه‌ هر هفته در آی‌تی ایران بخوانید.

***

مزه‌مزه کردن سرد و گرم روزگار و درک جزئیات آنچه در حال وقوع است، تجربه‌ای اگرچه به رنگ تکرار، اما همیشه تازه و خاص را با خود به ارمغان می‌آورد. سفر شاید بهترین نمود چنین تجربه‌ای باشد؛ مکتبی که خوشی و ناخوشی را با هم دارد و با خلق چالش‌هایی در موقعیت‌های متفاوت، بلوغی بی‌مانند را به مسافر پیشکش می‌کند. برای «کِلِی اِستکلبرگ» که جهانگردی علاقمند و کنجکاو است، این پختگی در فرآیند مدیریت به خوبی راهگشا بوده. به همین خاطر هم کوله‌باری از تجربه کار در شرکت‌های بزرگ و کوچک را با خود دارد که در نهایت از او یک مدیر موفق و تاثیرگذار ساخته‌اند؛ کسی که حالا مدیریت امور مالی یکی از موفق‌ترین استارت‌آپ‌های جهان را به عهده دارد.

 

کوله‌باری از تجربه‌های متفاوت

کِلِی اِستکلبرگ که حالا روزهای پنجاه‌وپنج سالگی را پشت سر می‌گذارد، در مرکز اقتصادی و فرهنگی سیلیکون‌ولی یعنی سن‌خوزه زندگی می‌کند. او اگرچه شاگردی با استعداد بوده، اما گویا تمایل چندانی به ادامه تحصیل نداشته و ترجیح داده در فرآیند کار و به شکل عملی تجربه‌اندوزی کند. اِستکلبرگ در سال 1986 وارد دانشگاه تگزاس در شهر آستین در جنوب ایالت تگزاس شد که یکی از معتبرترین دانشگاه‌های آمریکا به حساب می‌آید. در نهایت او در سال 1991 و با مدرک کارشناسی مدیریت بازرگانی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد.

کِلِی اِستکلبرگ در همان سال به استخدام «کی‌پی‌ام‌جی» (KPMG) درآمد که شرکتی بزرگ و بین‌المللی با زیرمجموعه‌ای از شرکت‌های حرفه‌ای فعال در زمینه حسابرسی است. او در آنجا به مدت چهار سال به عنوان مدیر بخش مالیات فعالیت کرد و سپس راهی شرکت «پیپل‌سافت» (PeopleSoft) شد که در زمینه ارایه نرم‌افزارهای مدیریت منابع انسانی، راهکارهای نرم‌افزار مدیریت مالی و زنجیره تامین فعالیت می‌کند. این شرکت در ماه ژانویه سال 2005 توسط شرکت نرم‌افزاری بزرگ اوراکل خریداری شد. اما اِستکلبرگ در آن زمان به شرکت دیگری رفته بود. او تا سال 2000 به عنوان مدیر امور مالی بخش اروپا در پیپل‌سافت مشغول به کار بود. در ماه سپتامبر همان سال به شرکت ارایه‌دهنده نرم‌افزارهای بازاریابی و مدیریت ارتباط با مشتری «اپیفانی» (Epiphany) رفت و بیش از پنج سال در سمت معاون بخش مالی در آنجا فعالیت کرد.

بعد از این تغییر کِلِی اِستکلبرگ به این نتیجه رسید که مدتی به استراحت نیاز دارد. همین شد که حدود شش ماه در جایی مشغول به کار نشد، اما تجربه‌ای تازه و ماندگار انتظارش را می‌کشید. او در ماه می سال 2006 به عنوان ناظر بخش مالی به شرکت «وبکس» (WebEx) پیوست که در زمینه ارایه راهکارهای نرم‌افزاری تجاری، ویدئو کنفرانس، ویبنار و جلسات آنلاین فعالیت می‌کرد. این شرکت در سال 2007 توسط شرکت بزرگ سیسکو خریداری شد. استکلبرگ اما تا ماه ژوئن سال 2008 در وبکس به کار خود ادامه داد و سپس به عنوان مدیر ارشد مالی وبکس به استخدام سیسکو درآمد. او تا ماه ژوئن سال 2010 در این سمت باقی ماند و از کار در چنین شرکت بزرگی لذت برد. وقتی از سیسکو بیرون آمد، یک بار دیگر تصمیم گرفت به خودش فراغتی بدهد و این فراغت از کار حدود ده ماه طول کشید. سپس به عنوان مدیر ارشد مالی به شبکه اجتماعی «زوسک» (Zoosk) پیوست و تا ماه می سال 2012 در این سمت باقی ماند. از آن زمان تا پایان سال 2014 به عنوان مدیر ارشد مالی و مدیر ارشد عملیات در این شرکت مشغول به کار بود تا در نهایت صندلی مدیرعاملی زوسک را از آن خود کرد. او تا نیمه سال 2017 به کار خود در این شبکه اجتماعی ادامه داد. کِلِی اِستکلبرگ از ماه دسامبر سال 2020 تا حالا عضویت در هیات مدیره شرکت بزرگ مشاوره مدیریت «کوآلتریکس» (Qualtrics) و ریاست کمیته حسابرسی آن را در اختیار داشته است.

 

موفقیت در زوم

با این همه نوامبر سال 2017 نقطه عطفی در زندگی کِلِی اِستکلبرگ به حساب می‌آید؛ زمانی که او به عنوان مدیر ارشد امور مالی به شرکت «زوم» (Zoom) پیوست که در زمینه ارائه نرم‌افزار برگزاری جلسات آنلاین، راهکارهای ویدئو کنفرانس و دورکاری آنلاین فعالیت می‌کند و در آن موقع شش سال از آغاز فعالیت می‌گذشت. بعد از دو سال از حضور اِستکلبرگ در زوم، ویروس کرونا ظهور کرد و در مدتی کوتاه دنیا را درنوردید. با آغاز همه‌گیری کووید-19 و تغییر سبک زندگی روزمره افراد، نیاز به راهکارهای آنلاین هم افزایش چشمگیری کرد و در این میان بود که نرم‌افزار زوم به محبوبیتی جهانی رسید؛ این اپلیکیشن میزبان کلاس‌های آنلاین، جلسات کاری و حتی مهمانی‌ها شد و به این ترتیب بود که سهام زوم در ماه آوریل سال 2019 برای اولین بار در بورس نیویورک عرضه شد. کِلِی اِستکلبرگ سهم بزرگ و حضور پررنگی در فرآیند رشد و پیوستن زوم به بازار سهام داشت؛ اتفاقی که البته سود قابل‌توجهی را برای او که بخشی از سهام این شرکت را در اختیار دارد، به همراه آورد. حالا کِلِی اِستکلبرگ با سرمایه‌ای در حدود 415 میلیون دلار در فهرست زنان ثروتمند آمریکا قرار دارد که ثروتشان را خودشان بدست آورده‌اند.

کِلِی اِستکلبرگ سهم بزرگی در فرآیند ورود شرکت زوم به بورس داشت

اِستکلبرگ هرگز ازدواج نکرده و شخصی مذهبی است. او به مدت دو سال نیم عضو هیات مدیره کلیسای اسقفی سانفرانسیسکو بوده و در زمینه ارایه خدمات اجتماعی فعالیت‌های متنوعی داشته است. کِلِی اِستکلبرگ عاشق سفر است و موفقیتش را مدیون تجربه‌های آن می‌داند. او تا حالا به بیش از 60 کشور جهان سفر کرده است.

نوشته های مشابه

‫1,516 دیدگاه ها

  1. iGaming 분야에서 선도적이고 혁신적인 콘텐츠를 제공하는 최신 프라그마틱 게임은 엔터테인먼트의 높은 품질을 보장합니다.
    프라그마틱 슬롯 무료

    프라그마틱 게임은 정말로 혁신적이에요. 특히 슬롯 게임들은 항상 기대 이상의 재미를 선사합니다!

    https://dqwdqdw.weebly.com/
    https://accountantslink.net/link/
    http://www.ivermectininstock.com/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا