ایراناینترنت

اعتراض انجمن تجارت الکترونیک به محدودسازی اینترنت

انجمن تجارت الکترونیک در بیانیه‌ای نسبت به محدودسازی اینترنت اعتراض کرده و گفته است که قطع دسترسی به اینستاگرام، بیش از ۴۰۰ هزار کسب‌وکار رابا خطر نابودی مواجه کرده و امرار معاش بیشتر از یک میلیون نفر را با مشکلات جدی روبه‌رو کرده است.

این انجمن در بیانیه خود با اعلام تسلیت به خاطر از دست دادن جمعی از هم‌وطنان‌مان در اعتراض‌های اخیر، با اعتراض به محدودسازی اینترنت نوشته است: «اکنون که بار دیگر تیغِ تحریمِ داخلی (فیلترینگ) را در فضای مجازی تجربه می‌کنیم، بیش از همیشه نگران آینده صنعت تجارت الکترونیک در کشور هستیم. انجمن تجارت الکترونیک وظیفه خود می‌داند هم‌سو با نظر اکثریت شرکت‌های عضو این تشکل، اعتراض خود را به فیلترینگ و محدودیت‌های اعمال‌شده بر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی اعلام کند.»

این انجمن با اشاره به خساراتی که این محدودسازی‌ها به کسب‌وکارها وارد می‌کند توضیح داده: «محدودسازی اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، خسارت‌های سنگینی را به کسب‌وکارها و بخصوص کسب‌وکارهای کوچک و خانگی وارد می‌سازد. قطع دسترسی به اینستاگرام، بیشتر از ۴۰۰هزار کسب‌وکار را با خطر نابودی مواجه ساخته و امرار معاش بیشتر از یک میلیون نفر را با مشکلاتی جدی همراه کرده است.»

این انجمن معتقد است فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، برخورد قهری با کاربران این فضا و ده‌ها تصمیم اشتباه دیگر، نه تنها تیشه به ریشه‌ی تجارت الکترونیک کشور می‌زند، که این‌بار موجی از نارضایتی را در بین پرسنل شرکت‌ها و کسب‌وکارهای فناور پدید می‌آورد که  باعث اعتصاب بخشی از کارکنان این شرکت‌ها شده است. 

انجمن تجارت الکترونیک در پایان یادآور شده است: «شیوه‌ی تصمیم‌گیری در خصوص مدیریت اینترنت، ضربه‌ای بازگشت‌ناپذیر بر پیکره اقتصاد دیجیتال وارد می‌کند، مختصر امید باقی‌مانده در بین متخصصان را از بین می‌برد و مسیر مهاجرت نخبگان کشور را هموارتر ‌می‌سازد. لذا این انجمن، مسئولیت شرایط موجود را تماما به عهده‌ی نهادهای تصمیم‌ساز می‌داند.»

روز گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد فیلتر دائمی و موقت پلتفرم‌های خارجی ضمن اظهار بی‌اطلاعی، تٲکید کرده بود که تشخیص در این زمینه برعهده همان مراجعی است که دستور به محدودسازی داده‌اند.

عیسی زارع‌پور پیشنهاد داده بود کسب‌وکارها برای فعالیت خود روی پلتفرم‌هایی که تابع قانون جمهوری اسلامی نیستند، سرمایه‌گذاری نکنند. همچنین او گفته بود: « همانطور که به دنبال این اغتشاش‌ها مردم در فضای فیزیکی هم آسیب‌دیده‌اند فضای مجازی نیز دچار خسارت شده است. خسارتی که کسب‌وکارهای مجازی در روز‌های اخیر می‌بینند، برعهده کسانی است که اغتشاش و آشوب به وجود آورده‌اند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا