اینترنت

انواع روش‌های تبلیغات اینترنتی در ایران

برای بهبود و رشد هر کسب‌وکاری و فروش بهتر محصولات و حتی افزایش اعتبار، به تبلیغات نیاز دارید. قطعاً روش‌های مختلف و گستردۀ تبلیغات را در کوچه و خیابان دیده‌اید و دربارۀ آن‌ها آگاهی دارید. تبلیغات گاهی به‌صورت حضوری، گاهی به‌صورت چاپ انواع اعلامیه و در برخی مواقع نیز به‌صورت اینترنتی انجام می‌شوند.

امروزه تبلیغات اینترنتی از محبوب‌ترین و پرسودترین روش‌های تبلیغات به شمار می‌آید. ممکن است بپرسید تبلیغات اینترنتی چیست به‌طور خلاصه باید گفت که در این نوع تبلیغ، پیام موردنظر شما در بستر اینترنت برای مخاطب فرستاده می‌شود و طیف گسترده‌ای را شامل می‌شود که محدود به زمان، مکان و افراد خاص نمی‌شود.

تبلیغات اینترنتی از اواسط دهۀ ۱۹۹۰ میلادی شکل گرفت و از اواسط دهه ۲۰۰۰ میلادی، به یکی از مؤثرترین روش‌های تأثیرگذار در تبلیغ محسوب شد. در حال حاضر جایگاه اینترنت به‌عنوان یک شیوه برای تبلیغات، بهتر در میان مردم تثبیت‌شده است. اینترنت از فضای فعال و پویاتری در مقایسه با دیگر فضاهای تبلیغاتی برخوردار است؛ محدودیت‌های آن بسیار کمتر و بازدهی آن بیشتر است. میزان بازدهی این نوع تبلیغ به عوامل گوناگونی مانند، میزان فعالیت صحیح شما، دانستن ویژگی‌ها و خواسته‌های مخاطب هدف، محل قرار گرفتن تبلیغ، ویژگی‌های بصری، محتوای ارائه‌شده و… بستگی دارد.

انواع روش‌های تبلیغات اینترنتی

تبلیغات آنلاین که توسط اینترنت انجام می‌شوند، به روش‌های مختلفی صورت می‌پذیرند که برخی از متداول‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • تبلیغات بنری

تبلیغات نمایشی یا بنری یکی از رایج‌ترین روش‌های تبلیغات اینترنتی محسوب می‌شود. سیستم‌های بازاریابی بسیاری در این زمینه فعال هستند و شما می‌توانید با عضویت در این سایت‌ها و سپس ثبت بنر و آدرس سایت، شروع به تبلیغات بنری در آن‌ها کنید. استفاده از لوگو و برند در تبلیغات بنری باعث افزایش شهرت و بیشتر شناخته شدن کسب‌وکار شما می‌شود.

  • تبلیغات شبکه‌های اجتماعی

امروزه اغلب افراد حداقل در یک شبکه اجتماعی عضو هستند و فعالیت دارند. تبلیغات اصولی در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود. تبلیغات فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و لینکدین مهم‌ترین نوع این تبلیغات به شمار می‌روند؛ تنها کافی است تصویر، متن یا ویدئویی مناسب را در مرجعی معتبر به اشتراک بگذارید.

  • تبلیغات اپلیکیشنی

تعداد اپلیکیشن‌های مورداستفاده در گوشی‌های همراه، با توجه به افزایش استفاده از این دستگاه افزایش‌یافته است. به‌منظور کسب درآمد، صاحبان این اپلیکیشن‌ها اقدام به درج آگهی در اپلیکیشن‌های خود می‌کنند. قطعاً شما هم تجربه‌ای در این خصوص داشته‌اید که هنگام استفاده از یک اپلیکیشن، تبلیغاتی مانع از ادامۀ کار شما با اپلیکیشن می‌شود؛ اگر بنر یا ویدئویی که برای این نوع از تبلیغات اینترنتی در نظر گرفته‌اید به‌اندازه کافی جذاب باشد، مخاطب برای بازدید از سایت شما کنجکاو می‌شود.

تبلیغات شبکه‌های اجتماعی
تبلیغات شبکه‌های اجتماعی
  • تبلیغات ریمارکتینگ

در تبلیغ به روش ریمارکتینگ، تبلیغات شما برای افرادی به نمایش گذاشته می‌شود که قبلاً از سایت شما بازدید به عمل‌آورده‌اند. این روش تبلیغات اینترنتی برای فروش و برندسازی بسیار مفید و مؤثر است. ریمارکتینگ شامل اقدامات وسیعی می‌شود که یکی از رایج‌ترین، محبوب‌ترین و کم‌هزینه‌ترین آن‌ها، ارسال ایمیل به مخاطبان است.

  • ایمیل مارکتینگ

امروزه می‌توانید با استفاده از یک سیستم جامع ایمیل مارکتینگ، به اهداف تجاری سودآور بسیاری برسید. در ایمیل مارکتینگ شما متن و تصویری از کسب‌وکار خود را برای جامعه‌ای بزرگ ایمیل می‌کنید؛ همان‌طور که می‌دانید، ارسال ایمیل هیچ هزینه‌ای ندارد و به همین جهت برای کسب‌وکارهایی که بودجه چندانی برای  تبلیغات اینترنتی ندارند بسیار مؤثر است.

  • رپورتاژ آگهی در تبلیغات اینترنتی

در جهان روبه‌پیشرفت و پر از تکنولوژی امروزی که کاربران بسیاری در آن فعال هستند، تبلیغات و بازاریابی را نیز تحت تأثیر قرار داده است و استفاده از ابزارهای تبلیغات آنلاین و دیجیتال، روزبه‌روز بیشتر می‌شود. رپورتاژ آگهی به‌عنوان یکی از اقدامات بسیار مهم روابط عمومی، به‌منظور اطلاع‌رسانی، تبلیغات و ارتباط با مخاطب، در تبلیغات اینترنتی تأثیرات فراوانی را به همراه دارد.

در این نوع تبلیغ با منتشر کردن محتوای آموزشی یا خبری در سایت‌های پربازدید که با موضوع تبلیغ شما همخوانی دارند و مخاطب هدف شما، مخاطب این سایت‌ها هستند؛ می‌توانید اطلاع‌رسانی موردنظر را به مخاطب نشان دهید. در تبلیغات اینترنتی به روش رپورتاژ، محتوای شما با نام برند یا لینک یکی از صفحات، در سایتی با اعتبار بالا درج می‌شود؛ اغلب سایت‌ها رپورتاژ را به‌صورت دائمی منتشر می‌کنند؛ اما برخی دیگر زمان خاصی برای آن در نظر می‌گیرند. رپورتاژهایی که انقضا ندارند، اعتبار بیشتری به سایت شما می‌بخشند و درواقع یک تبلیغ دائمی برای شما محسوب می‌شوند؛ از این رو ارزش بسیار بالایی برای رشد و پیشرفت کسب‌وکار شما خواهند داشت. در بازاریابی اینترنتی موضوع سئو از اهمیت فراوانی برخوردار است که رپورتاژ تأثیر بسیار خوبی بر روی سئو می‌گذارد.

مزایای رپورتاژ آگهی چیست؟

همان‌طور که اشاره کردیم، رپورتاژ آگهی یکی از مهم‌ترین موارد برقراری ارتباط با مخاطب در تبلیغات اینترنتی محسوب می‌شود که دارای مزایای بسیاری است؛ برخی از مهم‌ترین این مزایا عبارت‌اند از:

۱. مناسب برای همه:

هر کسب‌وکاری، چه کوچک باشد و چه بزرگ، با اهداف گوناگون می‌تواند ازاین‌روش استفاده نماید. مسئله‌ای که در اینجا اهمیت دارد، این است که با منتشر کردن یک رپورتاژ آگهی پرقدرت، می‌توانید حرف خود را به گوش مخاطب‌های بسیاری برسانید؛ مخاطبانی که توجه نمی‌کنند کسب‌وکار شما تا چه حد گسترده و پیشرفته است، بلکه تنها به ارزش محتوای شما دقت می‌کنند.

۲. دیده شدن بیشتر:

می‌توانید کانال‌های توزیع محتوای بسیاری را انتخاب نمایید تا طیف وسیعی از مخاطبان را مورد هدف خود قرار دهید. با توجه به این موضوع، منتشر کردن یک رپورتاژ آگهی حرفه‌ای و خوب، شانس دیده شدن برند و محصولات شما را افزایش می‌دهد. برندسازی و آگاهی از برند، یکی از کارکردهای اصلی رپورتاژ محسوب می‌شود.

۳. برندسازی و افزایش اعتبار برند:

یکی از مزایای مهم منتشر کردن رپورتاژ در کانال‌های پربازدید، افزایش آگاهی مخاطب‌ها از برند شما است؛ در صورت تداوم در انتشار رپورتاژ، این فرایند موجب افزایش اعتبار برند شما نزد مخاطبانتان می‌شود.

۴. بهبود سئو:

یکی از مؤثرترین روش‌ها در دریافت بک لینک و بهبود سئوی خارجی سایت، منتشر کردن رپورتاژ قدرتمند است. هنگامی که در یک سایت پربازدید رپورتاژ خود را انتشار می‌دهید و بر روی کلمات کلیدی اصلی لینک‌سازی انجام می‌دهید، با دریافت لینک فالو می‌توانید در نتایج گوگل رتبۀ خوبی به‌دست آورید.

مزایای رپورتاژ آگهی چیست؟
مزایای رپورتاژ آگهی چیست؟

۵. هزینۀ مناسب:

هزینۀ رپورتاژ در مقایسه با بسیاری از روش‌های تبلیغات اینترنتی به‌صرفه‌تر بوده و درواقع شما با صرف یک هزینه معقول، پیام خود را به گوش مخاطبان هدف خواهید رساند.

کلام آخر

روش‌های متعددی برای انجام  تبلیغات اینترنتی وجود دارد که هر یک از آن‌ها کاربرد خاصی دارند. روش‌هایی مانند تبلیغات بنری و تبلیغات در اپلیکیشن‌ها، تبلیغات موقتی محسوب می‌شوند که اعتبار زمانی خاصی دارند؛ پس از گذشت این زمان، برای نمایش مجدد تبلیغ خود باید هزینه‌ای را پرداخت کنید و به همین ترتیب تا زمانی که احتیاج به تبلیغ دارید، باید به‌طور مستمر هزینۀ آن را پرداخت کنید. عدۀ زیادی گمان می‌کنند تبلیغات گوگل (گوگل ادز) مؤثرترین روش تبلیغاتی است؛ اما باید بدانید که این نوع تبلیغ نیازمند هزینه زیادی است و جهت گرفتن نتیجه مطلوب، باید در انجام این تبلیغ مداومت به خرج داد.

در میان تمامی روش‌هایی که برای تبلیغ وجود دارد، می‌توان رپورتاژ را به‌عنوان مؤثرترین و پربازده‌ترین آن‌ها معرفی کرد. درواقع با هزینه برای یک رپورتاژ، شما تبلیغی دائمی در سایت دیگر درج می‌کنید؛ علاوه بر این مورد، به سئوی خارجی سایت خود کمک می‌کنید و می‌توانید به سایت و دامنه خود اعتبار ببخشید. توصیه می‌شود که اگر به دنبال یک تبلیغ مقرون‌به‌صرفه و باارزش هستید، اقدام به تبلیغ از طریق رپورتاژ نمایید؛ پس از مدتی با افزایش تعداد رپورتاژ، اعتبار سایت شما رشد چشم‌گیری خواهد کرد و برند شما به‌سرعت شناخته خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا