موبایل

آیفون ۱۴ پرومکس رقیبان اندرویدی را زیر پا می‌گذارد

اپل جدیدترین گوشی پرچمدار خود را با نام سری آیفون ۱۴ وارد بازار کرد. شرکت اپل سری جدید گوشی‌های پرچمدار اپل را در تاریخ ۷ سپتامبر سال ۲۰۲۲ وارد بازار کالاهای دیجیتال کرد و به انتظار بسیاری از کاربران که ماه هاست منتظر خانواده سری ۱۴ آیفون بودند پایان داد.

جدیدترین پرچمدار اپل مانند نسل قبل دارای چهار عضو است که به ترتیب عبارتند از گوشی آیفون ۱۴ پرومکس، گوشی آیفون ۱۴ پرو، گوشی آیفون ۱۴ پلاس و گوشی آیفون ۱۴.

شرکت اپل با وارد کردن این سری از گوشی‌ها پرچمدار رقیبان اندرویدی خود را مانند گوشی‌های سامسونگ و گوشی‌های شیائومی و دیگر برند‌های تولید کننده گوشی‌های اندروید را به میدان برای مبارزه فراخواند. ما در این نوشته از سایت فروشگاه بزرگ موبایل استقلال میخواهیم درباره آیفون ۱۴ پرومکس که به راحتی رقیبان اندرویدی را زیر پا می‌گذارد صحبت کنیم. پس و انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

گوشی آیفون ۱۴ پرومکس بهترین پرچمدار اپل

بهترین گوشی پرچمدار اپل که تا به امروز روی کار آمده است گوشی آیفون ۱۴ پرومکس است که از تمامی گوشی‌های اپل قوی‌تر می‌باشد و در خانواده چهار عضوی خود هم صدرنشین است. گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس به نسبت نسل قبل خود گوشی آیفون۱۳پرومکس تغییرات کمی داشته است اما این تغییرات بسیار بر روی عملکرد دوربین و قدرت این گوشی تاثیر گذار است. قیمت گوشی آیفون ۱۴ پرومکس حدود ۱۰۹۹ دلار تخمین زده شده است و در نسخه ۱ ترابایتی حدود ۱۶۹۹ دلار است که البته زمانی که به بازار ایران ورود کند با توجه به قیمت نجومی دلار و هزینه‌های گمرک قیمت بالاتری نیز دارد. گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس اپل از نظر قدرت و کیفیت و همچنین اندازه بسیار بالاتر از سری‌های دیگر خانواده آیفون ۱۴ است. اگر قصد خرید گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس را دارید می‌توانید از سایت موبایل استقلال اقدام به خرید کنید تا لذت یک خرید مطمئن را تجربه کنید.

طراحی آیفون ۱۴ پرومکس

گوشی آیفون ۱۴ پرومکس رقیبان اندرویدی را زیر پا می‌گذارد، این عنوان از مقاله برای بسیاری از کاربران تعجب برانگیز نیست زیرا همیشه شرکت اپل با گوشی‌های پرچمدار آیفون خود را ثابت کرده است که صدرنشین رقابت هاست و همیشه جز پرفروش‌ترین و بهترین گوشی‌های سال است. در قسمت طراحی آیفون ۱۴ پرو مکس شما با یک گوشی ۲۴۰ گرمی رو به رو هستید که دارای ابعاد ۱۶۰.۷ در ۷۷.۶ در ۷.۹ میلیمتر است که در پنل پشتی و جلویی شیشه و سرامیک شیلد به کار رفته است و در بخش جنس فریم دور هم فلز و فولاد ضد زنگ وجود دارد. رنگ گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس در چهار پالت رنگی مشکی، طلایی، نقره‌ای و بنفش معرفی شده است.

طراحی آیفون ۱۴ پرومکس
طراحی آیفون ۱۴ پرومکس

در کل از نظر طراحی ظاهری سری آیفون ۱۳ و مدل‌های سری آیفون ۱۴ تفاوت بسیار کمی با یکدیگر دارند و بسیار این تغییرات جزئی هستند. در قسمت جلوی گوشی سری آیفون ۱۴ بریدگی در بالای صفحه نمایش و وجود حفره جدید باعث تفاوت بین این نسخه با نسخه قبلی شده است. چندی پیش اخباری درباره گوشی آیفون ۱۴ بیرون آمده بود و خبر از این میداد که سری‌های جدید آیفون با کاهش بیرون زدگی لنز دوربین و همچنین ضخیم‌تر شدن آنها روبرو میشود! اما اینگونه نبود.

در طراحی آیفون۱۴ شرکت اپل از متریال‌های متفاوتی به نسبت نسل قبلی استفاده کرده است برای مثال فریم از جنس تیتانیوم برای این گوشی به کار برده است البته هنوز معلوم نیست که برای تمامی مدل‌های این خانواده پرچمدار از این جنس فریم استفاده شده است یا فقط برای یک الی دو مدل از آن‌ها اما برای آیفون ۱۴پرو مکس قطعاً از جنس تیتانیوم و فولاد ضد زنگ استفاده شده است که نسخه گران قیمت پرچمدار‌های اپل به حساب می‌آید.

در نسخه‌های آیفون ۱۴ پرو و پرومکس شاهد بزرگتر شدن فریم دوربین هستیم چرا که لنز از ۱۲ مگاپیکسل به ۴۸ مگاپیکسل افزایش داده شده است پس به فضای بیشتری نیاز دارد. پس به طور کلی تغییرات در ناچ بالای صفحه نمایش و همچنین تغییر فریم دوربین‌ها در نسخه‌های پرو است.

نرم افزار و مشخصات آیفون ۱۴ پرومکس

گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس و همچنین دیگر اعضای خانواده پرچمدار‌های جدید اپل با جدیدترین سیستم عامل اپل یعنی سیستم عامل IOS ۱۶ وارد بازار می‌شوند. جدیدترین سیستم عامل اپل در تاریخ ۱۲ سپتامبر برای گوشی‌های آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس به بالا تا جدیدترین پرچمدار‌های اپل ارائه شده است. یکی از جدیدترین قابلیت‌هایی که در این سیستم عامل به وجود آمده است جدا کردن یک عکس از بک گراند آن برای ارسال در برنامه هاست که در گذشته برای گوشی‌های اندروید در دسترس بود اما گوشی‌های آیفون جدیداً این قابلیت را به سیستم عامل خود اضافه کرده اند.

اپل تا ۵ سال به محصولات خود آپدیت نرم افزاری می‌دهد پس بعد از خرید آیفون ۱۴ پرو مکس با در نظر گرفتن پشتیبانی پنج سال و یا حتی بیشتر شما حداقل تا سال ۲۰۲۷ آپدیت از طرف شرکت اپل دریافت می‌کنید که باعث افزایش سرعت و مصرف بهینه‌تر و همچنین برطرف شدن باگ‌های احتمالی میشود.

نرم افزار و مشخصات آیفون ۱۴ پرومکس
نرم افزار و مشخصات آیفون ۱۴ پرومکس

یکی از تفاوت‌های چشمگیر در قسمت سخت افزاری گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس و آیفون ۱۴ پرو وجود جدیدترین تراشه انحصاری و قدرتمند اپل است. شرکت اپل در نسخه‌های پرو جدیدترین پرچمدار‌های خود از تراشه A۱۶ Bionic استفاده کرده است که قدرتی خارق العاده و بسیار زیاد را به شما میدهد که این تراشه از جدیدترین و قدرتمندترین تراشه‌های موجود در بازار است.

البته نسخه‌های پایه یعنی گوشی‌های آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس با تراشه A۱۵ Bionic که در نسخه قبلی پرچمدار‌های اپل هم به کار رفته بود به کاربران ارائه داده می‌شوند. تراشه A۱۶ Bionic اپل چهار نانومتری است که همین ظرافت در ساخت باعث افزایش سرعت می‌شود و مصرف شارژ بهینه‌تری را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. شما با استفاده از این چیپست قدرتمند میتوانید سنگین‌ترین بازی‌های گرافیکی و سنگین‌ترین کارهایی که میتوانید را با گوشی انجام دهید زیرا این تراش بسیار با قدرت و سرعت بسیار بالایی و به راحتی هرچه تمام‌تر تمامی کارها را انجام میدهد.

نمایشگر آیفون ۱۴ پرومکس

صفحه نمایش آیفون ۱۴ پرو مکس یکی از قویترین نمایشگر‌هایی است که در بازار گوشی‌های هوشمند وجود دارد. گوش آیفون ۱۴ پرومکس دارای صفحه نمایش ۶.۷ اینچ از نوع LTPO super retina XDR OLED عاشق است که از رفرش ریت ۱۲۰ هرتز پشتیبانی میکند و قابلیت این را دارد که به یک هرتز هم برساند تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود. این رفرش ریت یک خبری بسیار خوب برای گیمر هاست.

در کنار این ویژگی‌ها صفحه نمایش این گوشی دارای روشنایی حداکثر ۲۰۰۰ نیت است که از رزولوشن ۱۲۹.۲۷۶۹ پیکسل در کنار تراکم پیکسلی ۴۶۰ پیکسل در هر اینچ بهره مند شده است. نمایشگر این پرچمدار اپل از فناوری دالبی ویژن و HDR10 پشتیبانی میکند. نسبت نمایشگر به پنل جلوی ۸۸.۳ درصد است و نسبت تصویر ۱۹.۵ به ۹ دارد. وظیفه محافظت از این نمایشگر را شیشه سرامیکی بسیار مقاوم بر عهده دارد. در ضمن نمایشگر آیفون ۱۴ پرومکس از قابلیت نمایشگر همیشه روشن بهره مند شده است ولی سبک آن در این گوشی با گوشی‌های دیگر متفاوت است و عملاً در این حالت هم تصویر زمینه شما را نشان می‌دهد.

دوربین آیفون ۱۴ پرومکس

شرکت اپل همیشه در قسمت دوربین گوشی‌های پرچمدار آیفون به گونه‌ای عمل می‌کند که رقیبان اندرویدی مانند سامسونگ و شیائومی نتوانند به گرد پای دوربین‌های اپل برسند. همان طور که می‌دانید دوربین گوشی‌های آیفون از بهترین دوربین برای گوشی هستند که حتی توانایی ساخت فیلم سینمایی را نیز دارند و به قدری قدرتمند هستند که با دوربین‌های بسیار حرفه‌ای مقایسه می‌شوند. اپل در جدیدترین پرچمدار‌های خود یعنی خانواده سری آیفون ۱۴ در نسخه‌های پرو دوربین را از ۱۲ به ۴۸ مگاپیکسل ارتقا داده است که به راحتی با لنزهای ۱۰۸ مگاپیکسل اندروید رقابت می‌کند و حتی بسیاری از آنها را هم زمین می‌زند.

دوربین آیفون ۱۴ پرو مکس دارای سلرز میباشد که لنز اصلی آن ۴۸ مگاپیکسل است که در کنار دو لنز ۱۲ مگاپیکسل قرار گرفته است.

گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس به راحتی می‌تواند بهترین پرچمدار‌های اندروید را هم به زمین بزند زیرا از جدید‌ترین و قدرتمندترین مشخصات فنی ساخته شده است اگر قصد خرید آیفون ۱۴ پرو مکس را دارید از سایت موبایل استقلال اقدام به خرید کنید بدون شک تجربه جدید و فوق العاده را برایتان رقم خواهد زد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا